اخبار داغ

پیگیری مطالبات مردمی؛

از گلایه مشترکان قهستان از قطعی مکرر آب تا صدور قبض میلیونی در شهرستان‌ زیرکوه+عکس

از گلایه مشترکان قهستان از قطعی مکرر آب تا صدور قبض میلیونی در شهرستان‌ زیرکوه+عکس
تعدادی از اهالی روستای محمد آباد و شهر آبیز در شهرستان زیرکوه از صدور قبوض آب با مبالغ میلیونی و اهالی شهر قهستان از صدور قبوض آب با مبالغ زیاد علی رغم قطعی مکرر گلایه‌مند بوده و خواستار پیگیری موضوع شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، صدور قبوض میلیونی آب برای برخی از مشترکان شهر آبیز و روستای محمدآباد زیرکوه موجب گلایه مردم این روستاها شد و خواستار پیگیری شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,
 
,
همچنین در شهر قهستان شهرستان درمیان نیز تعدادی از شهروندان از صدور قبوض با مبالغ زیاد علی رغم قطعی مکرر آب در این شهرستان گلایه مند هستند.
,
 
,
یکی از اهالی شهر قهستان در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: اغلب اوقات روزها آب در شهر قهستان قطع است و شب از ساعت ۲۴ به بعد وصل می‌شود.
,
 
,
وی با بیان این‌که مردم روز به آب نیاز دارند، افزود: در حالی که اکثر روزها آب قطع است مبلغی که برای هزینه آب بهای مصرفی خانوار برای این دوره صادر شده بسیار زیاد است.
,
 
,
این شهروند قهستانی بیان کرد: در برخی از قسمت‌های شهر که خانه ها در بالادست قرار دارد فشار آب بسیار پایین است و آبی کمی به مردم می‌رسد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: با توجه به قطع بودن طولانی مدت آب در این شهر و بالا بودن مبلغ قبوض در این دوره به نظر می‌رسد مردم باید پول هوایی که داخل لوله است را پرداخت کنند چراکه اغلب اوقات آبی درون لوله‌ها نیست.
,
 
,
یکی دیگر از اهالی شهر قهستان با بیان اینکه فقط آخر هفته در قهستان حضور دارم به خبرنگار ما گفت: برای استفاده آب در دو روز هفته، مبلغ قبض آبی که این دوره برای من صادر شده بسیار زیاد است.
,
 
,
وی افزود: نه بدهی قبلی داشتم و نه افزایش مصرف نسبت به دوره های قبل، اما نمی‌دانم چرا مبلغ قبض آب بسیار زیاد شده است.
,
 
,
شهرام خسروی بیژائم مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان درمیان در خصوص افزایش هزینه قبوض آب مشترکان شهر قهستان در این دوره در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: تاکنون گلایه ای از سوی مشترکان در خصوص افزایش مبلغ قبوض آب به امور آب و فاضلاب شهرستان درمیان اعلام نشده است.
,
 
,
وی افزود: از مشترکانی که از مبلغ زیاد قبض آب صادر شده در این دوره گلایه دارند درخواست می‌شود طی تماس با اداره آب و فاضلاب شهرستان درمیان و قرائت شماره اشتراک از همکاران ما پیگیر دلیل افزایش مبلغ قبوض آب صادر شده باشند.
,
 
,
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان درمیان بیان کرد: تا موضوع توسط همکاران بررسی نشود نمی‌توان دلیلی برای افزایش مبلغ قبوض آب در این دوره عنوان کرد.
,
 
,
خسروی گفت: احتمال دارد شبکه و اتصالات آب از داخل خانه مشرکان دچار هدرفت آب باشد و این مسئله منجر به شماره انداختن کنتور شده باشد که این مسئله نیز باید بررسی شود و بر حسب احتمال نمی‌توان پاسخ قطعی داد.
,
 
,
وی در خصوص قطعی آب در شهر قهستان، عنوان کرد: قطعی آب در برخی اوقات مسئله طبیعی است و نه تنها در شهر قهستان بلکه در شهر اسدیه و حتی بیرجند نیز قطعی آب رخ می‌دهد.
,
 
,
مدیر امور آب و فاضلاب درمیان از پُر آب بودن مخزن آب قهستان خبر داد و افزود: دلیل دیگر قطعی آب در برخی از روزها فرسودگی لوله‌های شهر قهستان است و با توجه به عمر بالا و گالوانیزه بودن لوله های شبکه آب قهستان در صدد تعویض شبکه آب هستیم.
,
 
,
خسروی بیژائم در خصوص مجتمع فخرود نیز اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت آب در این مجتمع خوب است و طی ماه های خرداد، تیر و مرداد به دلیل مصارف بالای آب و استفاده از آب شرب برای کشاورزی با مشکلات زیادی مواجه بودیم که خوشبختانه در حال حاضر مشکل مرتفع شده است و شاهد قطعی آب در روستاهایی که از این مجتمع آب رسانی می‌شوند نیستیم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: ابتدای هفته جاری نیز به دلیل ترکیدگی لوله انتقال آب قبل از روستای بورنگ برای ساعاتی آب برخی از روستاهای بخش مرکزی از جمله بورنگ، مسک و مقدر قطع بود که با تلاش همکاران مشکل برطرف شده است و در حال حاضر مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
,
 
,
اداره آب و فاضلاب شهرستان زیرکوه نیز در خصوص مبالغ میلیونی قبوض آب در برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه جوابیه‌ای صادر کرد.
,
 
,
متن جوابیه به این شرح است: احتراما در پاسخ خبر صدور قبوض آب و فاضلاب شهر آبیز و همچنین پیرو پیگیری بخشداری محترم و شورای اسلامی به استحضار کلیه عزیزان و همشهریان عزیز می‌رساند ،صدور قبوض این دروه بر اساس تعرفه و نرخ مصوب شرکت مهندسی آب فاضلاب کشور صادر شده است. اما صدور قبض در بازه زمانی ۴ماهه بعلاوه تعرفه افزایش تابستان و ضرایب مربوطه و گاها بدهی های قبلی و همچنین اولین قبضی است که با تعرفه شهری صادر گردیده است.
,
 
,
لذا همه این عوامل باعث صدور مبالغ بیشتر از قبوض مشابه می باشد ،ضمن اینکه استفاده مصارف غیر مسکونی از قبیل ساخت وساز مسکونی موقت خارج از تعهد و الگوی مصرف نیز مزید بر علت می‌گردد.
,
 
,
از همه مشترکین عزیز در خواست میگردد در اسرع وقت نسبت به کنترل شماره و ارقام کنتور خود اقدام، اگر چنانچه مغایرتی مشاهده کرده در کوتاه ترین زمان ممکن به امورشهرستان واحد امور مشترکین مراجعه تا در صورت نیاز پیگیری و نسبت به اصلاح احتمالی اقدام گردد.
,
 
,
, ,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه