اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی البرز؛

ادعای وراث پای شهیدستان انقلاب البرز را به مراجع قانونی باز کرد/ ممانعت معارض از ثبت ملی مدرسه ای با 148 شهید در کرج

ادعای وراث پای شهیدستان انقلاب البرز را به مراجع قانونی باز کرد/ ممانعت معارض از ثبت ملی مدرسه ای با 148 شهید در کرج
سید جلیل موسوی گفت: آموزشگاه شهدای انقلاب 148 شهید تقدیم انقلاب کرده است که همگی شهدای دفاع مقدس بوده و از این آمار 146 شهید دانش آموز و 2 شهید معلم هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز، همزمان با هفته دفاع مقدس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: چند مدرسه در کشور وجود دارد که شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده اند و برخی از مدارس مانند دبیرستان شهید رشیدی کرمانشاه به واسطه بمباران 67 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
سید جلیل موسوی با اشاره به اینکه مدرسه شهید منتظری در نجف آباد اصفهان و مدرسه سلمان در منطقه 17 تهران هم جز مدارسی هستند که شهدای زیادی را در راه انقلاب داده اند، افزود: مدرسه شهدای انقلاب استان البرز (شهیدستان) شاخص ترین مدرسه کشور در زمینه دانش آموزان شهید است.
,
 
,
وی اظهار داشت: مدارس مذکور برجسته شده اند اما متاسفانه نامی از مدرسه شهدای انقلاب اسلامی وجود ندارد، لذا در تلاشیم که امسال در راستای دینی که نسبت به شهدا داریم قدم های مهمی برداریم تا دینمان را ادا کنیم، جلساتی با فرمانده سپاه استان البرز، معاونت فرهنگی شهردار کرج، امام جمعه کرج و مدیر کل آموزش و پرورش انجام شد تا این مدرسه به ثبت ملی برسد.
,
 
,
موسوی با اشاره به اینکه دو مستند ویژه درباره مدرسه شهدای انقلاب تدوین و در سیمای البرز پخش شده است تا هموطنان عزیز با این مدرسه آشنا شوند، تصریح کرد: این آموزشگاه 148 شهید تقدیم انقلاب کرده است که همه شهدای دفاع مقدس هستند و از این آمار 146 شهید دانش آموز و 2 شهید معلم بودند.
,
 
,
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز گفت: دبیرستان شهدای انقلاب البرز ثبت معنوی شده است اما ثبت ملی هنوز نشده است زیرا متاسفانه این مدرسه معارض دارد، این آموزشگاه سال 1354 تاسیس شده است اما وراث صاحب این مدرسه ادعای بازپس گیری این آموزشگاه را دارند.
,
 
,
موسوی افزود: ادعای مذکور از طریق قانون در حال پیگیری است و امیدواریم بتوانیم مشکل مذکور را با همراهی سپاه، بسیج و آموزش و پرورش حل کنیم، باید همه مسئولین پای کار باشند تا این دغدغه برطرف شود زیرا فعلا وراث ادعاهایی داشته و سندهایی را ارائه داده اند اما بر اساس اطلاعاتی که داریم پدر این خانواده آموزشگاه را وقف کرده است اما ظاهرا وقف نامه پیدا نشده است.
,
 
,
وی در خاتمه با اشاره به اینکه ثبت ملی مدرسه مذکور در گرو رفع موضوع معارض است، اظهار داشت: بخشی از فضای مدرسه شهدای انقلاب را معارض بازپس گرفت و به یک مدرسه غیرانتفاعی اجاره داد اما مسئله ما بخش دوم است که معارض دارد همچنان از طریق دادگاه در حال پیگیری است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه