اخبار داغ

آوار بحران کرونا بر سر 4 ایالت بزرگ آمریکا

آوار بحران کرونا بر سر 4 ایالت بزرگ آمریکا
همه گیری کروناویروس تأثیرات بی سابقه و گسترده ای بر خانوارهای سراسر آمریکا داشته و منجر به افزایش نگرانی ها در زمینه توانایی ما برای تحمل آسیب های بهداشتی و مالی طولانی مدت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ رسانه غیر انتفاعی NPR، دانشکده بهداشت عمومی Harvard T.H. Chan و بنیاد رابرت وود جانسون، بین ماه های جولای و آگوست سال 2020 به منظور بررسی جدی ترین مشکلات بهداشتی و مالی که خانوارهای سراسر آمریکا با آن مواجه هستند پیش از انقضای برنامه های حمایتی کروناویروس فدرال یکسری نظرسنجیِ 5 بخشی انجام دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

جمع آوری تجربه ها و دیدگاه ها در مورد اثرات شیوع همه گیری با هدف شناسایی جمعیت های آسیب پذیر که نیاز فوری به کمک دولت یا کمک های خیریه دارند بسیار مهم است.

,

همه گیری کروناویروس تأثیرات بی سابقه و گسترده ای بر خانوارهای سراسر آمریکا داشته و منجر به افزایش نگرانی ها در زمینه توانایی ما برای تحمل آسیب های بهداشتی و مالی طولانی مدت شده است.

,

در حالی که از زمان آغاز شیوع کروناویروس، دولت های فدرال و ایالتی میلیادرها دلار را به این امر اختصاص داده اند، اما یکسری از نظرسنجی های رسانه غیر انتفاعی NPR، دانشکده بهداشت عمومی Harvard T.H. Chan و بنیاد رابرت وود جانسون دریافتند که تعداد قابل توجهی از خانوارها در برابر اثرات جدی همه گیری در بسیاری از مناطق مسکونی محافظت نشده اند.

, NPR,

مجموعه های نظرسنجی موسوم به "تأثیر کروناویروس" نگاهی ملی به مشکلات ناشی از همه گیری در رابطه با امور مالی خانوار، مشاغل، مراقبت های بهداشتی، مسکن، حمل و نقل، پرستاری و رفاه دارد. محققان با 3 هزار و 454 نفر 18 ساله یا بزرگتر در سراسر آمریکا مصاحبه کردند.

,

اولین گزارش نظرسنجی از سری 5 نفره به نام "تأثیر کروناویروس بر خانوارها در شهرهای بزرگ آمریکا" نشان می دهد که خانواده های 4 شهر بزرگِ نیویورک، لس آنجلس، شیکاگو و هوستون از آغاز شیوع کروناویروس تاکنون مشکلات مالی و بهداشتی گسترده و جدی را تحمل کرده اند. این یافته ها نیاز به حمایت از شبکه ایمنی قوی که عمیقا و به طور متفاوت تحت تأثیر همه گیری قرار دارد را تقویت می کنند.

,

دومین گزارش نظرسنجی به نام "تأثیر کروناویروس بر خانوارها بر اساس نژاد و قومیت"، مشکلات جدی پیش روی خانوارها در گروه های نژادی و قومی پرخطر در سراسر کشور را در میان شیوع کروناویروس بررسی کرد. این یافته ها به طور ویژه تجربیات جوامع آمریکاییِ لاتینی، سیاهپوست و بومی که همگی به طور نامتناسبی با نرخ بالا تحت تأثیر کووید19 قرار گرفته اند، در بیمارستان بستری شده و کشته شده اند را برجسته می کنند.

,

یافته های کلیدی

, یافته های کلیدی,

- حداقل نیمی از خانوارها در 4 شهر بزرگ نیویورک (53 درصد)، لس آنجلس (56 درصد)، شیکاگو (50 درصد) و هوستون (63 درصد) مشکلات جدی مالی از جمله؛ پس اندازهای از دست رفته، مشکلات پرداخت صورتحساب ها یا خدمات درمانی ازران قیمت را گزارش می دهند.

,

- بسیاری از این تجربیات در میان خانواده های سیاهپوست و لاتین، خانوارهایی که درآمد سالیانه آنها زیر 100 هزار دلار است و خانوارهایی که از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون، شغل یا دستمزد خود را از دست داده اند، متمرکز شده است.

,

- حداقل چهارم دهم از خانوارهای آمریکای لاتین، سیاهپوست و بومی گزارش می دهند که در این مدت تمام یا بیشتر پس انداز خانوادگی خود را خرج کرده اند.

,

- یک پنجم از خانوارهای آمریکا (20 درصد) گزارش می دهند که اعضای خانواده آنها هنگام مشکلات جدی به خاطر شیوع کروناویروس قادر به دریافت مراقبت های بهداشتی نیستند. اکثریت افراد (57 درصد) که در صورت نیاز توانایی دسترسی به مراقبت های بهداشتی را ندارند از عواقب منفی آن بر سلامتی خود می گویند.

,

- حدود یک سوم از خانواده های صاحب فرزند (34 درصد) یا از سرعت بالای اینترنت محروم هستند و یا مشکلات جدی اتصال به اینترنت هنگام انجام تکالیف مدرسه یا مشاغل خود در طول همه گیری را گزارش می دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه