اخبار داغ

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

10 استان کشور زیر خط میانگین از نظر سرانه فضای آموزشی هستند

10 استان کشور زیر خط میانگین از نظر سرانه فضای آموزشی هستند
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حال حاضر 10 استان کشور زیر خط میانگین از نظر سرانه فضای آموزشی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری است اما مهمان تلفنی برنامه پرسشگر بود؛ وی در این برنامه که با موضوع «چالش‌های مدرسه‌سازی» برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه فصل سرما هستیم و حادثه شین آباد از یادمان نمی‌رود و هرسال مجلس ردیفی را در مورد ساماندهی سیستم‌های گرمایشی و فضاهای آموزشی اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه در 10 استان در زمینه فضای آموزشی از میانگین سرانه کشور عقب هستیم و زیر خط میانگین هستند، گفت: در بودجه دولت در خصوص مدرسه‌سازی عنوان شده است که اگر عددی توسط افراد کمک می‌‌شود، به همان اندازه دولت پای کار می‌آید ما تلاش می‌کنیم با پیگیری‌هایی که داریم سازمان نوسازی مدارس کشور بتواند سریع به اهدافی که دارد، برسد.

منادی درباره سیستم‌های گرمایشی مدارس گفت: باید با شرکت‌های دانش بنیان به دنبال رفع مشکل باشیم و نباید بگذاریم وسیله گرمایشی اولیه دچار حادثه بزرگی شود و در این راستا کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیر است.

وی افزود: 15 آذر قرار است دولت لایحه بودجه را ارائه دهد و تلاش می‌کنیم در باب مدرسه و مدرسه‌سازی عدد قابل توجه اختصاص دهیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره عدم تخصیص بودجه نوسازی مدارس از سهم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: گاهی آیین‌نامه‌ها و چرخیدن آن باعث می‌شود که مبلغی که باید واریز شود، دیر واریز شود که هر جا احساس کردند آیین‌نامه‌ای مانع کار می‌شود، می‌توانیم کمک کنیم؛ با سازمان برنامه و بودجه ارتباط خوبی دارد و کمک می کنیم که مشکل شود.

منادی به بحث بودجه نویسی اشاره کرد و ادامه داد: مخالف بودجه نویسی سنتی هستیم و بودجه نویسی به شکل عملیاتی را قبول داریم؛ بودجه نویسی سنتی منوط به علاقه افراد است. مثلا یک کارشناس در سازمان برنامه و بودجه علاقه به مدرسه سازی دارد، کمک می‌کند و یکی دیگر علاقه ندارد، کمک نمی‌کند.

وی با اشاره به حذف مدارس کپری و امنیت دانش‌آموزان در در زمان تحصیل، گفت: کرونا فرصتی است چرا که مدارس نیمه تعطیل دارد و فرصتی برای بازسازی سریع است. همچنین از همه مردم می خواهم کرونا را جدی بگیرند و خیلی دردناک و خطرآفرین است.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه