اخبار داغ

مدیر کل انتقال خون لرستان:

بیش از ۱۷ هزار واحد خون در لرستان اهدا شد

بیش از ۱۷ هزار واحد خون در لرستان اهدا شد
حامدی، مدیر کل انتقال خون لرستان گفت: مردم استان لرستان 17 هزار و 504 واحد خون در نیمه اول امسال اهدا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حامدی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در نیمه اول امسال بیست و سه هزار و ۳۳۴ نفر در استان برای اهدای خون به پایگاه های خونگیری مراجعه کردند که از این تعداد هفده هزار و ۵۰۴ واحد خونگیری انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: از این تعداد شانزده هزار و ۱۳۴ نفر مرد، هزار و ۳۷۰ نفر زن و ده هزار و ۲۲۸ نفر اهداکنندگان مستمر بودند.

,

مدیر کل انتقال خون لرستان تصریح کرد: اهدای خون نسبت به ۶ ماهه سال گذشته کاهش یافته اما در استان لرستان تلاش شد تا با فراخوان و تیم های سیار خونگیری، کمبود  خون مشکلی ایجاد نکند.

,

وی گفت: در این مدت در مناسبت های مختلف، پویش هایی برای اهدای خون صورت گرفته که نذر خون و دیگر برنامه ها کمک شایانی برای اهدای خون بوده است.

,

حامدی با اشاره به اهدای پلاسما در لرستان افزود: امکان اهدای پلاسمای بیماران کرونایی در خرم آباد و بروجرد فراهم شده که بیماران کرونایی پس از ۲۸ روز می توانند اقدام کنند و با اهدای پلاسما، به سایر بیماران کمک کنند.

,

وی عنوان کرد: برخی از بیماران حیاتشان به خون وابسته است و با توجه به این که برخی از فرآورده های خونی قابلیت نگهداری طولانی مدت را ندارند، ضروری است تا اهداکنندگان برای کمک به این بیماران اقدام نمایند.

,

مدیر کل انتقال خون لرستان اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا، پایگاه های خونگیری همه پروتکل های بهداشتی را برای اهداکنندگان خون رعایت کرده و اهداکنندگان می توانند برای اهدای خون مراجعه نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه