اخبار داغ

یادداشت؛

ناکامی آمریکا در رسیدگی به مشکلات اقتصادی و اجتماعی

ناکامی آمریکا در رسیدگی به مشکلات اقتصادی و اجتماعی
بخش قابل توجهی از مردم آمریکا در فقر و عدم دسترسی به بیمه درمانی زندگی می کنند. آمریکایی ها برای تأمین نیازهای زندگی پس انداز خود را خرج می کنند یا دارایی های خود را می فروشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ داده های اداره سرشماری بر آسیب پذیری افراد فقیر تأکید می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

اداره سرشماری آمریکا هفته گذشته نتایج بررسی سالانه جامعه آمریکایی (ACS) خود را منتشر کرد. این بررسی، اطلاعات آمریکا قبل از همه گیری کووید19 در زمینه فقر، نابرابری درآمدی، بهداشت و طیف وسیعی از موضوعات دیگر برای سال 2019 را ارائه می دهد. با وجود برخی از روندهای مثبت، این بررسی همچنین نشان می دهد که بخش قابل توجهی از مردم در فقر و عدم دسترسی به بیمه درمانی زندگی می کنند.

, ACS,

داده های جدیدتر از بررسیِ نبضِ خانوار اداره سرشماری نشان می دهد که همه گیری کووید19 این مشکلات را بدتر کرده و نگرانی های جدی درباره تأثیر آنها بر حقوق را افزایش می دهد.

,

بررسی سالانه جامعه آمریکایی (ACS) دریافت که سال 2019 با 3.5 درصد، پایین ترین نرخ بیکاری را داشت که درآمد خانوارهای متوسط را افزایش می دهد و تعداد افرادی که در فقر زندگی می کنند به 10.5 درصد کاهش می یابد که نسبت به سال 2018 حدود1.3 درصد افت داشته است.

,

با این حال، شاخص جینی که نابرابری درآمدی را اندازه گیری می کند در حد 0.48 بسیار بالاتر از خط هشدار بین المللی سازمان ملل متحد بالا ماند. 5 حقوق‌بگیر اول 51.9 درصد از درآمد را دریافت می کنند و این نشان می دهد که منافع مالیِ اقتصادی به سمت حقوق‌بگیران با دستمزد بالاتر متمایل است.

,

با وجود کاهش فقر، بسیاری از افراد و خانواده های آمریکایی با 34 میلیون فقیر که اغلب قادر به داشتن زندگی استاندارد نبودند از نظر اقتصادی آسیب پذیر بودند.

,

ACS همچنین نشان می دهد که کمتر از 1 میلیون نفر در سال 2019 نسبت به سال گذشته بیمه درمانی داشتند. نرخ بیمه نشده گان در میان کسانی که در بالاترین حد فقر به سر می برند بود. همه گیری کووید19 با افزایش رکوردشکنی در افراد بیمه نشده، این روند را تشدید کرده است.

,

کسانی که به بیمه کارفرمایان متکی هستند به ویژه کارگران کم درآمد به خاطر بیکاری ناشی از کووید19 به شدت ضربه خوردند و تقریبا 5.4 میلیون کارگر بین ماه های فوریه و مه پوشش بیمه خود را از دست دادند. پشتیبانی فدرال به منظور انجام تست کووید19 کمک کرد، اما در اطمینان دادن به مردم برای پوشش جامع سلامت ناموفق بود.

,

قانون CARES که در ماه مارس سال جاری (2020) تصویب شد در ابتدا از افزایش سطح فقر جلوگیری کرد، اما بسیاری از این حمایت ها منقضی شده است و کنگره هنوز نتوانسته از افزایش فقر و نابرابری جلوگیری کند.

,

اطلاعات ماه سپتامبر از بررسی نبض (Pulse Survey) نشان می دهد که بیش از نیمی از خانوارهای آمریکایی به ویژه افراد کم درآمد مشکلاتی در پرداخت هزینه ها دارند.

,

بر اساس گزارش ها، حدود یک سوم از کسانی که مشکل دارند برای تأمین نیازهای زندگی از کارت های اعتباری یا وام استفاده کرده یا پس انداز خود را خرج می کنند یا دارایی های خود را می فروشند.

,

واکنش و پاسخ دولت آمریکا به کووید19 در زمینه تمرکز بر حقوق آسیب پذیرترین افراد این کشور ناموفق بوده و عواقب ناشی از همه گیری که قابل پیشگیری بودند را بدتر می کند.

,

کنگره باید مزایای بیکاری را در میان این بحران برای کارگران غیر رسمی و فاقد مدارک قانونی تمدید کرده، از پوشش بهداشتی جامع اطمینان حاصل نموده و برنامه های اجتماعی جهانی مانند پرداخت مرخصی خانوادگی با حقوق و استعلاجی را اجرا کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه