اخبار داغ

یادداشت؛

اخبار را شنیدی؟!

اخبار را شنیدی؟!
اخبار را شنیدی؟ چقدر شنیدن اخبار ساعت۲ بعدازظهر ۳۱شهریور سال ۵۹دردناک بود، گوینده اخبار رادیو می گفت: امروز هواپیماهای جنگنده رژیم عراق شهرها و تاسیسات کشور ما را بمباران کردند!! تن هر شنونده ای میلرزید…
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، اخبار را شنیدی؟ چقدر شنیدن اخبار ساعت۲ بعدازظهر ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ دردناک بود، گوینده اخبار رادیو می گفت: امروز هواپیماهای جنگنده رژیم عراق شهرها و تاسیسات کشور ما را بمب باران کردند!! تن هر شنونده ای میلرزید، زدن شهرهای مرزی به خاک خون کشیدن زن و بچه های بی دفاع ،پالایشگاه های نفت ،فرودگاه و…سکوت همه جا را فرا گرفته بود همه توجه ها به‌ گوینده اخبار بود بعضی ها که بی خبر از راه میرسیدند و قصد احوالپرسی داشتند، شنوندگان اخبار دست خودشان را به علامت سکوت نشان میدادند!!! همه نگران به همدیگر خبر میدادند اخبار را شنیدی؟؟!! عراق به کشور ما حمله کرده!؟ یک تعدادی از مردم که در استانهای غرب و جنوب خدمت کرده بودند و بعضی ها در شهرهای مرزی سفر کرده ، به سر و صورت خودشان میزدند!!!عده ای شهرها را میشناختند و عده ای هم که در پادگانها سرباز داشتند تا شب اخبار را از طریق صدا و سیما دنبال میکردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

و اما در همین اوضاع پیامی از حضرت امام خمینی (ره) قرائت شد؛ دزدی آمده سنگی پرتاپ کرده و شیشیه ای شکسته و فرار کرده آنقدر این پیام به مردم آرامش داده بود که مردم از فردای آنروز روال عادی زندگی خودشان را دنبال میکردند و توجه ای به موضوع اصلی کشور یعنی جنگ تحمیلی هم داشتند؛ لحظه به لحظه اخبار را پیگیری میکردند ،برادران سپاه پاسدارن تازه تاسیس هنوز آموزش نظامی برای جنگ ندیده بودند در اولین فرصت عازم جبهه ها شدند ۱۳نفر از بچه های سپاه پاسداران گیلان در منطقه سرپل ذهاب به شهادت رسیده بودند ! شهدا را در میدان شهرداری رشت تشییع کردند و از آن روز به بعد اسم میدان به نام شهدای ذهاب نام گذاری شد.

,

جهاد سازندگی سراسر استان اقدام به جمع اوری کمکهای مردمی نمودند و بلافاصله یک اکیپ فنی و مهندسی به ویژه راننده های سنگین به غرب کشور اعزام و در منطقه عملیاتی سومار مستقر شد و اولین شهید جهاد سازندگی گیلان شهید حسین اهری بود که ۱۷ مهر سال ۱۳۵۹ به شهادت رسید دارای همسر و فرزند بود؛ ژاندارمری نیروهای اعزام به خدمت سربازی را فراخوانی نمود به ویژه منقضی خدمت سال ۱۳۵۶ در اولین فرصت به جنگ اعزام شدند، هرکسی به نحوی دنبال کاری، اما از همه مهمتر ایثار و از خودگذشتگی مردم در جنگ بود پدر و مادرها حاضر شدند با علم به این که شاید فرزندانشان را هرگز نبینند فرزندانشان برای دفاع از کشور به جنگ اعزام شوند!! مردم با تمام وجود از مال خود گذشتند از آنچه داشتند به ستادهای پشتیبانی جنگ میدادند تا رزمندگان احساس خستگی نکنند ،مثل کمکهای ۱۰۰۰کامیونی مردم با مدیریت جانباز شهید حضرت آیت الله احسانبخش نماینده امام در گیلان و امام جمعه رشت و یا اهدای طلاجات زنان گیلانی به نماینده جهاد سازندگی مرحوم حاج علی هاشمی(کتاب عبور از بحران مرحوم هاشمی رفسنجانی) مردم به مسئولان نظام خود اعتماد داشتند.

,

در موقع اعزام رزمندگان به میدان نبرد زنان همسایه در کنار خانواده های آنها با ریختن کاسه آب پشت سر رزمندگان و مردم با شعار رزمندگان اسلام، خدا نگهدارتان و….بدرقه شان میکردند. وقتی پیکر شهدا را به زادگاهشان می آوردند مردم پیراهن سیاه به تن میکردند از اولین ساعت روز برای تشییع حضور داشتند، بازاریان به احترام شهدا کرکره مغازه های خود را پائین می کشیدند و همراهی می کردند در یک کلام همه اقشار مردم از کشور دفاع کردند اگر چه دشمن یک سال اول جنگ با خیانت رئیس جمهور (بنی صدر)شهر های مرزی را به تصرف درآورد؛ وقتی وحدت بین مسئولان نظام به وجود آمد حصر آبادان شکسته شد، خرمشهر، هویزه ، سوسنگرد و…آزاد شد و شهر فاو ، جزیره مجنون عراق و.. بدست رزمندگان فتح گردید؛ اما مجدد بین کارگزاران نظام اختلاف به وجود آمد!

,

امام عزیزمان خمینی کبیر(ره) جام زهر را سرکشید!! و دشمن دوباره در پایان جنگ با همدستی منافقین تا جایی پیش آمد که در اول جنگ نیامده بود و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور وقت در خطبه نماز جمعه تهران فرمود:”اگر امام (ره) اجازه بدهد من به جبهه میروم و تا پایان جنگ برنمیگردم “اگر چه در سالهای اول جنگ مقام معظم رهبری به همراه شهید چمران در سر و سامان دادن رزمندگان در آن روزگاران سخت در جبهه ها مستمر حضور داشتند و آن پیام تاریخی حضرت امام (ره) که فرمود :”مگر این پدر پیرتان از مرگ میترسد! شهادت نزد من از عسل شیرین تر است “و حضور دوباره همه مردم به مناطق عملیاتی؛ دشمن به عقب رانده شد. وحدت، عامل پیروزی در مقابل همه قدرتهای دنیا بود، نه اینکه فقط در مقابل کشور عراق !! ورود آزادگان به کشور اوج غرور ملی بود ؛صدام رئیس جمهور بعثی عراق دندان طمع خود را تیز نموده بود به طرف کشور کویت؛ کشوری که در طول جنگ از آن کمک مالی گرفته بود .!!!حال ۴۰ سال از دفاع مقدس میگذرد هنوز مردم در مقابل دشمنی های دشمنان ایستاده اند، امام خمینی(ره) فرمود:”حفظ نظام اوجب واجبات است ” مواظب باشیم دشمن وحدت ما را نشانه نگیر ؛ امروز بیشتر به وحدت و همدلی نیاز داریم،اگر مدیران اجرایی نظام برای وحدت عملی تلاش نکنید تاریخ تکرار شدنی است!!!

,

یاد و خاطره همه شهدا، آزادگان، جانبازان ، رزمندگان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس گرامی باد.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه