اخبار داغ

فرماندار نیشابور مطرح کرد؛

۵۰۲ فوتی از ابتدای شیوع کرونا در نیشابور

۵۰۲ فوتی از ابتدای شیوع کرونا در نیشابور
قامتی طویل گفت: از ابتدای کرونا تا به امروز در نیشابور ۵۰۲ نفر مشکوک و مبتلا به کرونا جان خودشان را از دست داده‌‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، علیرضا قامتی طویل، فرماندار نیشابور ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی و ستاد کرونا شهرستان نیشابور در‌ محل سالن دیالیز دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: از ابتدای کرونا تا به امروز که حدود ۲۱۰ روز می گذرد، در نیشابور ۵۰۲ نفر مشکوک و مبتلا به کرونا جان خودشان را از دست داده‌‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: تعداد افرادی که در این شرایط از دست می‌روند سه برابر تعداد شهدای دفاع مقدس در روز است.

,

فرماندار نیشابور ادامه داد: تسلیحات مبارزه ما در ‌حال محدود شدن است، ما در خرداد به میزان لازم دارو داشتیم ولی در شرایط فعلی دچار مشکل دارویی هستیم.

,

قامتی طویل تصریح کرد: عامل اصلی کرونا تجمع است و هر گونه تجمع باعث افزایش تعداد مبتلایان و در نتیجه تعداد کشته‌ها می‌شود.

,

وی خاطر نشان کرد؛ با گفتن و صحبت کردن مشکل هر نمی‌شود، بیشتر ابتلا در شهرستان در مراسمات عزاداری و عروسی بوده است و باید جلو هر‌گونه تجمع گرفته شود.

,

فرماندار نیشابور با اشاره به خطرات استفاده از فاضلاب شهرستان در‌مصارف آبیاری درختان و سبزی‌ها اظهار داشت: اگر در حوزه فاضلاب و اب تصفیه شده غفلت شود همه رعایت کردن‌ها بی نتیجه خواهد بود چون همین ویروس دوباره وارد سفره پ‌های غذایی مردم می‌شود و از اداره آب و فاضلاب می خواهیم بر روی آبیاری میوه و سیفی‌جات توجه کنند.

,

وی با اشاره به میزان خطرپذیری در مداری اظهار داشت: برخی مدارس در روستاها رعایت نمی کنند و ما در‌مدارس کمبود نیروی خدماتی برای ضد عفونی کردن مدرسه داریم و این شرایط را برای ما خوب نمی‌کند.

,

قامتی طویل گفت: امروز ۷۶ نفر در نیشابور به دلیل کرونا بستری شده‌اند و نشانه‌های نقطه اوج سوم پدیدار شده است و باید رعایت کنیم.
در ادامه علیرضا کلیدری، رئیس اداره آموزش و مرورش نیشابور اظهار داشت: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مباحث بهداشتی مدارس نیشابور جذب شده است و به زودی به مدارس تحویل داده می‌شود.

,
,

وی افزود: بیش از ۲۲۹ نفر نیروی خدماتی و ۹۵۲کادر آموزشی و اداری کم داریم و در مجموع هزار و ۱۸۱ نیرو در حوزه خدماتی و آموزشی و اداری در اداره آموزش و مرورش شهر نیشابور کم هست.

,

کلیدری ادامه داد: ۴۰ هزار و ۷۷۶ دانش آموز ابتدایی در سامانه ثناد ثبت نام کرده اند و هزار و ۷۳۱ آموزگار ‌معادل ۹۶ درصد نیز توانسته اند به شبکه شاد متصل شوند.

,

رئیس اداره آموزش و پرورش نیشابور گفت: غریب به ۱۵‌ محتوای آموزشی ما به صورت کشوری در شبکه شاد در حال توزیع است.

,

وی ادامه داد: ۳۳ هزار و ۵۲۷ دانش آموز معادل ۸۲ درصد به شبکه شاد وصل شده‌اند.

,

کلیدری تصریح کرد: ۱۷ هزار و ۲۰۰ دانش آموز متوسطه اول به شبکه شاد وصل شده اند و در این بین ۹۷ درصد از معلمان این مقطع نیز به این شبکه وصل هستند.

,

رئیس اداره آموزش و پرورش نیشابور تاکید کزد: در متوسطه دوم و در رشته های نظری هفت هزار و ۹۷۷ نفر و در رشته های فنی و حرفه ای چهار هزار و ۹۹۹ نفر در شبکه شاد حضور دارند.

,

محسن عظیمی نژاد، رئیس دانشکده علوپ پزشکی نیشابور نیز در انتهای این مراسم گفت: تا مرداد ماه تعداد مراجعین کودک ما چهار و نیم درصد بوده است و در مرداد این آمار به ۱۰ درصد رسید و متاسفانه با بازگشایی مدارس در‌ شهریور، در حال حاضر ۱۷ درصد  افراد مبتلا در شهرستان نیشابور را کودکان یک تا جوانان ۱۸ ساله تشکیل می‌دهند.

,

وی خاط نشان کرد: متاسفانه در این بین، بیشترین مراجعان ما کودکان بین هفت تا ۱۳ سال بوده‌اند، دقیقا کسانی که در بحث مراقبت در مدارس دچار عدم اطلاع و کم کاری هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه