اخبار داغ

معاون عمرانی استاندار یزد:

دولت مسکن مهر را باید ادامه می داد/3هزار200 واجد شرایط مسکن ملی در استان یزد

دولت مسکن مهر را باید ادامه می داد/3هزار200 واجد شرایط مسکن ملی در استان یزد
صادقیان گفت: بزرگترین پروژه ای که در حوزه مسکن تاکنون انجام شده، پروژه مسکن مهر بود که با تمام نقاط ضعفی هم که داشت دولت باید با اصلاح نواقص و هر شکلی دیگری ان را ادامه می داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن صادقیان معاون عمرانی استاندار یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با درخصوص وضعیت ملک و مسکن در استان یزد و برنامه هایی که در این حوزه صورت گرفته اظهار کرد: اگه وضعیت بازار ملک و زمین در 20 ساله گذشته بررسی شود همیشه به صورت نوسانی قیمقتی و پله ای بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

صادقیان افزود: همیشه سه تا چهار سال قیمت مسکت ثابت است و یک دفعه یک جهت مثبتی دارد و باز دوباره در یک بازه چند ساله ثابت باشد و مطمئنا افراد و واسطه هایی وجود دارند که با رصد وضعیت بازار، در بازه زمانی خرید و فروش ملک و املاک خبره شده اند و همین موضوع وضعیت مسکن را دگرگون می کند و دولت ها در مدت 20 سال اخیر هم اگر در خصوص مسکن کاری هم کرده باشند تنها توانسته اند مدت طول این بازه زمانی را زیاد کنند.

,

, ,

***یزد؛ پیشگام در ساماندهی بازار مسکن

, ***یزد؛ پیشگام در ساماندهی بازار مسکن, ***یزد؛ پیشگام در ساماندهی بازار مسکن,

وی با بیان اینکه مسکن به نوعی از حوزه های خصوصی مردم تلقی می شود عنوان کرد: هر چیزی که مالک آن مردم باشند نظارت را سخت می کند و علیرغم اینکه مسکن یک موضوعی است که متولی ان مردم هستند برای اولین بار در کشور، استانداری یزد با همراهی بسیار خوب دستگاه قضایی توانست در ساماندهی بازار مسکن ورود پیدا کند.

,

صادقیان ابراز کرد: شاید در کوتاه مدت هم خیلی اثرات این ساماندهی دیده نشود اما با راه اندازی سامانه کنترل و نظارت بر معاولات اراضی یا همان سیما 724 و نرخ گذاری هایی که انجام شد حداقل در کنترل بازار تا حدودی موفقیت حاصل شده است.

,

, ,

***دولت با اصلاح نواقص مسکن مهر را ادامه می داد

, ***دولت با اصلاح نواقص مسکن مهر را ادامه می داد, ***دولت با اصلاح نواقص مسکن مهر را ادامه می داد,

معاون عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه با این سامانه بازار ملک و مسکن در آینده نیز تحت کنترل دستگاه های اجرایی و قضایی خواهد بود خاطرنشان کرد: اتفاقات اخیر در بازار املاک  و مسکن شاید به دلیل نبود مدیریت درست در این حوزه است، بزرگترین پروژه ای که در حوزه مسکن تاکنون انجام شده، پروژه مسکن مهر بود که با تمام نقاط ضعفی هم که داشت دولت باید با اصلاح نواقص و هر شکلی دیگری ان را ادامه می داد.

,

وی اذعان کرد:  بعد از پروژه مسکن مهر تولید مسکن در کشور تا پنج سال متوقف شد و نتیجه ان جهت ناگهانی قیمت مسکن امروز است و به نظر می رسد با طرح اقدام ملی مسکن و کنترل تقاضا تا چند سال آینده بازار مسکن به دلیل تقاضا با جهش قیمتی مانند ماه های گذشته روبرو نشود.

,

***تنها 3هزار200 متقاضی؛ واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن یزد هستند

, ***تنها 3هزار200 متقاضی؛ واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن یزد هستند, ***تنها 3هزار200 متقاضی؛ واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن یزد هستند,

صادقیان افزود: بنا به امار سرشماری سال 95 راه و شهرسازی در کل استان یزد 100هزار خانوار متقاضی مسکن هستند و بر اساس امار بنگاه های املاک بین 83 هزار تا 85 هزار خانوار مستاجر در استان وجود دارند که با اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن از سال گذشته و سه مرحله ثبت نام 21هزار و 800 نفر متقاضی مسکن ثبت نام کردند.

,

, ,

معاون عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه از مجموع متقاضیان طرح ملی مسکن تنها قریب 3هزار و 200 خانوار واجد شرایط بودند گفت: برنامه ثبت نام جداگانه هم برای کارگران، فرهنگیان و نیروهای مسلح استان هم در دست اقدام است که بطور مثال در بخش فرهنگیان استان 2هزار و 33 نفر متقاضی وجود دارد که مطمئنا تعداد وجدین شرایط بسیار کمتر از تعدا متقاضیان است.

,

وی با بیان اینکه بخشی از نابسامانی بازار مسکن مربوط به عرضه و تقاضای کاذب است عنوان کرد: واسطه ها و دلالین مسکن با ایجاد تقاضای کاذب، پول های سرگردان، ورود افراد غیرمتخصص به حوزه مسکن، ورود سرمایه اتباع خارجی به حوزه بازار مسکن از دلایل مختلف نابسامی مسکن است و با اقدامی که در حوزه مسکن انجام شد در کنترل آینده این بازار کمک کننده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه