اخبار داغ

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

ستاد امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ‌ساز و حمایتی است/ مردم نسبت به مسائل بی‌تفاوت نباشند

ستاد امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ‌ساز و حمایتی است/ مردم نسبت به مسائل بی‌تفاوت نباشند
حجت‌الاسلام میرزایی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک ستاد فرهنگ‌ساز، بسترساز، آموزشی و حمایتی است برای این‌که مردم وظیفه خود را بدانند و به آن عمل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله میرزایی، قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور پیش از ظهر امروز در جلسه هیات اندیشه ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار کرد: اولین مسئله این است که عنوان این جلسه به نام هیات اندیشه ورز نیاز به اصلاح دارد زیرا این جلسه هیات اندیشه ورز ستاد امر به امعروف و نهی از منکر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, ،,

وی افزود: تلقی ما از هیات اندیشه ورز اینگونه است که هیات اندیشه ورز امر به معروف و نهی از منکر شامل اساتید حوزه و دانشگاه و بزرگانی است که در عرصه ها و تخصص های گوناگون در  بحث های جدی علمی، نظری، اجتماعی و حقوقی تبادل نظر کنند تا فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به سمت مطلوب هدایت کنند.

,

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خاطرنشان کرد: هیات اندیشه ورز به عنوان عقل کل ستاد است که از بیرون نگاه می کند و می گوید از نظر ما اساتید و نخبگان باید اقدامات اینگونه صورت گیرد تا امر به معروف و نهی از منکر به جایگاه اصلی خود برگردد.

,

حجت‌الاسلام میرزایی گفت: مقام معظم رهبری در جلسه(سال 1372) فرمودند "شما ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیستید بلکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستید، لذا بروید کاری کنید که آحاد جامعه وظیفه خود را انجام دهند."

,

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز واجب است و وظیفه یک عده خاص و ستاد خاصی نیست.

,

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اضافه کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک ستاد فرهنگ ساز، بستر ساز، آموزشی و حمایتی است برای اینکه مردم وظیفه خود را بدانند و به آن عمل کنند.

,

حجت‌الاسلام میرزایی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید تمام هم و غم خود را بگذارد برای اینکه مردم پای کار آیند زیرا خداوند متعال در روز قیامت از همه سوال خواهد کرد که چرا امر به معروف و نهی از منکر نکردید.

,

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به پنج سال است اکثر بزرگانی که به محضر مقام معظم رهبری مشرف می شوند و گزارش می دهند ایشان از آنها تشکر می کنند اما بارها پرسیده اند که اثر آن در جامعه چگونه بوده است.

,

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور مطرح کرد: طبق نظرسنجی هایی که داشته ایم حدود 60 درصد مردم در پاسخ به این سوال که چرا امر به معروف و نهی از منکر نمی کنید گفته اند "ما می ترسیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم و اثری ندارد."

,

حجت‌الاسلام میرزایی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر قطعا اثر دارد لذا اینکه فردی به بهانه اینکه بگوید اگر من امر به معروف و نهی از منکر بکنم، هیچ اثری ندارد، این وظیفه از روی دوشش ساقط نمی شود و در درگاه خدا مسئول است.

,

وی با اشاره به اینکه دو کار اساسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر حمایت و آموزش است، گفت: وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است تا کاری کند که مردم به وظیفه خود آگاه شوند و به آن عمل کنند و نسبت به مسائل بی‌تفاوت نباشند.

,

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور عنوان کرد: آن‌چه مردم از ما انتظار و مطالبه دارند، جمع‌کردن منکرات جامعه است در حالی که وظیفه ما نیست، همچنین صحبت کردن در خصوص معروفات و منکرات است که این نیز کار ما نیست بلکه وظیفه سازمان تبلیغات است.

,

حجت‌الاسلام میرزایی تأکید کرد: تنها وظیفه اجرایی که به ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپرده شده است در ماده 16 قرار دارد که می گوید "تکالیف ستاد در بحث ماده 427 مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث عفاف و حجاب است."

,

وی ادامه داد: در یازده وظیفه ای که امروز بر عهده ما گذاشته شده است یک وظیفه اجرایی است و آن رفتن به داخل دستگاه ها برای نظارت بر دستگاه ها در خصوص اجرای این قانون است.

,

حجت‌الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی تبیین و تشریح شود، شیرین ترین، کارآمدترین و کارسازترین نوع تعامل اجتماعی خواهد بود.

,

وی افزود: مقام معظم رهبری در بحث تمدن نوین اسلامی می فرمایند که زیربنای جامعه اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر شکل می دهد.

,

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در پایان با اشاره به اینکه وظیفه آموزش مردم در بحث آموزش بر عهده ما است، گفت: ما امروز باید روی بحث های حمایتی از آمران به معروف کار و تلاش کنیم تا کسی از امر به معروف و نهی از منکر نترسد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه