اخبار داغ

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر اعلام کرد؛

5 هزار فرصت شغلی گردشگری در معرض خطر/شاهد نابودی صنعت گردشگری در بابلسر هستیم

5 هزار فرصت شغلی گردشگری در معرض خطر/شاهد نابودی صنعت گردشگری در بابلسر هستیم
هادی اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه بیش از 5 هزار فرصت شغلی گردشگری این شهرستان به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی درخطر است گفت: شاهد نابودی صنعت گردشگری در بابلسر هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به خسارت‌های وارد شده در زمینه کرونا به زیرساخت‌های گردشگری اظهارکرد: از آنجا که شهرهای شمالی از جمله شهرستان بابلسر با داشتن بیش از ۴۰۰ واحد اقامتی و حدود 30 هزار تخت متلی پس از شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و به‌دلیل نزدیک بودن ایام مسافرت به‌عنوان یک مقصد گردشگری انتخاب شده بود اما مسئولان به‌طور ناگهانی برای جلوگیری از شیوع کرونا مجبور به تعطیلی مقاصد گردشگری بابلسر و پلاژها و هتل‌های این شهرستان شدند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که به‌دنبال همین تصمیمات مصوبه‌ای در ابتدای اسفند ٩٨ توسط ستاد کرونای شهرستان صادر شد که خواستار تعطیلی تمامی واحدهای اقامتی و حتی پذیرایی شده که این تعطیلی تا پایان اردیبهشت ٩٩ ادامه داشته و طی بخشنامه‌ای واحدهای اقامتی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی که ٢٤ صفحه بوده می‌توانستند پذیرای مهمان باشند اما دیری طول نکشید در تاریخ 15 تیر ماه 99 بار دیگر به تصمیم ستاد کرونا شهرستان دستور تعطیلی متل‌ها و تمامی اقامتگاه‌های نوار ساحلی بابلسر داده شد.

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر ادامه داد: نکته جالب توجه اینجا است که در حال حاضر فقط در نوار ساحلی بابلسر به‌ویژه پارکینگ‌های ٩ گانه این تصمیم اجرا می‌شود و دیگر شهرهای شمالی حتی خانه‌های استیجاری شهرستان شرایط سخت این منطقه را ندارد.

اسماعیل‌پور تصریح کرد: در 6 ماه نخست سال ۹۸ تعداد مسافران شب اقامت این شهرستان ۱۸میلیون و ۴۰۳ هزار و ۹۲ نفر بوده اما این آمار در پنج ماه نخست سال ۹۹ به سه میلیون و 727 هزار و ۶۲۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه بخش مهمی از اقتصاد بابلسر متکی به گردشگری است، این تعطیلی‌ها به نفع اقتصاد این شهرستان و حتی استان نیست؛ به‌عنوان مثال مازندران با وجود برخورداری از صنایع کشاورزی، اقتصاد دریایی، صنعت و تجارت اما 60 درصد اقتصاد این استان به گردشگری وابسته بوده و 40 درصد دیگر با گردشگری در ارتباط است.

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر تاکید کرد: کارشناسان گردشگری در مازندران معتقدند اگر این وضعیت به عید نوروز ١٤٠٠ برسد بسیاری از فعالان این حوزه حتی مشاغل وابسته به گردشگری در مازندران ورشکسته خواهند شد و البته استان‌های دیگر هم وضعیت بهتری ندارند و سطح اشغال هتل‌ها در دیگر  استان‌ها به زیر پنج درصد رسیده است.

اسماعیل‌پور گفت: باتوجه به اینکه شرایط فعلی و دنیای پساکرونا مشخص نیست و نااطمینانی شرایط فعلی از آن جهت بوده که چشم‌اندازی در مورد مدت ماندگاری و بازگشت پذیری آن وجود ندارد، به‌همین خاطر همه کشورها به‌دنبال اصلاح خطاهای سیاستی و طراحی راهبردهای بهینه برای طی مسیر پیش رو هستند که امیدواریم مسئولان ما نیز راهکار لازم برای برون رفت از این معضل جهانی و آمادگی رویارویی با آن را در سطح شهرستان و کشور فراهم سازند.

وی اظهارکرد: در کنار همه این موارد که رکود در فصل بهار و تابستان را به‌همراه داشت، نااطمینانی از شرایط در آینده، بسیار مهم‌تر و تاثیرگذارتر از اثرات رکودی اولیه است.

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر خاطرنشان کرد: در این شهرستان با وجود ٤٠٠ واحد اقامتی و هزار و 600 خانه استیجاری که بیش از پنج هزار فرصت شغلی را در بر می‌گیرد با سیاست‌های معکوس و غیرکارشناسانه دولت بیکاری وحشتناک و چالش جدی را شاهد خواهیم بود.

اسماعیل‌پور تصریح کرد: هنوز هیچ برآورد دقیقی صورت نگرفته که آیا شیوع ویروس کرونا در سال‌های آینده متوقف خواهد شد یا نه و اقتصاد شهرستان تا چه زمان درگیر کنترل شیوع این ویروس خواهد بود.

وی گفت: چه با کنترل بیماری تا چند ماه آینده و چه در صورت عدم کنترل و تداوم آن تا پایان سال، اقتصاد شهرستان درگیر تبعات اقتصادی  و حتی سیاسی ناشی از این ویروس خواهد بود و در این وضعیت بد لازم است دولت با برآورد خسارات و آسیب‌های وارده بر صنایع مختلف و اولویت کمک‌ها را شناسایی کرده و در راستای ممانعت از ورشکستگی این واحدها اقدام کند.
 
اسماعیل‌پور با بیان اینکه متاسفانه شاهد نابودی صنعت گردشگری در بابلسر هستیم یادآور شد: خسارتی که کرونا به صنعت گردشگری شهرستان وارد کرده به‌هیچ عنوان قابل جبران نیست و باید توجه داشت که مسئولان مربوطه برای آینده برنامه‌ریزی کرده و گام‌های لازم را برای کاهش آسیب‌های طولانی مدت برای این ویروس بردارند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه