اخبار داغ

در گفت و گو با رزمنده و جانباز دفاع مقدس مطرح شد؛

امداد الهی را در شب عملیات دیدیم/ کشور با عزم جوانان و تجربه بزرگان پیشرفت می‌کند

امداد الهی را در شب عملیات دیدیم/ کشور با عزم جوانان و تجربه بزرگان پیشرفت می‌کند
رزمنده و جانباز دفاع مقدس گفت: عملیات در ساعت 11 شب شروع شد و در این موقع هوا کاملا تیره و تار شد و باران شدیدی می‌بارید طوری که دشمن کاملا در لاک دفاعی رفت و فکر نمی‌کرد در این هوا عملیات انجام شود اما موقعی که به دشمن رسیدیم هوا روشن شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، جنگ نابرابر هشت ساله علیه ملت ایران با رشادت رزمندگان و فرزندان این آب و خاک که به شکست دشمن تا دندان مسلح بعثی انجامید کارنامه‌ای درخشان در تاریخ ایران به ثبت رساند که در کنار عوامل گوناگون در سایه معنویت و ایمان حاصل شده است.

دفاع هشت ساله مردم و رزمندگان این میهن علیه متجاوزان که یک امداد الهی بود باعث شد جوانان و نوجوانان با خون خود نهال نورس انقلاب را آبیاری کنند تا برای امروز مردم کشور خود امنیت و آزادی را به ارمغان آورند.

سیدتقی شفیعی متولد سال 42 از اهالی روستای دارابکلا شهرستان میاندورود با بیان اینکه دفاع مقدس نشان داد که ملت ایران اگر با هم یک دل و یک صدا باشند برهر مشکلی فائق خواهند آمد، اظهار کرد: همزمان با تجاوز عراق به کشور به سرکردگی آمریکا و استکبار جهانی بنا به وظیفه دینی و اسلامی به ندای رهبری کبیر انقلاب لبیک گفتیم و خود را به سپاه به‌عنوان بسیجی معرفی کردیم.

وی بیان کرد: در سال 60 سپاه ما را برای آموزش به منجیل منتقل کرد و به مدت 45 روز آموزش دیدیم و سپس به منطقه دهلران و مهران منتقل شدیم و آموزش‌های لازم برای عملیات را دیدیم و در گردان یا زهرا(س) در تیپ 25 کربلا برای انجام عملیات محرم سال 60 در منطقه موسیان ساماندهی شدیم.



امداد الهی را در شب عملیات دیدیم
این جانباز دفاع مقدس با بیان اینکه گردان ما گردان خط شکن بود و توانست در دقایق اولیه خط را بشکند و وارد خاک عراق شود و تا شهرک زبیداد برود، خاطرنشان کرد: صبح وارد شهرک شدیم ولی به‌دلایل نظامی ماندن در شهرک برای نیروهای رزمنده مشکل ساز بود و 500 متر عقب نشینی کردیم و در خاک‌ریز کنار جاده که ایجاد کرده بودیم مستقر و برای پاتک دشمن آماده شدیم.

شفیعی با تاکید بر اینکه برای انجام این عملیات امدادهای الهی نیز به کمک ما آمد، تصریح کرد: این عملیات در ساعت 11 شب شروع شد و در این موقع هوا کاملا تیره و تار شد و باران شدیدی می‌بارید طوری که دشمن کاملا در لاک دفاعی رفت و فکر نمی‌کرد در این هوا عملیات انجام شود.

وی افزود: لباس ما کاملا خیس شده بود و آب در داخل پوتین‌ها پر بود و این بارندگی ما را کاملا استتار کرد، همین که به 100 متری دشمن رسیدیم نیاز به روشنایی داشتیم هوا کاملا صاف شد و باعث شد با کمترین خسارت خط دشمن را بشکنیم، همچنین در بین راه به گروه شناسایی دشمن نیز روبرو شدیم که آنها را دستگیر کردیم.



این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه در همین عملیات و در پاتک دشمن مجروح شدم، خاطرنشان کرد: در عملیات والفجر 10 در منطقه چنگوله نیز حضور داشتم.

جوانان با استفاده از تجربه بزرگان باعث پیشرفت کشور شوند
شفیعی با تاکید بر اینکه در زمان جنگ با دستان خالی مقابل دشمن تا دندان مسلح جنگیدیم، اظهار کرد: شهید رجایی می‌گفت در جبهه‌ها ایمان می‌جنگد نه تخصص و همین ایمان باعث شد که در جنگ پیروز شویم.

این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: چون تحریم بودیم و کسی چیزی به ما نمی‌داد رزمندگان با دستان خالی حمله می‌کردند و از دشمن تجهیزات می‌گرفتند و از آن علیه آنها استفاده می‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) گفتند که ما در جنگ ابهت ابرقدرت‌ها را شکستیم و خود را باور کردیم و ضمن استقامت مقابل متجاوز، به خود اتکایی رسیدیم و رفتیم برای به‌دست آوردن آن چیزی که نداشتیم.



شفیعی تاکید کرد: جنگ باعث شد که جوانان خلاق به‌دنبال ساخت وسایلی بروند که نداشتیم ولی به آن نیاز داشتیم؛ جوانان آن روز مصمم شدند که با خلاقیت خود چیزی بسازند که در مقابل دشمن ایستادگی کنند، امروز هم جوانان باید بدانند اگر آن روز نداشتیم اما روی پای خود ایستادیم و نیاز خود را تولید کردیم.

این جانباز دفاع مقدس تصریح کرد: امروز امکانات کشور بیشتر است و خلاقیت جوانان هم بیشتر، جوانان می‌توانند با استفاده از این امکانات و تجربه رزمندگان دیروز، کشور را از مشکلات اقتصادی و اجتماعی هم عبور دهند.



وی افزود: در پشت جبهه شاهد حضور و بروز خلاقیت‌ها و ایثارگری‌های زیادی بودیم، مردم با اعزام فرزندانشان و اهدای مال پشتیبان جبهه و جنگ بودند و تمام امکانات اولیه رزمندگان حتی ترشیجات، شرینی، لباس، نان و... را در شهرها و روستاها جمع می‌کردند و با این کار روحیه رزمندگان را مضاعف می‌کردند و همچنین نامه‌هایی را دانش آموزان و دانشجویان می‌نوشتند تا روحیه آنها را افزایش داده و در مقابل دشمن ایستادگی کنند.



شفیعی با بیان اینکه سردار سلیمانی گفتند اگر کسی بگوید این جنگ بین ایران و عراق بود ظلم به رزمندگان و ملت ایران است بلکه جنگ یک ملت با یک دنیا بود، خاطرنشان کرد: در تاریخ ثابت کردیم که تجاوز به این کشور تبعات دارد و هر کسی جرات حمله به ایران را نخواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
, امداد الهی را در شب عملیات دیدیم, امداد الهی را در شب عملیات دیدیم,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
, جوانان با استفاده از تجربه بزرگان باعث پیشرفت کشور شوند, جوانان با استفاده از تجربه بزرگان باعث پیشرفت کشور شوند,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
, ,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه