اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

الگوگیری از دوران دفاع مقدس نیاز امروز کشور

الگوگیری از دوران دفاع مقدس نیاز امروز کشور
باقری، کارشناس مسائل سیاسی گفت: الگوگیری از دوران دفاع مقدس نیاز امروز کشور است، اگر شاخصه های دوران دفاع مقدس را به جوانان بعد از جنگ انتقال دهیم در صحنه های فعلی جامعه استعدادها را متبلور می کند و ما را در دیگر حوزه ها به رشد می رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید باقری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص الگوگیری از دفاع مقدس برای حل مشکلات کنونی کشور، اظهار کرد: الگوگیری از دوران دفاع مقدس نیاز امروز کشور است و شهید مطهری در این زمینه جمله زیبایی دارد که می گوید  نوعا انسان هایی که در حوزه های مختلف الگو گیری می کنند، افراد موفقی هستند؛ واجب است که ما امروز این کار مهم را انجام دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
کارشناس مسائل سیاسی گفت: باید برگردیم به آن شاخصه هایی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت و آن شاخص ها را امروز در حوزه های دیگر به کار ببریم امروز هم موفق و پیروز می شویم.
,
 
,
وی افزود: داشتن اخلاص، جهادی عمل کردن، ندیدن موانع ظاهری، اطلاعت محض از امر ولی، روحیه انقلابی، پر تلاش بودن و تواضع داشتن از شاخصه های مهم دوران دفاع مقدس است که سبب پیروزی ما شد و نباید آن ها را فراموش کنیم که این شاخصه ها در کلام و مورد تأکید امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و است.
,
 
,
باقری با بیان اینکه در کلام حاج حسین خرازی است که اگر کار برای خدا است، گفتن برای چیست؛ حاج حسین یک شاخصه اصلی که اخلاص است را در صحبت های خود اشاره می کند، تصریح کرد: اخلاص اولین شاخصه رزمندگان دفاع مقدس است، مردم و رزمندگان در دوران دفاع بدون هیچ چشم داشتی و صرفا برای رضای خدا و اطاعت از امر ولی به میدان آمدند.
,
 
,
وی بیان کرد: زمانی که این شاخصه ایجاد می شود، علی رغم مشکلات متعدد اما به راحتی، خرمشهر آزاد و حصر آبادن شکسته می شود.
,
 
,
این کارشناس سیاسی با توضیح اینکه جهادی عمل کردن و ندیدن موانع ظاهری دومین شاخصه دوران دفاع مقدس است، خاطر نشان کرد: روحیه جهادی که در رزمندگان وجود داشت را می توان اکنون پس از حدود 40 سال که از جنگ می گذرد، مشاهده کرد؛ مدیریت جهادی باعث می شود که علاوه بر ندیدن موانع ظاهری، آن ها را رفع کنند.
,
 
,
وی اضافه کرد: اطلاعت محض از امر ولی یکی دیگر از شاخصه های دوران دفاع مقدس است؛ زمانی که ولی فقیه می گوید که حصر آبادن باید شکسته شود، رزمندگان کاری به موانع و مقدار و نوع امکانات ندارند و همه تلاش خود را برای انجام دادن امر ولی می کنند.
,
 
,
باقری افزود: نقل می کنند که شهید باکری سه روز برای شناسایی می رود و یک ساعت هم نمی خوابد و تواضعی که در دوران دفاع مقدس بین رزمنده و فرماندهان وجود داشت؛ اگر امروز این مجموعه شاخصه های رزمندگان، را کنار دیگر بگذاریم و آن را به نسل های بعد از جنگ انتقال دهیم اثرگذاری آن را می توان مشاهده کرد.
,
 
,
وی تأکید کرد: یک سری افراد از این شاخصه ها و رزمندگان دفاع مقدس الگو برداری کردند که در حوزه هسته ای، احمدی روشن شد، در حوزه امنیت شهدای مدافع حرم و شهید حججی شد، در حوزه بهداشت و درمان شهید کاظمی آشتیانی شد.
,
 
,
کارشناس مسائل سیاسی گفت: الگوگیری از دوران دفاع مقدس نیاز امروز کشور است، اگر شاخصه های دوران دفاع مقدس را به جوانان بعد از جنگ انتقال دهیم در صحنه های فعلی جامعه استعدادها را متبلور می کند و ما را در دیگر حوزه ها به رشد می رساند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه