اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

عقب ماندگی تاریخی سیستان و بلوچستان در شاخص‌های آموزش و پرورش

عقب ماندگی تاریخی سیستان و بلوچستان در شاخص‌های آموزش و پرورش
دهمرده گفت: سیستان و بلوچستان در شاخص‌های آموزشی به ویژه آموزش و پرورش عقب ماندگی تاریخی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب‌الله دهمرده، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: باید برای توسعه زیرساخت های آموزشی در سیستان و بلوچستان امکانات بیشتری داده شود.

وی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان عقب ماندگی تاریخی وجود دارد و سیستان و بلوچستان هم استان بزرگی است و در حد چهار استان محسوب می شود، اما بودجه های استان را اندکی بیشتر از یک استان می دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم اینکه نظام سرمایه گذاری هایی را انجام می دهد، اما همه این موارد سبب شده است که این عقب ماندگی همچنان وجود داشته باشد و این موضوع در خیلی از شاخص های آموزشی به ویژه آموزش و پرورش دیده می شود.

دهمرده گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که در زمینه توسعه عدالت آموزشی در این استان وجود دارد، فضای مجازی است و باید شرایطی فراهم شود تا دانش آموزان بتوانند از این فضا برای توسعه آموزش در این شرایط کرونایی استفاده کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید در این زمینه و برای تامین عدالت آموزشی سرمایه گذاری و مخابرات هم زیرساخت های لازم را ایجاد کند تا مکان هایی که آنتن دهی لازم ندارند هم از بستر ارتباط بهره مند شوند.

دهمرده اظهار کرد: در صورت عدم انجام اقدامات لازم فاصله نقاط برخوردار و کم برخوردار بیشتر شود و این موارد از وزیران مربوطه پیگیری شده و در آینده هم پیگیری می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بومی گزیینی هم یکی دیگر از موارد پیگیری شده در زمینه اجرای عدالت آموزشی است که هم برای استخدام و هم برای افزایش سهمیه بومی بیشتر شود چون نمی توانند با همه نقاط کشور رقابت کنند.

وی اظهار کرد: اقداماتی در خصوص این موضوعات در حال انجام است و قول و قرارهایی هم می گذارند ولی هنوز قانع نشدم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه