اخبار داغ

حریرچی هشدار داد

موج سوم کرونا رکورد شکست/ تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها

موج سوم کرونا رکورد شکست/ تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها
معاون کل وزارت بهداشت، نسبت به تشدید موج سوم کرونا در کشور هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج حریرچی، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، افزود: در موج سوم کرونا تعداد مبتلایان و بستری شدگان خیلی بیشتر از موج اول و دوم گزارش شده است به نحوی که در این میان نام استان‌های تهران و قم، چشم نوازی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: تعداد فوتی‌ها در برخی استان‌ها بی سابقه و خیلی بیشتر از حدنصاب‌های قبلی است و بر اساس آمار هفته گذشته، متوسط هر ۷ دقیقه یک نفر به علت کرونا فوت می‌کند که این آمار اصلاً زیبنده کشور ما نیست.

,

حریرچی تاکید کرد: مادامی که پیشگیری و رعایت‌های بخشی از مردم در همین سطح نامطلوب و بازگشایی‌های مشاغل هم برقرار باشد، آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا همین خواهد بود و ویروس کرونا کاری ندارد که علت راه اندازی و شکل گیری تجمعات بیش از یک نفر چیست.

,

وی به انواع راه‌های ابتلاء به ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در بسیاری از موارد که سرفه‌ها و تنفس چهره به چهره انجام می‌شود، می‌توان عامل ابتلاء را شناسایی کرد، اما در برخی موارد مانند ابتلاء در محل‌هایی همچون، کافی شاپ و غذاخوری‌ها به هیچ عنوان نمی‌توان عامل ابتلاء به کرونا را شناسایی کرد.

,

معاون کل وزارت بهداشت درباره اعطای اختیارات برای اعمال محدودیت‌ها نیز گفت: در برخی موارد امکان بازگشت تعطیلی‌ها وجود دارد.

,

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر موضوع و محور اصلی نگرانی‌ها، استان تهران است، زیرا تهران از تجمع و ترددهای بالایی برخوردار است و تأثیر فراوانی بر سایر استان‌ها می‌گذارد پس امکان بازگشت تعطیلی‌ها در تهران بسیار بیشتر از سایر استان‌ها است.

,

معاون کل وزارت بهداشت، از تعطیلی یک هفته‌ای مدارس و دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: با صلاحدید مسئولان استانی، تعطیلی یک هفته‌ای مدارس و دانشگاه‌ها امکان تمدید خواهد داشت و درباره تعطیلی سایر اماکن همچون ورزشگاه‌ها، باشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها و تالارها و برگزاری مراسم گوناگون هم مسئولان استانی، مستقل تصمیم گیری خواهند کرد.

,

وی گفت: برخی مشاغل مانند نیروی انتظامی، بیمارستان‌ها در گروه و دسته اول قرار می‌گیرند و این گروه از مشاغل هرگز تعطیلی ندارند، اما اعمال تعطیلی برای مغازه داران و برخی اداره‌ها با صلاحدید ستاد ملی مقابله با کرونا امکان پذیر خواهد بود.

,

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه در چند ماه اخیر در حال تجربه آمار فوتی بالای ۱۷۰ نفر هستیم، افزود: احتمال وقوع فوتی‌های بالاتر هم بارها اعلام شده، اما بیشترین نگرانی ما درباره مدارس و دانش آموزان کشور است که با ایجاد فضای مجازی شاد از یک سو و حضور فیزیکی ۱۰ درصدی دانش آموزان در کلاس درس، بخش اعظم نگرانی ما رفع شده است.

,

وی با اشاره به کاهش استفاده از ماسک به زیر ۵۰ درصد گفت: در حال حاضر به علت مسائل اقتصادی در سراسر دنیا، حد جریمه افرادی که از پوشش ماسک استفاده نمی‌کنند به ندادن خدمت در اداره‌ها و فروشگاه‌ها خلاصه شده است.

,

معاون کل وزارت بهداشت افزود: اعمال کسر از حقوق به دستگاه مربوط و تصمیم گیرنده واگذار شده، اما تجربه نشان داده است که این میزان از جریمه کافی نیست و بر اساس تصمیم رئیس جمهور قرار است دستورالعمل جدیدی از هفته آینده اعلام و اعمال شود.

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه