اخبار داغ

صف کشتی‌های خارجی در هاب غلات ایران

صف کشتی‌های خارجی در هاب غلات ایران
طی نیمه نخست امسال ۱۲۹ فروند کشتی کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) پهلوگیری کرده و هم‌اکنون ۸ فروند کشتی حامل کالای اساسی در این بندر در حال تخلیه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با وجود تداوم شرایط پاندمی ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه اسکتبار، روند ورود کالای اساسی به کشور عادی است. در بندر امام خمینی (ره) به‌عنوان هاب غلات کشور از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه 129 فروند کشتی حامل انواع کالا پهلوگیری کرده‌اند. هم‌اکنون نیز در اسکله‌های این بندر 8 فروند کشتی حامل کالای اساسی در حال تخلیه و بارگیری هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان چهارشنبه گذشته در این‌باره گفته بود: هم اکنون میزان تخلیه کالای اساسی با میزان بارگیری آن تناسب خوبی دارد. به طور متوسط ماندگاری کالای بخش خصوصی در بندر امام بین 2 ماه و بخش دولتی 3 ماه است. سال گذشته میانگین ماندگاری کالای دولتی 5 ماه بود چون دولت علاوه بر تامین نیاز بازار وظیفه توزیع بازار را نیز دارد.

,

دریس با بیان این که موجودی کالای بندر امام نسبت به سال گذشته 18 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا الان 190 فروند کشتی کالای اساسی در بندر امام تخلیه شده و هم اکنون 8 فروند کشتی نیز در پای اسکله در حال تخلیه هستند.

,

وی با بیان این که 354 هزار موجودی شکر بندر امام است که 442درصد رشد داشته است، اظهار کرد: موجودی ذرت 1.3 میلیون تن انبارهای کشور است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش یافته است.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه