اخبار داغ

در گفت‌و‌گوی دانا با معاون سلامت سپاه مطرح شد؛

ماجرای نامه وزرای سابق بهداشت برای اعمال محدودیت‌های کرونایی/ در دفاع مقدس سلاح تحریم بود و در جنگ با کرونا، دارو!

ماجرای نامه وزرای سابق بهداشت برای اعمال محدودیت‌های کرونایی/ در دفاع مقدس سلاح تحریم بود و در جنگ با کرونا، دارو!
معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه با اشاره به تشابه دو جبهه جنگ تحمیلی و جنگ در جبهه سلامت، گفت: جنگ و مقابله با بحران کرونا نشان‌دهنده این است که مردم در بحران‌ها و سختی‌ها برای حفظ کیان اسلامی و تقویت جبهه مقاومت از مال و جان خود خواهند گذشت.
[

سردار احمد عبداللهی، معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با تجلیل ویژه از تمامی رزمندگان و ایثارگران عرصۀ دفاع از کشور، با مقایسه تلاش "مدافعان سلامت" و "رزمندگان هشت سال دفاع مقدس"، گفت: روحیۀ ایثار، فداکاری و از خودگذشتگیِ کادر درمان در مدت زمان بحران کرونا را باید ستود؛ چراکه این افراد در ایام مواجهه کشور با این بیماری نوپدید و مرموز سینه سپر کرده و در قامت رزمندگان سلامت به مقابله و مبارزه با ویروس و بیماری کرونا پرداختند.

, سردار احمد عبداللهی، معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

عملکرد کادر درمان یادآور ایثارگری‌های رزمندگان در ایام جنگ است

, عملکرد کادر درمان یادآور ایثارگری‌های رزمندگان در ایام جنگ است, عملکرد کادر درمان یادآور ایثارگری‌های رزمندگان در ایام جنگ است,

وی در ادامه این گفت‌وگو با تصریح بر این نکته که کادر درمان کشور در ایام بحران و بروز کرونا برای دفاع از جان و سلامت مردم به معنای اخص کلمه از خود‌گذشتگی کردند، گفت: پرستاران و پزشکان و کارد خدماتی و بهداشتی، همچنین تمام پرسنلی که در حوزه بهداشت و درمان مشغول خدمت هستند، در شرایطی که هیچ شناختی از کرونا نداشتند، بدون ابزار، البسه و لوازم حفاظتی برای نجات جان مردم، از نخستین ساعات مأموریت خود تا کنون تلاش کردند تا تلفات کرونا را به کمترین حد ممکن برسانند و اگر شده جان حتی یک نفر را نجات دهند و او را به زندگی برگردانند و میزان درد یک بیمار را به حداقل برسانند. این رفتار یادآور تلاش‌های رزمندگان دفاع‌مقدس در ایام جنگ است؛ بنابراین می توان این روحیه ایثارگری را با رفتار و عملکرد رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس مقایسه کرد.

,

سردار عبداللهی اضافه کرد: بی‌تردید عزیزان کادر درمان از هر دسته و گروهی خدمتی واحد ارائه داده و می‌دهند، لذا آنها که مدافعان سلامت و تندرستی مردم هستند به معنای اخص کلمه با دستان خالی به جنگ این ویروس منحوس و دشمن ناشناخته رفتند و برخی‌ها پل‌ها و موانع پیش‌رو را از بین برده تا دیگر نیروها بتوانند به راحتی از آن معبر عبور کنند و به این وسیله پیروزی‌های ملی را کسب کنند.

,

مقابله با کرونا تبلور ایثار و از خودگذشتگی بود

, مقابله با کرونا تبلور ایثار و از خودگذشتگی بود, مقابله با کرونا تبلور ایثار و از خودگذشتگی بود,

وی در مبحثی دیگر با تشابه دو جبهه جنگ تحمیلی و جنگ در جبهه سلامت یادآور شد: برخی از پزشکان و پرستاران و سایر پرسنل حوزه سلامت مانند رزمندگان دفاع مقدس چندین ماه از خانواده خود دور بوده و در بیمارستان‌ها و مراکزدرمانی برای درمان بیماران زندگی کرده و به سر برده‌اند؛ اینها تبلور ایثار و از خودگذشتگی در مقابله با بحرانی به اسم کرونا بوده و نشان‌دهنده این است که مردم در بحران‌ها و سختی‌ها برای حفظ کیان اسلامی و تقویت جبهه مقاومت از مال و جان خود خواهند گذشت.

,

وی یادآور شد: اگر ما کشوری با ثبات و با امنیت بالا داریم، این دستاورد حاصل تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان و مرهون خون شهدایی است که جان و عمر وسلامتی خود را خالصانه و خاضعانه تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند؛ به برکت همین دستاورد و خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس است که روز به روز بر اقتدار و صلابت این کشور افزوده می‌شود و در نهایت تمام آرمانهای امام راحل (ره) الحمدلله به نقطه اعلاء خود رسیده و خواهد رسید.

,

تحریم‌هایی که در جنگ هشت ساله و جنگ با کرونا شامل حال کشور ما بود

, تحریم‌هایی که در جنگ هشت ساله و جنگ با کرونا شامل حال کشور ما بود, تحریم‌هایی که در جنگ هشت ساله و جنگ با کرونا شامل حال کشور ما بود,

سردار عبداللهی در خصوص تحریم‌هایی که همواره شامل حال کشور ما شده اظهار داشت: این انقلاب و نظام اسلامی از بدو تولد با تحریم‌ها مواجه بوده است؛ در شرایط هشت سال دفاع مقدس همانگونه که رزمندگان از جان خود می‌گذشتند، پرستاران نیز دلاورمردانه در بیمارستان‌های صحرایی، بهداری‌ها و اورژانس‌های خط مقدم زیر بمباران جنگنده‌های بعثی جهاد و جانفشانی می‌کردند. در حالی‌ که مراکز درمانی یاد شده تا خط مقدم تنها چند قدم بیشتر فاصله نداشتند؛ این شرایط سبب پیروزی مردم غیور کشورمان در برابر زیاده‌خواهی و تعدی رژیم بعث عراق و سایر دشمنان ما در هشت سال دفاع مقدس شد. با این اوصاف عزیزان کادر درمانی کشورمان امروز هم به تأسی از روحیه جهادی رزمندگان به رغم تحریم ها کوتاه نیامده و به مبارزه خود با بیماری و تحریم های دارویی ادامه می‌دهند. 

,

وی اضافه کرد: پرستاران و کادر درمان با تقدیم شهدایی در عرصه سلامت، مبارزه و مقابله با کرونا را ادامه خواهند داد تا کرونا را شکست داده و انشالله سلامتی را برای مردم خوب کشورمان به ارمغان بیاورند و سرود پیروزی در مقابله با کرونا را مانند پیروزی در دوران دفاع مقدس سر دهیم.

,

متولیان سلامت برخی از صنوف را تعطیل کنند

, متولیان سلامت برخی از صنوف را تعطیل کنند, متولیان سلامت برخی از صنوف را تعطیل کنند,

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه با مخاطب قرار دادن متولیان سلامت در امر مهار بیماری کرونا خواستار ایجاد محدودیت‌های جدید برای مهار همه‌گیری مجدد کرونا در کشور شد و تصریح کرد: وقتی کرونا در کشور آغاز شد، ما از مسئولان خواستیم تا فعالیت‌ بخش‌های غیرضروری محدود شود؛ وقتی پیگیری‌ها در برخی موضوعات به نتیجه نرسید، برای حفظ سلامت مردم و مقابله با کرونا از وزیر بهداشت خواستیم تا صنف‌هایی مانند طلافروشی،رستوران، اغذیه‌فروشی‌ها و قهوه‌خانه‌ها و... تعطیل شود، پس از آن با وزیر بهداشت و چند تن از وزرای سابق بهداشت و کارشناسان بهداشت و درمان تماس گرفتیم و از آنها خواستیم که نامه ای را تنظیم کنیم و نظر آنها را نیز داشته باشیم؛ در نهایت آن نامه به سرانجام رسید و خواسته ما مبنی برجلوگیری از ادامه فعالیت صنف‌های غیرضروری به نتیجه رسید؛ آن شب بسیار شب پرتلاطمی برای ما بود.

,

سردار عبداللهی در پایان تصریح کرد: الان اگر می بینید که موج فزاینده بیماری آغاز شده به دلیل این است که فعالیت های غیر ضرور باید متوقف می شد؛ لذا باید با فاصله گذاری اجتماعی که قرار بود اجرا شود می توانیم بر این بیماری فائق بیائیم.

,

انتهای پیام/ا
 

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه