اخبار داغ

حضور ایران در نمایشگاه کتاب مجازی پکن

حضور ایران در نمایشگاه کتاب مجازی پکن
بیست و هفتمین نمایشگاه مجازی کتاب پکن با شعار "نمایشگاه هوشمند" و با حضور ناشرانی از ایران آغاز به کار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، بیست و هفتمین نمایشگاه مجازی کتاب پکن که قرار بود در تاریخ ۵ تا ۹ شهریور به‌صورت فیزیکی و مجازی برگزار شود با توجه به شرایط حاکم بر جامعه جهانی متاثر از شیوع ویروس کرونا، صرفا به شکل مجازی و از تاریخ ۵ تا ۹ مهر ۱۳۹۹ (۲۶ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰) برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این نمایشگاه از تکنولوژی‌های جدید و هوش مصنوعی برای تجربه نمایشگاهی آنلاین و مناسب استفاده شده است و بنا بر اعلام مجریان نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، این نمایشگاه فضایی برای ارتباطات دیجیتال و خدمات تجاری آنلاین در طول سال برای صنعت نشر کتاب بین‌الملل ایجاد کرده است.

,

در این نمایشگاه ۲۶۰۰ ناشر، ۱۰۰ آژانس ادبی و ۵۰۰ کتابخانه از ۹۵ کشور ثبت‌نام کرده و به معرفی آثار خود می‌پردازند، همچنین بیش از ۳۰۰ هزار عنوان کتاب در سایت نمایشگاه بارگذاری شده و برگزاری ۱۰۰ رویداد و نشست آنلاین و آفلاین پیش‌بینی شده است.

,

موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، انتشارات بین‌المللی الهدی، جامعه المصطفی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آژانس ادبی تماس، آژانس ادبی پل، آژانس ادبی دایره مینا، انتشارات طوطی، انتشارات نیماژ و انتشارات شمع و مه از جمهوری اسلامی ایران در بخش مجازی این نمایشگاه ثبت‌نام کرده و حضور دارند.

,

بنا بر اعلام، از جمله اقدامات صورت‌گرفته توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سایت نمایشگاه پکن، معرفی صنعت نشر ایران، ارائه کتابچه معرفی نویسندگان برتر حوزه کودک و نوجوان به زبان انگلیسی، معرفی آثار حوزه کودک و نوجوان به زبان انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معرفی سایت Books from Iran شامل ۱۹۰۰ عنوان کتاب به همراه چکیده انگلیسی است. همچنین در بخش رویدادهای مجازی این موسسه ویدیوکلیپ‌هایی در خصوص معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و طرح حمایتی گرنت بارگذاری کرده است.

,

پلتفرمی آنلاین در سایت نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن با نام rights link در دسترس قرار دارد که وظیفه آن ارائه خدمات به ناشران بین‌الملل برای تبادل کپی‌رایت است.

,

گفته می‌شود کلیه ناشرانی که در بخش آنلاین نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند تا تاریخ ۱۱ دی‌ماه سال جاری به‌صورت رایگان از خدمات مذاکره و تنظیم قرار ملاقات استفاده کنند.

,

نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن برای پربارتر کردن بخش آنلاین خود، طرح‌های تشویقی را نیز در بخش کپی‌رایت درنظر گرفته است و به ۱۰ ناشر بین‌المللی که بتوانند بیشترین تبادل حق چاپ کتاب را داشته باشند جوایزی را اهدا خواهد کرد.

,

نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن همچنین تعداد ۱۰۰ غرفه این نمایشگاه را در سال ۲۰۲۱ با ۵۰ درصد تخفیف به ناشرانی که در سال ۲۰۲۰ در بخش آنلاین نمایشگاه شرکت و ۳۵ عنوان کتاب را درج کرده‌اند به‌صورت قرعه‌کشی واگذار می‌کند.

,

جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۷ مهمان ویژه نمایشگاه کتاب پکن بود و در سال ۲۰۱۹ کشور چین به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران حضور داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه