اخبار داغ

دبیر انجمن پسته ایران مطرح کرد؛

صادرات پسته تحت تاثیر قوانین نامناسب برون سپاری ارزی/ برداشت ۹۸ هزار تن پسته از باغات استان کرمان تا پایان مهر ماه

صادرات پسته تحت تاثیر قوانین نامناسب برون سپاری ارزی/ برداشت ۹۸ هزار تن پسته از باغات استان کرمان تا پایان مهر ماه
رضایی گفت: در شرایطی که کشاورزان می‌توانند با افزایش صادرات برای کشور ارزآوری کنند، قوانینی همچون قانون برون سپاری ارزی مانع صادرات است و تاکنون تفاهم نامه‌ای که با بانک کشاورزی منعقد شده، به نتیجه نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رضایی دبیر انجمن پسته ایران در ارتباط با تاثیر انتشار ویروس کرونا بر برداشت پسته به خبرنگار راه آرمان گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان پروتکل هایی را برای نحوه برداشت پسته تنظیم کرده و در اختیار ترمینال های پسته ارسال کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: این پروتکل های بهداشتی نحوه برخورد کارگران، مالکان و خورده مالکانی که در ارتباط مستقیم با محصول پسته قرار دارند، تشریح کرده است.

,

دبیر انجمن پسته ایران مطرح کرد: بر اساس این پروتکل ها کارگران برداشت پسته ۲ هفته قبل از آغاز برداشت در مکانی قرنطینه شده و مورد معاینات پزشکی قرار گرفتند، در این مدت رفت و آمد به این مکان ها ممنوع بود.

,

رضایی در خصوص تاثیر کرونا بر قیمت پسته عنوان کرد: قیمت گذاری پسته جهانی است و بر اساس آن قیمت در ایران مشخص می شود بنابراین کرونا تاثیر چندانی بر آن نداشت.

,

صادرات پسته تحت تاثیر قوانین نامناسب برون سپاری ارزی

, صادرات پسته تحت تاثیر قوانین نامناسب برون سپاری ارزی, صادرات پسته تحت تاثیر قوانین نامناسب برون سپاری ارزی,

وی در ارتباط با برداشت پسته در سال جاری ابراز کرد: با توجه به اینکه وضعیت پوکی محصول پسته در سال جاری نسبت به سال گذشته بهتر است، بر اساس آماری که تاکنون جمع آوری شده بهترین کیفیت پسته مربوط به پسته اکبری و احمدآقایی است.

,

دبیر انجمن پسته ایران تاکید کرد: متاسفانه به دلیل افزایش دما در مردادها پسته کله قوچی تاحدودی دچار خسارت شده است، اگرچه پسته فندقی شرایط بهتری نسبت به سال های گذشته دارد.

,

رضایی تصریح کرد: فصل برداشت پسته در استان به پایان نرسیده و تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت اگرچه موانع زیادی سد راه پسته کاران قرار دارد.

,

وی ادامه داد: در شرایطی که کشاورزان می توانند با افزایش صادرات برای کشور ارزآوری کنند قوانینی همچون قانون برون سپاری ارزی مانع صادرات است و تاکنون تفاهم نامه ای که با بانک کشاورزی منعقد شده، به نتیجه نرسیده است.

,

دبیر انجمن پسته ایران به کشاورزان توصیه کرد: اگرچه انجمن پسته اختیاری در قیمت گذاری ندارد و قیمت ها جهانی است اما فروش پسته امروز بهتر از ۲ ماه آینده است، چرا که بازار در ایران قابل پیش بینی نیست.

,

برداشت ۹۸ هزار تن پسته از باغات استان کرمان تا پایان مهر ماه

, برداشت ۹۸ هزار تن پسته از باغات استان کرمان تا پایان مهر ماه, برداشت ۹۸ هزار تن پسته از باغات استان کرمان تا پایان مهر ماه,

رضایی گفت: برای روان شدن بازار کشاورزان باید محصول خود را بفروشند و از نگه داری محصول روی درخت خودداری کنند و با تنظیم قراردادهای مناسب با صادرکنندگان از انبار شدن محصولات خود جلوگیری کنند.

,

وی یادآور شد: در دنیا پسته برای مناسبت های خاص همچون کریسمس، عید چینی ها و مناسبت های هندوها مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین عدم صادرات پسته و جا خالی کردن در بازار جهانی فرصت رقابت را از ما می گیرد.

,

دبیر انجمن پسته ایران اظهار کرد: در حال حاضر قیمت پسته وضعیت مناسبی دارد و بر اساس سایزهای مختلف قیمت آن ها با یک دیگر متفاوت است.

,

رضایی در خصوص وضعیت بازار داخلی پسته اذعان کرد: در بازار داخلی تجاری فعالیت می کنند که محصول پسته خرده فروشان و مالکان را خریداری کرده و در بازار توزیع می کنند.

,

وی افزود: وضعیت پسته امسال استان خوب است و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت حدود ۹۸ هزار تن پسته برداشت شود  و قطعا رونق اقتصادی خوبی در استان ایجاد می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه