اخبار داغ

تولیدکننده فولاد و نورد در کرمان مطرح کرد؛

بروکراسی اداری، بزرگترین مانع واحدهای صنعتی در سال جهش تولید/ گام بزرگ یک شرکت فولادی برای افزایش تولید ۴۰ درصدی در سال جاری

بروکراسی اداری، بزرگترین مانع واحدهای صنعتی در سال جهش تولید/ گام بزرگ یک شرکت فولادی برای افزایش تولید ۴۰ درصدی در سال جاری
رحیمی پور گفت: اکثر شرکت‌هایی که در بخش تولید فعالیت می کنند، با مجموعه ای از مشکلات و بروکراسی های اداری دست و پنجه نرم می کنند که سبب توقف تولید شده، یکی از مشکلات بازگرداندن تسهیلات بانکی و عدم پرداخت به موقع آن ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رحیمی‌پور تولیدکننده فولاد و نورد در کرمان در گفتگو با راه آرمان اظهار کرد: این واحد تولیدی در سال ۱۳۷۴ در اداره ثبت شرکت های کرمان با هدف تولید محصولات فولادی همچون شمش و میلگرد در کرمان تاسیس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: این شرکت در دوران بازسازی کشور پس از جنگ تحمیلی پایه گذاری شد، در آن زمان زیرساخت های کشور در حال پایه ریزی بود، این واحد تولیدی با استخدام ۵۰ نفر فعالیت خود را آغاز کرد.

,

مدیرعامل شرکت ذوب آهن و نورد کرمان بیان کرد: این مجموعه تا سال ۹۵ تحت مدیریت بخش خصوصی بود، شرایط نابه سامان اقتصادی سبب شده بود که شرکت بدهی های زیادی داشته باشد و در برهه ای از زمان توانایی پرداخت ۶ ماه حقوق کارگران را نداشت.

,

سرمایه گذاری عظیم در بخش تولید مانع بیکاری ۱۸۰ کارگر شد

, سرمایه گذاری عظیم در بخش تولید مانع بیکاری ۱۸۰ کارگر شد, سرمایه گذاری عظیم در بخش تولید مانع بیکاری ۱۸۰ کارگر شد,

رحیمی پور تاکید کرد: با ورود این شرکت به مجموعه ذوب آهن نورد در ابتدای سال۹۶، به دنبال سرمایه گذاری عظیمی که در بخش تولید صورت گرفت، از بیکاری ۱۸۰ نفر از کارگران جلوگیری شد.

,

وی  یادآور شد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر در این مجتمع فعالیت می کنند و همه حقوق و مزایای آن ها به موقع پرداخت می شود، البته سرمایه گذاری بزرگی در بخش میلگردهای فولادی انجام شده و این بخش در سال های آینده رونق بیشتری پیدا می کند.

,

تولیدکننده فولاد و نورد در کرمان مطرح کرد: اکثر شرکت هایی که در بخش تولید فعالیت می کنند، با مجموعه ای از مشکلات و بروکراسی های اداری دست و پنجه نرم می کنند که سبب توقف تولید شده، یکی از مشکلات بازگرداندن تسهیلات بانکی و عدم پرداخت به موقع آن ها است.

,

رحیمی پور تصریح کرد: در این حالت واحدهای تولیدی به علت کمبود نقدینگی با کاهش سرمایه در گردش مواجه شده و در تامین مواد اولیه خود باز می مانند که منجر به کاهش تولید می شود.

,

افزایش تولید یک واحد صنعتی با فعالیت های جهادی مدیری انقلابی

, افزایش تولید یک واحد صنعتی با فعالیت های جهادی مدیری انقلابی, افزایش تولید یک واحد صنعتی با فعالیت های جهادی مدیری انقلابی,

وی ادامه داد: با وجود همه این مشکلات این واحد صنعتی توانسته در سال ۹۷ حدود ۳۲ میلیون کیلو گرم شمش فولادی و حدود ۳۷ میلیون کیلوگرم هم شمش میلگرد تولید کردیم.

,

تولیدکننده فولاد و نورد در کرمان عنوان کرد: شرایط تولید خوشبختانه در این واحد تولیدی سال به سال بهتر شده که مرهون مدیریت جهادی عکاف زاده در راس مجتمع فولاد کرمان است.

,

رحیمی پور گفت: سیاست های اتخاذ شده نسبت به بازسازی و نوسازی ماشین آلات با استفاده از امکانات موجود سبب شده این واحد تولید همه ساله افزایش تولید نسبت به سال گذشته تجربه کند.

,

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال های اخیر بسیار هوشمندانه مواردی را اعلام می کنند که اگر همه شرکت های تولیدی به آن ها توجه کنند کلیه مشکلات آن ها حل خواهد شد.

,

قوانین، همگام با تحریم ها سد راه تولید در کشور شده اند

, قوانین، همگام با تحریم ها سد راه تولید در کشور شده اند, قوانین، همگام با تحریم ها سد راه تولید در کشور شده اند,

تولیدکننده فولاد و نورد در کرمان اذعان کرد: قوانین و مقرراتی وجود دارد که در شرایط عادی مطلوب هستند، اما در شرایط کنونی که تحریم های ظالمانه جهش و رونق تولید را تهدید می کند، این قوانین تنها سد راه تولید هستند.

,

رحیمی پور عنوان کرد: قوانین باید همگام با شرایط روز تغییر کنند، به عنوان مثال اگر در شرایط غیر تحریمی دریافت مجوز برای راه اندازی یک واحد تولیدی ۴ ماه طول می کشد، در این شرایط این مدت زمان به ۲ ماه کاهش یافته تا هر چه سریع تر به تولید برسیم.

,

وی یادآور شد: اگر مسئولان فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه عمل خویش قرار دهند، مشکلات ما حل می شوند.

,

تولیدکننده فولاد و نورد در کرمان تشریح کرد: دستگاه ها و نهادهای دولتی باید خارج از ضوابط و مقررات موجود عمل کرده و برخی از قوانین را تغییر دهند، قوانین دست و پاگیر تنها مشکلات واحدهای تولیدی را روز به روز افزایش می دهند.

,

رحیمی پور بیان کرد: در جلسات رونق تولیدی استانداری کرمان، مسئولان دستگاه های مختلف حاضر می شوند و قصد کمک دارند اما قوانین موجود اجازه این کار را نمی دهد.

,

گام بزرگ یک شرکت فولادی برای افزایش تولید ۴۰ درصدی در سال جاری

, گام بزرگ یک شرکت فولادی برای افزایش تولید ۴۰ درصدی در سال جاری, گام بزرگ یک شرکت فولادی برای افزایش تولید ۴۰ درصدی در سال جاری,

وی با اشاره به افزایش میزان تولیدی در این واحد صنعتی ادامه داد: این واحد صنعتی موفق شده تولید خود را در سال ۹۸ حدود ۳۵ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش دهد و امیدواریم تولید بیش از ۴۰ درصد نسبت به سال ۹۸ در سال جاری حاصل شود.

,

تولیدکننده فولاد و نورد در کرمان در خصوص تامین مواد اولیه و کمبود ورق های فولادی در بازار ابراز کرد: این مشکل به صورت مقطعی واحدهای تولیدی را درگیر می کند و مداوم نیست.

,

رحیمی پور توضیح داد: مواد اولیه ما از نوع آهن اسفنجی است و در استان تولیدکنندگان این ماده اولیه فعالیت می کنند، زمانی که صادرات با قدرت انجام می شود سهمیه واحدهای تولیدی اندک می شود و برعکس زمانی که صادرات متوقف می شود مشکل تامین مواد اولیه ما هم برطرف می شود.

,

وی افزود: اگر دولت سهمیه مواد اولیه شرکت های داخلی را تنظیم کند و پس از آن صادرات از سر گرفته شود، دیگر واحدهای تولیدی با مشکل تامین مواد اولیه مواجه نخواهند بود.

,

صادرات، راهکار تولیدکنندگان مواد اولیه برای افزایش ارزآوری

, صادرات، راهکار تولیدکنندگان مواد اولیه برای افزایش ارزآوری, صادرات، راهکار تولیدکنندگان مواد اولیه برای افزایش ارزآوری,

تولیدکننده فولاد و نورد در کرمان اذعان کرد: اگرچه ارزش پول ما کاهش شدیدی پیدا کرده، از این رو غالب تولیدکنندگان تمایل دارند مواد اولیه خود را صادر کرده و مبادلات خود را با دلار انجام دهند تا بتوانند ارز را وارد کنند.

,

رحیمی پور به افرادی که به تازگی پا به عرصه صنعت گذاشته اند توصیه کرد: تولیدکنندگان تازه وارد هدف اصلی خود را خدمت رسانی به کشور قرار دهند، چرا که تضمین کننده آینده فرزندان ما است.

,

وی یادآور شد: توجه داشته باشید که تنها مدیریت جهادی است که می تواند در این شرایط موفقیت را برای تولیدکننده به ارمغان آورد، یک مدیر جهادی باید همه شرایط تولید را فراهم کند و تولیدی با کیفیت و اقتصادی داشته باشند.

,

تولیدکننده فولاد و نورد در کرمان در پایان خاطرنشان کرد: از همه فعالان عرصه صنعت درخواست می کنم، عرصه را حتی برای ثانیه ای خالی نگذارند چرا که در شرایط کنونی کشور نیازمند تولید فعال و پویا است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه