اخبار داغ

جشنواره گردو پر؛

بساط جشنواره گردو را کرونا برچید یا کم تدبیری؟!

بساط جشنواره گردو را کرونا برچید یا کم تدبیری؟!
جشنواره گردوی تویسرکان این روزها در گردونه بی تدبیری پر کشید، می گویند که بساط همایش های مربوطه را کرونا برچیده، این در حالی است که کم تدبیری ها و ضعف مدیریتی در ارائه طرح های مبتکرانه، عامل اصلی عدم بهره مندی مردمان این دیار از علوم روز دنیا و امکانات مجازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ این روزها فصل گردوتکانی در تویسرکان است و محصول باغداران با تلاش های بسیار از بالای درختان سر به فلک کشیده چیده می شود، حتی تعدادی به دلیل بالارفتن از این درختان جان خود را از دست می دهند و یا قطع نخاعی و گاهی هم مصدوم می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

گردوی چیده شده سپس با هزاران مشکل پوست کنده و در آخر به صورت فله ای و حتی در گونی های رنگِ سیاه به خود گرفته از پوست سبز گردو و نه بسته بندی شده به دست مشتری می رسد و در عمل سودی به جیب مردم این شهرستان نمی رود.

,

هرچند خوشبختانه با تلاش مخترع تویسرکانی دستگاه گردو پوست کن و کمربند ایمنی ساخته شده و تا حدودی از مشقت های گردوتکانان و گردوشکنان کاسته شده،اما تا رسیدن به مقصود راه های بسیار در پیش است.

,

اقتصاد بیمار تویسرکان حتی با بازار گردوی آن درمان نشده است

, اقتصاد بیمار تویسرکان حتی با بازار گردوی آن درمان نشده است, اقتصاد بیمار تویسرکان حتی با بازار گردوی آن درمان نشده است,

مشکل کجای کار است؟ به طور میانگین سالانه بین ۱۵ تا ۱۷ هزار تن گردو از باغات این شهرستان برداشت می شود با این وجود هنوز اقتصاد بیمار این شهرستان درمان نشده است؟ خام فروشی، نبود صنایع تبدیلی و عدم تولید گردوی یک دست و یکنواخت همه و همه سبب شده تا تویسرکان بیشتر از همیشه برای بهره مندی از علوم روز دنیا درخصوص کاشت، داشت و برداشت طلای سبز خود تشنه شود.

,

طرح های مبتکرانه برای برگزاری یک جشنواره را پس زدند!

, طرح های مبتکرانه برای برگزاری یک جشنواره را پس زدند!, طرح های مبتکرانه برای برگزاری یک جشنواره را پس زدند!,

به همین دلیل انتظار می رفت مردمان نجیب این دیار در سالیان گذشته بهره های بهتری از برگزاری جشنواره گردو ببرند که این گونه نشد و مهمتر آن که در سال جاری نیز فرماندار تویسرکان پا را فراتر گذشته و در رسانه های مختلف خبر از عدم برگزاری این جشنواره می دهد!

,

به تازگی بر روی خروجی پایگاه خبری عصر همدان، خبری با عنوان “شهر طلای سبز چشم انتظار ایده های مبتکرانه؛ فرماندار تویسرکان: امسال جشنواره گردو نداریم/جای خالی جشنواره های مجازی برای گردویی که برند جهانی دارد” منتشر شد و در آن گلایه مندی تویسرکانی ها از برگزار نشدن جشنواره به همراه پیشنهادهای بسیار بیان شده بود.اما دریغ از یک نیم نگاه به آن پیشنهادات.

,

بساط جشنواره گردو را کرونا را برچید یا کم تدبیری؟!

, بساط جشنواره گردو را کرونا را برچید یا کم تدبیری؟!, بساط جشنواره گردو را کرونا را برچید یا کم تدبیری؟!,

۲۶ شهریور سال جاری نیز شاهد بودیم که سیدرسول حسینی فرماندار تویسرکان به خبرگزاری دولتی گفته که این جشنواره برگزار نمی شود. در حقیقت به طور دقیق در آن خبر آمده که “فرمانده تویسرکان به تدارک همایش علمی برای شناسایی زمینه‌های سرمایه گذاری گردو اشاره می‌کند که قرار بود امسال برگزار شود اما بیماری کرونا بساط آن را برچیده تا این برند جهانی همچنان از یک طرح مطالعاتی جامع برای جذب سرمایه گذاران بی‌بهره باشد.”

,

آیا برگزاری همایشی علمی آن هم برای خدمت رسانی به مردم که می تواند زمینه ساز رهایی آنان از مشکلات بسیار اقتصادی و معیشتی باشد باید به صورت تجمعی و گسترده انجام شود؟ آیا فرمانداری تویسرکان نمی توانست این همایش را به صورت محدود و با تعداد اندک نخبگان کشوری و حتی بین المللی برگزار کند؟

,

در تصاویری که به صورت گسترده از بازدیدها و جلسات فرمانداری در کانال تلگرامی منتسب به این ارگان گاه گاهی منتشر می شود، در برخی موارد حتی شاهد حضور ۱۵ تا ۲۰ نفر از مدعوین هستیم، آیا نمی شد با همین تعداد هم همایشی علمی مختص گردو برگزار کرد، تا مردم از نتایجش بهره مند شوند؟

,

تویسرکانی ها از خیر همایش حضوری گذشتند، لاقل مجازی برگزار کنید

, تویسرکانی ها از خیر همایش حضوری گذشتند، لاقل مجازی برگزار کنید, تویسرکانی ها از خیر همایش حضوری گذشتند، لاقل مجازی برگزار کنید,

قبول فرماندار محترم! تویسرکانی ها از خیر برگزاری همایش های حضوری حتی با تعداد اندک و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی می گذرند، اما توقع دارند فرمانداری یک شهرستان با علم روز و با بهره گیری از ویدئو کنفرانس ها و سامانه ال.ام.اس نه یک همایش بلکه در طول سال همایش های متعددی درخصوص سرمایه گذاری در حوزه های مختلف گردو به صورت مجازی برگزار کند.

,

مطالبه مردم این دیار از مقام ارشد دولت در شهرستان توجه به معیشت آنان است، مردم تشنه دریافت ایده ها و طرح های مبتکرانه نخبگان و محققان علمی برای بهره بری و سودآوری محصول تولیدی خودشان هستند، حال که کرونا را وسیله ای قرار می دهند تا مردم شهر طلای سبز را حتی از برگزاری همایش ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تعداد محدودی از مدعوین محروم کنند، آیا مردم باید از برگزاری همایش گردو به صورت مجازی هم محروم شوند؟

,

ضعف مدیریتی عامل عدم بهره بری تویسرکانی ها از امکانات روز دنیا

, ضعف مدیریتی عامل عدم بهره بری تویسرکانی ها از امکانات روز دنیا, ضعف مدیریتی عامل عدم بهره بری تویسرکانی ها از امکانات روز دنیا,

تویسرکانی ها گرچه از نظر اقتصادی به دلیل ضعف مدیریتی در برخی دستگاه های دولتی و اعمال نفوذ پدرخوانده های چند درصدی محروم بوده و هستند، اما برخورداری آنان از فرهنگی بالا را نباید فراموش کرد، اینان شایسته احترام و خدمتگذاری بیشتر مسئولان اند.

,

مردمان نجیب این خطه شایسته بهترین ها هستند، نه آن که از آنان حتی از ظرفیت هایی که علم روز در اختیارشان قرار می دهند برای برگزاری یک همایش مجازی دریغ کنند.

,

وقت گل نی، وقت حمایت دولت از باغداران گردوست؟!

, وقت گل نی، وقت حمایت دولت از باغداران گردوست؟!, وقت گل نی، وقت حمایت دولت از باغداران گردوست؟!,

حال که گردوی تویسرکان به همت نماینده مردم و انجمن مردمی این محصول، توانسته عنوان جهانی را از آن خود کند و به دلیل ایجاد نهالستان باغ مادری و طرح های سرشاخه کاری به محصول قابل قبولی و بازار پسندی دست یافته، آیا وقت آن نرسیده که دولت در حمایت از باغداران گردو به میدان بیاید.

,

بی تردید جوانان این دیار صاحب ایده و طرح های مبتکرانه هستند و واقف به علم روز دنیا، پس چرا لاقل از ظرفیت های مجازی برای شناساندن بیش از پیش گردو در جهان و پهن کردن فرش قرمزی برای سرمایه گذاران و نخبگان بهره ای گرفته نمی شود؟

,

تدبیرهای سوخته دیگر به درد معیشت مردم نمی خورد، آنان برای امیدوار شدن حرف همراه با عمل می خواهند، آن هم با بهره گیری از علوم روز دنیا.بی تردید مردم خود قاضیان خوبی هستند که بساط جشنواره گردو را کرونا را برچید یا کم تدبیری ها و ضعف عملکردی برخی مدیران.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه