اخبار داغ

زخم نبود صنایع تبدیلی بر پیکر تولید کنندگان سیب سی‌سخت+تصاویر

زخم نبود صنایع تبدیلی بر پیکر تولید کنندگان سیب سی‌سخت+تصاویر
باغداران و تولیدکنندگان سیب در شهر سی‌سخت هر ساله به دلیل نبود صنایع تبدیلی ضررهای زیادی را متحمل می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا با داشتن بیشترین منابع خدادادی و باغی یکی از شهرهای مستعد در امر کشاورزی و باغداری در جنوب کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 امروز کشاورازان دنا نشین با همه رنج ها و مشقت های خود در امر باغداری در زمان برداشت ضرر و زیان زیای عاید خود می بینند و مشاهده می کنند چگونه ثمر چند ساله محصولات خود را که  باکلی مشقت و زجر کشیدن در گرمای تابستان و سرمای زمستان به تاراج دلالان می روند.

,

اکنون باغداران و کشاورزان سی سخت و روستاهای اطراف آن با معضل نبود صنایع تبدیلی و وجود دلالان و واسطه ها همچنین عدم عرضه مستقیم محصولات باغی دست و پنجه نرم می کنند.

,

, ,

به دلیل عدم وجود بازار میوه وتربار مناسب در استان جهت عرضه محصولات و حجم بالای تولید سیب در این منطقه، باغداران به ناچار به دلالان و واسطه ها روی می آورند و مجبوراند با شرایط آنها کنار آمده و محصول خود را حتی پایین تر از نصف قیمت مصرف به آنان بفروشند.

,

عدوم وجود صنایع تبدیلی از قبیل کارخانه آبمیوه گیری و کمپوت و کنسانتره همچنین نبود سرخانه در سی سخت و نبودن خرید تضمینی و عدم اطمینان از فروش میوه توسط باغدار از جمله معظلات پیش روی باغدارن است که باعث هجوم دلالان در سی سخت و حومه آن در فصل برداشت میوه می شود.

,
 
,
, ,
سیب های برخی از باغداران که به فروش نمی رسد و باغدار قدرت ارسال سیب خود به سردخانه های استان های مجاور را ندارد به ضایعاتی تبدیل شده و مجور است به دلیل نبود صنایل تبدیلی در استان، محصولات خود را به قیمت زیر 800تومان به ایستگاه های جم آوری ضایعاتی موجود در سی سخت بفروشد.
,

باغداران از فروش بی دغدغه و مطمئن محصول خود اطمینان خاطر ندارد و یکی دیگر از مشکلات پیش روی باغداران در فصل برداشت، عدم همکاری مسئولین حمل و نقل جاده ای و شرکت های بیمه جهت بیمه کردن وانت های "نیسان" حمل کننده میوه بوده که همه ساله با بروز حوادث رانندگی به نوعی باعث خسارات به باغداران می شود.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه