اخبار داغ

رزمنده دوران دفاع مقدس مطرح کرد؛

باور "ما می‌توانیم" عامل خودکفایی در حوزه نظامی/ فرهنگ جهادی و میدان‌دادن به جوانان سبب پیروزی در جنگ اقتصادی می‌شود

باور "ما می‌توانیم" عامل خودکفایی در حوزه نظامی/ فرهنگ جهادی و میدان‌دادن به جوانان سبب پیروزی در جنگ اقتصادی می‌شود
شایسته با بیان این‌که نیاز است مسئولان بر اساس تفکر دوران دفاع مقدس، میدان‌دادن به جوانان را قبول کنند گفت: اگر جوانان در صحنه باشند و فرهنگ جهادی و دوری از منیت‌ها، الگویشان باشد، در هر کاری پیروز خواهند بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منوچهر شایسته رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در اواخر بهمن‌ماه سال ۱۳۶۶ به جبهه اعزام شدم و تا حدود یک ماه پس از پذیرش قطعنامه در میدان جنگ حضور داشتم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: در زمان اعزام به جبهه، حدود ۲۰ سال سن داشتم و در لشکر ۱۷ علی‌ابن‌ابی‌طالب و عملیات مرصاد شرکت داشتم.

,

رزمنده دوران دفاع مقدس، بیان کرد: در آن زمان، نیاز به پشتیبانی نیروهای بسیجی و نظامی برای جنگ، مانند نان شب واجب بود و البته مردم نیز پس از جریان انقلاب و تثبیت اسلام واقعی، این موضوع را پذیرفته و یک نوع تکلیف شرعی، ملی و مذهبی می‌دانستند.

,

شایسته با اشاره به این‌که در ابتدا هدف صدام از حمله به ایران، نه از بین بردن کشور؛ بلکه ضربه به اسلام بود، گفت: مردم به شوق دفاع از اسلام و میهن، وارد میدان شدند و از مذهب و میهن‌شان دفاع کردند.

,

وی بیان کرد: اگر آن روز در عرصه جنگ نظامی و دفاع از امنیت مردم فعالیت می‌کردم، امروز در زمینه کشاورزی و جهاد در عرصه تولید و امنیت غذایی مردم کار می‌کنم.

,

رزمنده دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: اگر مردم همان‌طور که در عرصه جنگ نظامی و مبارزه با صدام تعصب داشتند، در عرصه جنگ اقتصادی نیز همان تعصب را به خرج دهند، پیروز خواهند شد.

,

شایسته تأکید کرد: در دفاع مقدس خلق‌وخوی جهادی وجود داشت و به فکر منافع ملت و دین بودیم که پیروز شدیم. در جنگ اقتصادی نیز اگر خلق‌وخوی جهادی وجود داشته باشد و به جای منیت‌ها و منافع شخصی، منافع عمومی دیده شود، پیروز خواهیم شد.

,

وی با بیان این‌که کمک‌های مردم در جبهه، تدارکاتی و لجستیکی بود، افزود: مردم در تهیه آذوقه و موادغذایی بسیار بخشنده بودند، همچنین برای جابه‌جایی موادغذایی یا مهمات نیز از خود مردم و وسایل نقلیه آن‌ها کمک گرفته می‌شد. حضور مردم در صحنه‌های نبرد نیز وجود داشت و شاید اگر کمک‌های آن‌ها نبود، جنگ سال‌های سال طول می‌کشید.

,

, ,

رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، مردم با حمایت و دفاع در خط رهبری، به پیروزی رسیدند و اکنون نیز پیروی از منویات و فرامین ایشان، در صحنه بودن و همکاری برای حل مشکلات اقتصادی، سبب پیروزی خواهد شد.

,

شایسته با اشاره به این‌که مردم و جوانان هنوز هم روحیه‌ای را که در دوران دفاع مقدس وجود داشت، دارند، اظهار کرد: اکنون که موضوع شیوع ویروس کرونا مطرح است، حضور جهادی جوانان را در بیمارستان‌ها، توزیع مواد ضدعفونی و همچنین ضدعفونی معابر و ... شاهد هستیم و قطعا بدون حضورشان مشکلات بیشتر می‌بود.

,

وی بیان کرد: جوانان مشتاق حضور در صحنه‌ها هستند اما اگر گاهی حضورشان کمرنگ‌تر است، دلیلش تفکرات برخی افراد خاص است که به جوانان میدان نمی‌دهند.

,

رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به این‌که کسب تجربه برای جوانان ضروری است، افزود: بسیاری از بزرگان و مسئولان کشور، افرادی هستند که در سن ۱۵_۲۰ سالگی به عنوان فرمانده جنگی، میدان‌داری می‌کردند و اکنون نیز بر اساس تفکر همان زمان، باید میدان‌دادن به جوانان را قبول کنند.

,

شایسته گفت: در دوران دفاع مقدس شاهد رشادت، ایثار و از خود گذشتگی، تلاش و پشتکار بودیم که سبب پیروزی ما شد. اکنون نیز اگر جوانان در صحنه باشند و فرهنگ جهادی و دوری از منیت‌ها، الگویشان باشد، در هر کاری پیروز خواهند بود.

,

وی اظهار کرد: علی‌رغم تحریم‌های زمان جنگ، اما باور داشتیم که برای تأمین نیازهایمان می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم و همین باورها سبب شد تا اکنون در حوزه نظامی و موشکی به خودکفایی برسیم و با بسیاری از کشورهای پیشرفته برابری کنیم.

,

رزمنده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: اگر در سایر زمینه‌های صنعتی و پزشکی و ... نیز به این باور برسیم، پیشرفت کرده و هیچ وابستگی به کشورهای دیگر نخواهیم داشت.

,

شایسته گفت: یکی از خاطراتی که به عنوان بیسیم‌چی از عملیات مرصاد و درگیری با منافقینی که اسلام‌آبادغرب را محاصره کرده بودند، دارم؛ این بود که پس از چند ساعت نبرد و شکست دشمن، دیدیم در مقابل منافقین که از بروزترین امکانات دنیا برخوردار بودند، اما چون مردم به پشتیبانی از رزمندگان اسلام آمده بودند، به راحتی شهر را آزاد کردیم.

,

وی با اشاره به این‌که رزمندگان با هدف دفاع از مذهب و میهن به جهاد رفتند، افزود: اکنون تبعیضی که در حق برخی رزمندگان قائل شده، این است که سوابق نیروهایی که پس از پذیرش قطعنامه در میدان جنگ حضور داشته و درگیری‌های مختصری داشته‌اند، لحاظ نشده که انتظار است مسئولان در این خصوص عدالت را اجرا کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه