اخبار داغ

گزارشی از نمایشگاه دفاع مقدس؛

«اقتدار ۴۰» دریچه‌ای از دفاع مقدس تا به امروز / نمایشگاهی که روح خودباوری را به نسل جدید تزریق کرد +تصاویر

«اقتدار ۴۰» دریچه‌ای از دفاع مقدس تا به امروز / نمایشگاهی که روح خودباوری را به نسل جدید تزریق کرد +تصاویر
نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار ۴۰» دریچه‌ای از دفاع مقدس تا به امروز بوده که روح خود باروی را در نسل‌های جوان و نوجوان امروز تزریق کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، دفاع مقدس گنجینه‌ای سرشار از ناگفته‌هاست که هرچه زمان می‌گذرد صفحات گوهربار بیشتری از آن نمایان می‌گردد، این دوران آینه معنویت، مقاومت، خلاقیت، خودباوری، ایثار و ازخودگذشتگی بود و نقش مهمی را در حفظ و تقویت روحیه‌ی انقلاب و حرکت، در نسل جوان را در جامعه ایفا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

درصورتی‌که این حرکت جهادی و فداکارانه به وجود نمی‌آمد، روحیه‌ی انقلابی در آن اوایل که هنوز عمق زیادی هم پیدا نکرده بود، در معرض دست‌درازی قرار می‌گرفت.

,

یکی از برکات دفاع هشت‌ساله، پیشرفته‌ای علمی، تکنولوژیکی و ساخت دقیق‌ترین ابزارها با دست‌خالی و بدون هیچ سابقه‌ای بود که الآن جزء موجودی ملت ایران شده است.

,

عظمت جهاد و شهادت دوران دفاع مقدس، چون برگرفته از مکتب عاشورا بوده درگذر زمان فراموش و کمرنگ نشده، بلکه برجسته‌تر شده و به نسل امروزی منتقل‌شده است.

,

نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار ۴۰» دریچه‌ای از دفاع مقدس تا به امروز بوده که روح خود باروی را در نسل‌های جوان و نوجوان امروز تزریق نموده است.

,

این نمایشگاه در لرستان با برپایی ۸۰ غرفه در محل نمایشگاه بین المللی خرم آباد تا پایان هفته دفاع مقدس پذیرای عموم بازدید کنندگان بود.

,

 

,

, ,

تزریق روح خودباوری و ایثار به نسل جدید

, تزریق روح خودباوری و ایثار به نسل جدید, تزریق روح خودباوری و ایثار به نسل جدید,

محسن مرادی، مدیر نمایشگاه «اقتدار ۴۰» لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: در حوزه فرهنگی تلاش کردیم که نیازهای روحی و معنوی نسل جوان را در حد توان و با توجه به مأموریتی که داریم، مهندسی کنیم.

,

وی افزود: نمایشگاه «اقتدار ۴۰» لرستان باهدف بازنمایی افتخارات دوران دفاع مقدس و دستاوردهای چهل‌ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف، امنیتی، انتظامی، عمرانی، اجتماعی و … ایجادشده است که می‌تواند در جوان و نوجوان نسل ما روح خودباوری را تزریق کند.

,

 مدیر نمایشگاه «اقتدار ۴۰» لرستان عنوان کرد: نسل جوان ما این حق را دارد که بداند در این ۴۰ سال بعد از انقلاب چه گذشته است و این نمایشگاه‌ها بهانه‌ای است برای ارائه مستندات، توانمندی‌ها، رشادت‌ها و پیشرفت‌های نظام که از نزدیک این ارتباط برقرار شود.

,

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین تکلیف الهی همه ما بجا آوردن امانت شهیدان، یعنی راه عدالت و مقاومت حق‌طلبانه است و باید این راه را با پیمودن گام دوم انقلاب اسلامی به سرانجام برسانیم.

,

, ,

مرادی گفت: شهدای گران‌قدر ما مهم‌ترین سرمایه خود را در طبق اخلاص گذاشتند و جان شیرینشان را تقدیم انقلاب نمودند و این برای ما مسئولیت آور است و باید مسئولین قدردان باشند و بدانند چیزی را که بر آن تکیه زده‌اند خون هزاران شهید برای آن ریخته شده است.

,

کم‌توجهی برخی مسئولان به نمایشگاه

,

مدیر نمایشگاه «اقتدار ۴۰» لرستان در گلایه‌ای خطاب به مسئولانی که در این نمایشگاه پای‌کار نیامدند، بیان داشت: دلیل این کم‌کاری به این خاطر است که چون دفاع مقدس برای این اشخاص جایگاه، رتبه و یا لوح تقدیری ندارد که بتوانند در رزومه دنیوی خود ثبت کنند، با خیلی از این مسئولان که بابت غرفه‌های نمایشگاه در تماس بودم، برخی از آن‌ها اصلاً نمی‌دانستند غرفه را باید چه طور طراحی کنند و عملکرد خود را نشان دهند.

,

, ,

وی عنوان کرد: برای برخی مسئولان لرستان متأسفم چراکه وقتی بررسی می‌کنیم، می‌بینیم لرستان در انقلاب و دفاع مقدس چقدر نقش بسزایی داشته است ولی نتوانسته‌اند آقایان مسئول و یا اصلاً عُرضه در عَرضه دستاوردها نداشته‌اند، زیرا اگر این عُرضه را داشتند الآن وضعیت لرستان در مقام اول بیکاری در کشور نبود.

,

اهمیت نقش مردم لرستان در انقلاب و دوران دفاع مقدس

, اهمیت نقش مردم لرستان در انقلاب و دوران دفاع مقدس, اهمیت نقش مردم لرستان در انقلاب و دوران دفاع مقدس,

مرادی با اشاره به اینکه لرستان دارای شخصیت‌های فرهیخته و بزرگی است، تأکید کرد: بایستی نقش مهم مردم لرستان در انقلاب و دفاع مقدس مستندسازی شود تا بتوانیم اعلام موجودیت بکنیم، همین نمایشگاه راه نمایش دادن این دستاوردهایی است که متأسفانه ضعف در مستندسازی و چگونه نمایش دادن آن راداریم و همین باعث برخی عقب‌ماندگی‌های لرستان باشد.

,

کمال گلمرادی، مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: در استان لرستان ۱۷ مرکز ثابت داریم که در این‌یک هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی را برای مخاطب کودک و نوجوان اجرا کردند و برخی از برنامه نیز به دلیل شرایط کرونا به‌صورت مجازی برگزار می‌شد.

,

, ,

وی با اشاره به راه‌اندازی غرفه‌ای در نمایشگاه «اقتدار ۴۰» لرستان، افزود: دکلمه خوانی شعر، معرفی شهدا، قصه‌گویی به‌صورت زنده با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و … ازجمله برنامه‌های جانبی غرفه کانون د این نمایشگاه می‌باشد.

,

نمایشگاه «اقتدار ۴۰» تداعی‌کننده یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس است

, نمایشگاه «اقتدار ۴۰» تداعی‌کننده یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس است, نمایشگاه «اقتدار ۴۰» تداعی‌کننده یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس است,

مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان عنوان کرد: این نمایشگاه تداعی‌کننده یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس و معرفی دلاورمردی ها و ایثارگری رزمندگان اسلام است که جان بی‌منت خود را فدا کردند تا از سرزمین خود دفاع کنند.

,

سید حسین زاهدی مسئول غرفه سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه لرستان در نمایشگاه «اقتدار ۴۰» لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: نمونه‌ای از اختراعات تمامی اقشار بسیج، پس از انقلاب اسلامی را در یک غرفه به نمایش گذاشتیم.

,

وی افزود: درصورتی‌که بسیجی وار در میدان صنعت پیش برویم به علم‌هایی دست پیدا خواهیم کرد که تابه‌حال کسی به آن نرسیده است.

,

مسئول غرفه سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه لرستان در نمایشگاه «اقتدار ۴۰» لرستان عنوان کرد: بایستی باقدرت علمی در مسیر الهی پیش برویم چراکه دنیا مجبور می‌شود در برابر علم ما زانو بزند.

,

, ,

ارائه مباحث آموزی در غرفه شرکت گاز لرستان

, ارائه مباحث آموزی در غرفه شرکت گاز لرستان, ارائه مباحث آموزی در غرفه شرکت گاز لرستان,

نصیر محمد زاده مسئول غرفه شرکت گاز استان لرستان در نمایشگاه «اقتدار ۴۰» لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: ما در غرفه شرکت گاز بحث اجرایی کارهایی که در طول ابتدای انقلاب تابه‌حال در لرستان صورت گرفته است را در یک نگاه کلی به نمایش گذاشته‌ایم و هم‌چنین عملکرد شش‌ماهه نخست سال ۹۹ نیز به‌صورت جدا در معرض دید بازدیدکنندگان است.

,

وی افزود: گاز برای رفاه است ولی درعین‌حال خطرناک بوده و ما نیز به این خاطر در این راستا برای بازدیدکنندگان در غرفه مباحث آموزشی لازم را ارائه داده‌ایم.

,

مسئول غرفه شرکت گاز استان لرستان در نمایشگاه «اقتدار ۴۰» لرستان عنوان کرد: هدف از برپایی این غرفه این است که مردم با دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه گاز مطلع شوند.

,

رضا محمدی یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه «اقتدار ۴۰» لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: بزرگ‌ترین درس دفاع مقدس غلبه ایمان، اتحاد و اراده ملت بر دنیای استکبار بود که امروز می‌تواند الگویی برای همگان باشد.

,

وی افزود: روحیه ایستادگی و مقاومت ملت ایران در ایام دفاع مقدس هم چنان به نسل جدید منتقل‌شده است و امروز در پیشرفت‌های صنعتی و علمی، ایران در میدان رقابت با سایر نقاط برتر جهان به میدان آمده است.

,

, ,

بازدیدکننده نمایشگاه «اقتدار ۴۰» لرستان با اشاره به برخورد مناسب مسئولین غرفه با سنین مختلف مراجعین، عنوان کرد: این نمایشگاه دارای غرفه‌های متنوع و مختلفی بود که شعار عملی «ما می‌توانیم» ملت ایران را به نمایش گذاشت و نسل جدید را نیز با رشادت‌های رزمندگان ایام دفاع مقدس متصل کرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه