اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان همدان تاکید کرد؛

ضرورت بازخوانی و درس آموزی از دفاع مقدس

ضرورت بازخوانی و درس آموزی از دفاع مقدس
محمدرضا عدالتخواه با بیان اینکه امروز بازخوانی و درس آموزی از وقایع جنگ تحمیلی ضرورت دارد، گفت: آنچه که سبب ماندگی و “مقدس” شدن دفاع ملت ما در جهان شد، حرکت تکلیف مدارانه رزمندگان ما در دفاع از اسلام بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، با تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: اگر امروز در دنیا حرفی برای گفتن داریم و می توانیم صلابت جمهوری اسلامی را به رخ استکبار جهانی بکشانیم، مدیون و مرهون رشادت های شهدا و رزمندگان، صبر و ایثار خانواده های معزز آنان و نیز تحمل رنج های و سختی هایی است که جانبازان و آزادگان ما بر جان خریدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر , عصر همدان,

شهدا همچون عارفان بالله حرکت خود در دفاع از اسلام را ماندگار کردند

, شهدا همچون عارفان بالله حرکت خود در دفاع از اسلام را ماندگار کردند, شهدا همچون عارفان بالله حرکت خود در دفاع از اسلام را ماندگار کردند,

وی با بیان اینکه آن رشادت ها و از خودگذشتگی ها امروز مسئولیت ما را دشوار کرده است، اظهار کرد: اگر وصتینامه های شهدا را بازخوانی کنیم، احساس می شود که یک عارف بالله آن وصیت نامه ها را نوشته است، هم آنانی که به قصد قرب الهی و با خلوص نیت و تکلیف مداری حرکت ماندگار خود را با توکل بر خداوند متعال آغاز کردند.

,

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: همگان مشاهده می کنند که دفاع ملت ما به نام دفاع مقدس نام گرفته است، در جهان بسیاری از جنگ ها و مدافعات انجام شده، اما در هیچ برهه ای از تاریخ به جزء دوران هایی که ائمه اطهار(ع) بودند هیچ جا کسی نشنیده و ندیده که کلمه “مقدس” وجود داشته باشد.

,

دفاع از اسلام، دفاع ملت ما را مقدس کرد

, دفاع از اسلام، دفاع ملت ما را مقدس کرد, دفاع از اسلام، دفاع ملت ما را مقدس کرد,

عدالتخواه تصریح کرد: در جنگ های دیگر جهان در نهایت حرف تنها بر سر آب، خاک و تمامیت ارضی بوده است، در حالی که رزمندگان غیور ما از اسلام و اسلامیت نظام دفاع کردند، از این رو عنوان مقدس به دفاع ملت ما اختصاص یافته است.

,

ضرورت بازخوانی و درس آموزی از دفاع مقدس/تکلیف مداری شاخصه شهدا

, ضرورت بازخوانی و درس آموزی از دفاع مقدس/تکلیف مداری شاخصه شهدا, ضرورت بازخوانی و درس آموزی از دفاع مقدس/تکلیف مداری شاخصه شهدا,

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز باید درس های آموزنده دفاع مقدس بازخوانی شود، عنوان کرد: این بازخوانی ها و درس آموزی ها از دفاع مقدس به ما نشان می دهد که باید بدانیم همچون شهدا به قصد قرب الهی، با خلوص نیت و تبعیت محض از منویات رهبری با تکلیف مداری، وظایف محوله را انجام دهیم.

,

رئیس کل دادگستری استان همدان از نقش دستگاه قضایی چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن یاد کرد و گفت: جدای از آنکه بسیاری از رؤسا، قضات و کارمندان دستگاه قضایی همپای ملت غیور در جبهه های جنگ در برابر رژیم تا دندان مسلح بعث ایستادند و مردانه از جان خود گذشتند، بسیاری از خدمات قضایی نیز در دوران دفاع مقدس ارائه شد.

,

نقش دستگاه قضاء در دوران دفاع مقدس

, نقش دستگاه قضاء در دوران دفاع مقدس, نقش دستگاه قضاء در دوران دفاع مقدس,

عدالتخواه تصریح کرد: همکاری با ارگان های متولی در برقراری امنیت داخلی برای آسودگی خیال رزمندگان در جبهه ها، مسئله شناسایی دلیرمردان مفقودالاثر پس از بازگشت پیکرهای مطهرشان و تعیین و تأکید بر حدود و ثغور وجب به وجب از این آب و خاک در زیرمجموعه های مرتبط با دستگاه قضایی محقق شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه