اخبار داغ

جهانگیری: با وجود تحریم‌ها بیش از 12 میلیون تن فولاد صادر کردیم

جهانگیری: با وجود تحریم‌ها بیش از 12 میلیون تن فولاد صادر کردیم
معاون اول رییس جمهور گفت: علی رغم تحریم های ظالمانه، ایران در سال 98 بیش از 12 میلیون تن فولاد به کشورهای دیگر صادر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاتا، معاون اول رییس جمهور در جمع خبرنگاران در بندرعباس خاطر نشان کرد: بندرعباس از رشد قابل توجهی در بخش صنعت برخوردار بوده و طرح های متعدد و مهمی در استان هرمزگان در دست اقدام است و جاسک به عنوان یکی از کانون های مهم اقتصادی کشور در حوزه نفت، پتروشیمی و صنایع دیگر تبدیل خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
جهانگیری، بندر شهید رجایی را از مهمترین بنادر کشور در حوزه تجارت خارجی و واردات و صادرات برشمرد و گفت: بازدید از این بندر و رسیدگی به مسائل تجارت خارجی از جمله اهداف این سفر است چرا که کشور در مقطع فعلی نیاز مبرمی به واردات کالاهای مورد نیاز از طریق بنادر دارد.
,
 
,
اتخاذ تصمیمات لازم برای سرعت بخشی به روند ترخیص کالا و تخلیه در بنادر
, اتخاذ تصمیمات لازم برای سرعت بخشی به روند ترخیص کالا و تخلیه در بنادر,
 
,
وی افزود: البته مرکز اصلی واردات کالاهای اساسی بندر امام خمینی(ره) و مرکز واردات کالاهای صنعتی بندر شهید رجایی است و براساس گزارش های دریافت شده حجم قابل توجهی از کالاهای صنعتی و بعضاً کالاهای اساسی در بنادر مانده است که امروز در جلسه ای که در بندر شهید رجایی برگزار خواهد شد تصمیمات لازم برای سرعت بخشی به روند ترخیص کالا و تخلیه بنادر اتخاذ خواهد شد.
,
 
,
جهانگیری همچنین افتتاح فاز دوم فولاد سازی فولاد کاوه جنوب کیش را از دیگر برنامه های سفر خود عنوان کرد و گفت: این پروژه با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان راه اندازی شده است که امروز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
,
 
,
رتبه دهم فولاد ایران در دنیا
, رتبه دهم فولاد ایران در دنیا,
 
,
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه کشور در بخش صنعت فولاد از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، تصریح کرد: ایران در سالهای اخیر کشور فرانسه و ایتالیا را در زمینه فولاد پشت سر گذاشته و امروز ایران به رتبه دهم در صنعت فولاد رسیده است.
,
 
,
رشد بیش از 6.5 درصدی فولاد کشور در سال گذشته
, رشد بیش از 6.5 درصدی فولاد کشور در سال گذشته,
 
,
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته که رشد صنعت فولاد در دنیا 3.5 درصد بوده، رشد این صنعت در ایران بیش از 6.5 درصد بوده و علی رغم تحریم های ظالمانه، ایران در سال 98 بیش از 12 میلیون تن فولاد به کشورهای دیگر صادر کرده است.
,
 
,
معاون اول رییس جمهور افزود: در ادامه برنامه های این سفر، جلسه اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان نیز برگزار خواهد شد و در این جلسه به مسائل و مشکلات پیش رو و طرح های در دست توسعه استان پرداخته خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه