اخبار داغ

قالیباف:

خروج آمریکا تنها راه حل مشکلات عراق است/ تاکید بر اتصال راه‌آهن بصره – خرمشهر

خروج آمریکا تنها راه حل مشکلات عراق است/ تاکید بر اتصال راه‌آهن بصره – خرمشهر
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر امور خارجه عراق تنها راه حل مشکلات این کشور را خروج آمریکا برشمرد و گفت: آمریکا آفت صلح و ثبات عراق و منطقه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فواد حسین وزیر امور خارجه عراق امشب (شنبه ۵ مهرماه) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و با راهبردی خواندن روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق ، پیرامون مسائل دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: حاکمیت، امنیت، استقلال و یکپارچگی عراق همواره مورد تاکید ایران است. ما معتقدیم عراق کنونی نقش مثبت ، مهم و اثرگذاری در منطقه دارد. 
,
 
,
قالیباف در ادامه از دخالت آمریکا در منطقه و حضور تروریست‌های داعش که توسط آمریکا تقویت شدند، به عنوان آفت صلح و ثبات و رفاه عراق و منطقه یاد کرد. 
,
 
,
وی تصریح کرد: برخی کشورهای منطقه تحت فشار آمریکا به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداختند، بی تردید جهان اسلام نباید نسبت به این موضوع سکوت کند و لازم است چرا که موضوع فلسطین الویت اول امت اسلامی است. 
,
 
,
رئیس قوه مقننه کشورمان با تاکید بر اینکه ایران از عراق به عنوان کشوری اسلامی و همسایه ای مهم همواره حمایت می‌کند، یادآور شد: یکی از مهمترین مطالبات مردم، دولت و پارلمان عراق خروج آمریکا از این کشور است که ریشه ناامنی هاست.
,
 
,
وی افزود: حمله تروریستی آمریکا علیه سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس توهین به حاکمیت عراق و نقض استقلال این کشور بود. شواهد نشان می دهد که آمریکا در منطقه به تقویت تروریست ها از جمله داعش پرداخته است. 
,
 
,
قالیباف ادامه داد: آمریکا در طول تاریخ از طریق خیانت به سایر کشورها، مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است. 
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه همواره تثبیت صلح و امنیت در عراق و منطقه مهمترین دغدغه جمهوری اسلامی ایران است، تنها راه حل مشکلات موجود در کشور عراق را خروج آمریکا از این کشور دانست.
,
 
,
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت مجالس دو کشور از توسعه هر چه بیشتر روابط، به سفر اخیر نخست وزیر عراق به تهران اشاره کرد و با تاکید بر تداوم صادرات انرژی به عراق بر ضرورت پیگیری توافقات فیمابین از جمله لایروبی اروندرود و اتصال راه آهن بصره – خرمشهر جهت تسهیل خدمات دو کشور تاکید کرد. 
,
 
,
در ادامه فواد حسین ضمن تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی و ابلاغ سلام مقامات عالی عراق گفت: امروز به کشور همسایه و برادر ایران سفر کردم که تاریخ و جغرافیای کشورمان بدان پیوند خورده و منافع سیاسی و اقتصادی مشترکی داریم. 
,
 
,
وزیر امور خارجه عراق در ادامه به تشریح برخی تحولات منطقه ای و بین المللی پرداخت و اظهار امیدواری کرد که ایران همچون گذشته از این کشور حمایت کند.
,
 
,
وزیر امور خارجه عراق با اشاره به جدول زمانی خروج آمریکا از عراق ، پایبندی مردم ، مجلس و دولت  عراق را به حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشورش مورد تاکید قرار داد.
,
 
,
فواد حسین در پایان بر ضرورت تحکیم هر چه بیشتر روابط دوجانبه بین ایران و عراق تاکید کرد و لایروبی اروندرود و اتصال راه آهن بین ایران و عراق را از مهمترین مباحث در دستور کار دو کشور خواند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه