اخبار داغ

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی:

دفترچه های کاغذی تامین اجتماعی از اواخر مهر ماه حذف می شوند

دفترچه های کاغذی تامین اجتماعی از اواخر مهر ماه حذف می شوند
عادل دهدشتی, معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک گفت: از اواخر مهر ماه و اوایل آبان دفترچه های کاغذی حذف می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز , عادل دهدشتی در آیین تودیع و معارفعه مدیران کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه اظهار داشت: در سال گذشته از حیث منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی ۹۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه داشتیم که از این میزان ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت و مابقی صرف هزینه های درمان و هزینه های جاری شد.

وی با تاکید بر افزایش منابع و وصولی های سازمان افزود: در ماه ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه ها اعم از تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت داریم و باید به همین میزان منابع داشته باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر توازن منابع و مصارف بیان داشت: طی سال گذشته در هزینه ها هزار میلیارد تومان در ماه کسری داشتیم اما امروز با توجه به شرایط موجود کرونا، تحریم ها و از بین رفتن رونق کسب و کار در ۶ ماهه اول امسال نه تنها کسری نداریم اگر سود سهام از مجموعه شستا را حساب کنیم مقداری هم از مصارف جلوتر هستیم.

این مسئول عنوان کرد: افزایش هزینه ها در شرایط اقتصادی است که توانستیم مطالبات وزارت بهداشت و بخش خصوصی را در زمینه درمان پرداخت کنیم.

دهدشتی با تاکید بر لزوم تکریم جامعه مستمری بگیران تامین اجتماعی عنوان کرد: در زمینه دفترچه های تامین اجتماعی نیز افزایش شان و منزلت در دستور کار قرار داشت و در این راستا نه تنها مطالبات پرداخت نشده نداریم بلکه گاهی از تعهدات جلوتر هم هستیم.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک ادامه داد: از اواخر مهر ماه و اوایل آبان دفترچه های کاغذی حذف می شوند وخدمات در این راستا به صورت الکترونیک ارائه می شود.

دهدشتی با اشاره به ارائه خدمات غیرحضوری مراکز تامین اجتماعی گفت: در راستای خدمت رسانی برخی تعهدات تامین اجتماعی را تا ۳۰ برابر افزایش خواهیم داد هر چند هزینه ها افزایش می یابد اما موجب رضایتمندی مردم می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرای طرح متناسب سازی حقوق افزود: با اجرای این طرح ۱۷ هزار میلیارد تومان بر مصارف ما افزوده خواهد شد که باید برای آن منابع داشته باشیم و تا به امروز پرداخت براساس منابع سازمان تامین اجتماعی بوده است.

دهدشتی از اجرای طرح مدیران آینده در سازمان تامین اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: در این طرح امکان اصلاحاتی نیز وجود دارد.

وی گفت: بیش از ۷۵ درصد افرادی که به عنوان روسای شعب، معاونان و مدیران کل به کارگیری شده اند رتبه یک تا ۲۰ آزمون های برگزار شده بودند و سوابق شغلی نیز در این انتصابات مورد توجه بوده است.

وی از کاهش مراجعات مردم به شعب و کارگزاری ها خبر داد و گفت: ۹۶ میلیون مراجعه کننده داشتیم که در صدد هستیم تا پایان سال مراجعات را به سقف ۷۵ میلیون نفر برسانیم.

دهدشتی بیان داشت: عملکرد استان کرمانشاه نشان می دهد شرایط خوبی از حیث مدیریت منابع و مصارف وجود دارد و امیدواریم پوشش بیمه ای نیز در استان فراگیرتر شود که نیازمند برنامه ریزی دقیق در این زمینه است.

این مسئول بیان داشت: فراگیرتر شدن پوشش بیمه ای یکی از کارهای اساسی،پایدار و بلند مدت است که ضریب پشتیبانی در این زمینه در استان کرمانشاه ۴.۵ درصد است که فاصله چندانی با میانگین کشوری ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

بخش اختصاص داده شده به بیماران کرونایی در بیمارستان شهدا پر شده است

, بخش اختصاص داده شده به بیماران کرونایی در بیمارستان شهدا پر شده است,

میثم حجتی پور اظهار داشت: بحث نسخه الکترونیک و حذف دفترچه درمانی بحث روز و جاری کشور است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان پیشرو در این زمینه بوده است، افزود: از مهر ماه سال ۹۷ انجام نسخه های الکترونیک در مراکز طرف قرارداد انجام شده و حدود ۵۰۰ پزشک همکار نسخه ها را به صورت الکترونیک ارائه داده اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه بیان داشت: در حال حاضر ۶۶ درصد نسخه ها در استان کرمانشاه به صورت الکترونیک است و رتبه دهم کشوری را در این زمینه داریم و از لحاظ تولید نسخه الکترونیک توسط پزشکان رتبه دوم را دارا هستیم.

این مسئول ادامه داد: دفاتر درمانی تامین اجتماعی به زودی حذف خواهد شد و به سمت تولید نسخه الکترونیک خواهیم رفت.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: تا خرداد ۹۸ تمام مطالبات مراکز را پرداخت کردیم و ۶۰ درصد مطالبات ماه های خرداد و تیر ماه نیز پرداخت شده است.

حجتی پور عنوان کرد: بیش از ۲۱۲ میلیارد تومان از سال گذشته تا کنون پرداخت شده است.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده سازمان تامین اجتماعی در زمان زلزله کرمانشاه خاطر نشان کرد: ۱۴ بیمارستان دولتی و خصوصی به مردم خدمات ارائه می دادند که تامین اجتماعی رتبه سوم را در این زمینه کسب کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: با شیوع بیماری کرونا هم در زمینه بهداشتی خدمات زیادی ارائه شده است و نسبت به بستری بیماران کرونایی اقدام شده است.

این مسئول عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری شدند که متاسفانه از این تعداد ۴۴ نفر فوت کردند.

حجتی پور گفت: در حال حاضر بخش اختصاص داده شده به بیماران کرونایی در بیمارستان شهدا پر شده است و ۴۰ نفر در این بخش بستری هستند. وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم تاکید کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه