اخبار داغ

انتظار ۳۰ ساله مردم به سر می رسد

گام های نهایی برای افتتاح پیرترین جاده در دست احداث کشور

گام های نهایی برای افتتاح پیرترین جاده در دست احداث کشور
حدود ۳۰ سال پیش وقتی سخن از احداث جاده میاندوآب-میانه-سرچم به میان آمد و نقل محافل شد، شاید هیچ کس فکر نمی کرد که برای افتتاح آن باید نزدیک به سه دهه چشم انتظار بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، میاندوآب، در کوریدور ارتباطی شمال غرب کشور و در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و یکی از بزرگترین و مهم ترین شهرهای شمال غرب کشور بوده که با پایتخت ۶۵۲ کیلومتر فاصله دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

با توجه به موقعیت جغرافیایی میاندوآب و نقش محوری این شهرستان در منطقه،حدود ۳۰ سال پیش کلنگ احداث جاده میاندوآب به سرچم زمین زده شد تا فاصله این شهرستان و دیگر شهرها با توجه به موقعیت جغرافیایی میاندوآب، با پایتخت کشور کاهش پیدا کند اما آن زمان هیچ کس حتی فکرش را هم نمی کرد که احداث این جاده بیش از ربع قرن به طول بیانجامد.

,

دهه ۷۰ و حدود ۳۰ سال پیش وقتی سخن از احداث جاده میاندوآب-میانه-سرچم ب به میان آمد و نقل محافل شد، شاید هیچ کس فکر نمی کرد که برای افتتاح آن باید نزدیک به سه دهه چشم انتظار بود.

,

این مسیر ۱۸۵ کیلومتری در پنج قطعه تقریباً ۳۷ کیلومتری از حدود ۳۰ سال پیش آغاز شده است و چنانچه به بهره برداری برسد، مدت زمان سفر از اتوبان زنجان-تبریز به میاندوآب حداقل دو ساعت کمتر می شود و به همین دلیل نیز مردم مشتاقانه در انتظار اتمام احداث این مسیر هستد، انتظاری که ظاهرا قرار است سال آینده به اتمام برسد.

,

 سال ۱۴۰۰، سال افتتاح جاده میاندوآب_میانه-سرچم

,  سال ۱۴۰۰، سال افتتاح جاده میاندوآب_میانه-سرچم,  سال ۱۴۰۰، سال افتتاح جاده میاندوآب_میانه-سرچم,

در این زمینه معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر در میاندوآب گفت: یکی از محورهای مهم به عنوان کریدور شرقی-غربی در شمال غربی کشور، محوری است که میاندوآب را به سمت میانه  و شمال کشور متصل می کند.

,

خیراله خادمی اظهار کرد: این محور در محدوده بین میاندوآب به میانه حدود ۱۴۴ کیلومتر هست که پیشرفت فیزیکی آن ۸۰ درصد بوده و ۳۲ کیلومتر از این محور باقی مانده است.

,

, ,

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اتمام ۱۲ کیلومتر از این محور تا پایان امسال، افزود:طبق برنامه ریزی  ۲۰ کیلومتر باقیمانده نیز سال ۱۴۰۰ به اتمام می رسد و این محور جدید ارتباطی آذربایجان غربی را از طریق میاندوآب به آزادراه تبریز به تهران و در نهایت ادامه به سمت استان های شمالی کشور متصل می کند.

,

خادمی با بیان اینکه کاهش فاصله تا مرکز کشور و همچنین کاهش تصادفات جاده‌ای از جمله نتایج مثبت احداث این جاده است، تصریح کرد: با بهره برداری از محور تحولی در توسعه اقتصادی منطقه ایجاد خواهد شد و زمینه رونق اقتصادی در بخش های روستایی و معدنی نیز می تواند فراهم شود.

,

پیگیری برای تامین منابع مالی مورد نیاز

, پیگیری برای تامین منابع مالی مورد نیاز, پیگیری برای تامین منابع مالی مورد نیاز,

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر  با بیان اینکه میاندوآب چهارراه ارتباطی در شمال غرب کشور است، اظهار کرد: میاندوآب در شمالغرب کشور به لحاظ کریدور ارتباطی جایگاه و نقش مهمی در امر صادرات و حمل و نقل دارد.

,

مهدی عیسی زاده با اشاره به عبور و مرور روزانه صدها دستگاه خودوری سنگین در محورهای مواصلاتی میاندوآب، گفت: محورهای مواصلاتی میاندوآب از پرترافیک ترین محورها در منطقه هستند که همین امر لازمه توجه ویژه و بیشتر را می رساند.

,

وی با بیان اینکه اولویت و تلاش ما مسیرگشایی و اتمام جاده میاندوآب-سرچم است، افزود: با تمام توان امورات این جاده را به پیش می بریم تا این پروژه چند ساله به اتمام برسد و قطعا با همت و تلاش مضاعف این موضوع شدنی است.

,

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده هر روز پیگیر روند احداث جاده سرچم بوده و در این راستا نیز در روزهای آینده با وزیر راه و شهرسازی دیداری خواهیم داشت.

,

عیسی زاده با بیان اینکه به دنبال تامین منابع مالی و نیازمندی های لازم برای احداث و تکمیل این جاده است، گفت:در کنار این موضوع نیز سایر مسائل مرتبط با راهداری را پیگیری می کنم.

,

مسیرگشایی محور سرچم تا پایان امسال

, مسیرگشایی محور سرچم تا پایان امسال, مسیرگشایی محور سرچم تا پایان امسال,

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، گفت: محور سرچم جزو پروژه های سنواتی است که طی سالیان گذشته به دلیل شرایط سخت محور و عدم تامین منابع مالی تکمیل نشده است.

,

سید محسن حمزه لویی افزود: با پیگیری های نماینده مردم میاندوآب در مجلس و با مساعدت شرکت ساخت و توسعه راههای ایران قرار بر این شده عمده منابع مالی تامین شود تا حداقل امسال مسیرگشایی شود.

,

وی اظهار کرد: هم اکنون پیشرفت پروژه در محدوده آذربایجان غربی بیش از ۹۳ درصد است که تلاش داریم امسال عبور از جاده خاکی و سال آینده آسفالت پروژه نهایی و تکمیل شود.

,

چشم انتظاری برای پایان انتظار ۳۰ ساله

, چشم انتظاری برای پایان انتظار ۳۰ ساله, چشم انتظاری برای پایان انتظار ۳۰ ساله,

آنطور که از گفته ها بر می آید با تلاش نماینده مردم میاندوآب در مجلس و حضور میدانی و پیگیری وی برای امورات این جاده که شاید پیرترین جاده کشور نیز باشد؛ بالاخره چشم انتظاری برای افتتاح جاده میاندوآب-میانه-سرچم ظاهرا در روزها و ماههای آینده به پایان خواهد رسید و این جاده رسما افتتاح خواهد شد.

,

افتتاح این جاده از یک سو می تواند زمینه توسعه اقتصادی این شهر را بیش از پیش فراهم سازد و  از سوی دیگر کاهش تصادفات جاده ای ، صرفه جویی در زمان ،افزایش سرعت حمل ونقل از جمله  دیگر پیامد های مثبت تکمیل این پروژه است و اتمام این طرح ملی می تواند سرآغاز تحولی بزرگ در حمل ونقل سریع وآسان مسافر وکالا باشد و امیدوارم این پروژه عظیم راه سازی که یکی از آرزوهای مردم این منطقه است، هرچه سریعتر به پایان خود نزدیک شود تا مردم بتوانند از این راه برای تردد استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه