اخبار داغ

به بار نشستن یک مطالبه و پیگیری های یکساله؛

نماینده مردم تویسرکان حرف خود را به کرسی نشاند/اجرایی شدن طرح بومی گزینی در استخدام های جدید

نماینده مردم تویسرکان حرف خود را به کرسی نشاند/اجرایی شدن طرح بومی گزینی در استخدام های جدید
پس از پیگیری های یک ساله مفتح، نماینده مردم تویسرکان و پیشنهاد او برای طرح بومی گزینی در استخدام های کشوری و مصوب شدن طرح در مجلس، بالاخره این طرح یعنی اولویت قائل شدن برای استخدام داوطلبان بومی شهرستانی در آزمون استخدامى آبان ماه ٩٩ اجرایی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ سال گذشته دو استخدامی کشوری یکی از سوی وزارت بهداشت و دیگری از سوی آموزش و پرورش توسط دولت مطرح شد که با کمال تعجب و ناباوری جوانان تحصیل کرده شاهد حذف گزینه بومی گزینی در این استخدامی ها بودند، در این بین بود که گلایه های مردمی از این مسئله بالا گرفت و صدای تحصیل کرده های بیکار را درآورد، مطالبات مردمی یکی پس از دیگری برای انتقال به نماینده مردم تویسرکان به مجموعه خبری رودآور در شهرستان تویسرکان ارسال می شد و آن همه خواسته به حق به حق دانش آموختگان تویسرکانی بدون کم و کاست از نماینده این شهرستان طلب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در این بین مفتح نماینده مردم تویسرکان بلافاصله دست به کار شد تا طرح بومی گزینی را با استدلال های کارشناسانه به مجلس ببرد و با همراه کردن تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس دهم طرح دو فوریتی آن را در صحن علنی مجلس مطرح کردند، اما تعدادی دیگر از نمایندگان با او همراه نشدند و طرح دو فوریتی مورد نظر، به تصویب نرسید.

,

با این حال مفتح دست از تلاش برنداشت تا در ۱۹ آبان ماه سال گذشته طرح یک فوریتی بومی گزینه در استخدامی ها را مجدد کلید زد. او در همان روز در صحن علنی مجلس با نطقی شفاهی و آوردن دلایل متقن پس از نشست ها و جلسات متعدد با جهانگیری معاون رییس جمهور، تقوی نژاد معاون پشتیبانی وزارت بهداشت و انصاری معاون دیگر رییس جمهور و رییس سازمان اداری ـ استخدامی توانست دیگر نمایندگان را قانع کند و این طرح بالاخره به تصویب مجلسی ها رسید.

,

در نهایت طرح آوردن گزینه بومی گزینی با رفع ایرادات ازسوی شورای نگهبان در دو مرحله در مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی و مرحله اجرایی رسید.

,

از دلایل مفتح در اصرار او بر بومی گزینی استخدامی های کشوری جلوگیری از سرخوردگی جوانان جویای کار هر شهرستان و افزایش راندمان کاری و نیز بالابردن روحیه همکاری این نیروها در مسئولیت های خود بود.

,

و بالاخره اینکه در آخرین اطلاعیه سازمان سنجش خصوص طرح بومى گزینى که سوم مهر ماه جاری منتشر شده آمده که؛ “طرح بومى گزینى اولویت قائل شدن برای استخدام داوطلبان بومی شهرستانی [به استثنای شهر تهران و مراکز استان ها] برای متقاضیان استخدام در آزمون استخدامى آبان ماه ٩٩ اجرایی می شود.”

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه