اخبار داغ

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد عنوان کرد؛

تجهیزات فرسوده اطفاء حریق بجنورد خرج روی دست مراکز آتش‌نشانی گذاشته است/چشم به راه نردبان بلند مرتبه هستیم

تجهیزات فرسوده اطفاء حریق بجنورد خرج روی دست مراکز آتش‌نشانی گذاشته است/چشم به راه نردبان بلند مرتبه هستیم
گریوانی با بیان اینکه عمر مفید تجهیزات اطفاء حریق و ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی بجنورد به پایان رسیده است، گفت: این تجهیزات و ناوگان به طور مستمر با صرف اعتبار بسیار تعمیر و سرویس می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید گریوانی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با گرامی داشت هفتم مهر ماه روز آتش نشان، اظهار کرد: عمر تجهیزات اطفاء حریق همچنین ناوگان خودرویی سازمان آتش نشان بجنورد (مرکز خراسان شمالی ) به 18 سال رسیده که این تجهیزات بیش از این پاسخگوی نیاز مرکز استانی که در حال توسعه است، نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

گریوانی تصریح کرد: این سازمان از زمان استانی شدن خراسان شمالی هیچ اعتبار ملی و دولتی را دریافت نکرده است همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز هیچ اعتباری را به این سازمان اختصاص نداده است تا برای به روز رسانی تجهیزات آتش نشانی بجنورد صرف شود.

,

وی در ادامه اذعان کرد: تجهیزات اطفاء حریق و ناوگان خودرویی در اختیار را از محل دریافت بهای خدمات سالانه شهروندان و با خون دل نگهداری می کنیم.

,

وی خاطر نشان کرد: برای حفظ این تجهیزات، اغلب آنها هر هفته تعمیر و سرویس می شوند و این در حالی است که بهای تعمیر و نگهداری آنها نیز بسیار بالا است.

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد تاکید کرد: مسئولان مطلع باشند درصورتیکه به روز رسانی تجهیزات اطفاء حریق و ناوگان خودرویی این سازمان انجام نشود، به زودی این تجهیزات و ناوگان فرسوده از خط خدمت دهی خارج می شوند.

,

با این وجود، وی یادآور شد: سازمان آتش نشانی بجنورد در شرایط کنونی با تجهیزات و ناوگان در اختیار خود با تمام توان به شهروندان مرکز استان خدمت رسانی می کند.

,

وی درباره خرید نردبان بلند مرتبه برای سازمان آتش نشانی بجنورد نیز بیان کرد: سال ها است که پیگیری ها بابت خرید این نردبان انجام شده و مکاتبات با نهاد ریاست جمهوری، وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صورت گرفته است.

,

گریوانی همچنین افزود: با نمایندگان پیشین و فعلی مردم مرکز استان در مجلس نیز گفت و گو ها برای خرید این نردبان را انجام داده ایم، با این وجود، هنوز این نردبان برای مرکز استان تهیه نشده است.

,

وی یادآور شد: محمد وحیدی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس نیز پیگیر خرید این نردبان شد که در همین زمینه، سرانجام رییس مجلس به وزارت کشور مکاتبه کرد تا در سال جاری از محل انتشار اوراق، نردبان بلند مرتبه برای سازمان آتش نشانی بجنورد خریداری شود.

,

وی افزود: همچنان منتظر تحقق این پیگیری هستیم.

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد در بخش دیگری از سخن خود، به خرید تجهیزات حفاظت فردی برای آتش نشانان این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: 88 آتش نشان در پنج ایستگاه آتش نشانی بجنورد مشغول به خدمت هستند و به زودی 36 آتش نشان جدید نیز به جمع این آتش نشانان بجنورد افزوده می شوند.

,

وی عنوان کرد: سازمان آتش نشانی بجنورد با صرف بیش از یک میلیارد تومان از محل دریافت بهای خدمات شهروندان بجنورد از سال گذشته توانسته است که دستکش، پوتین، فیس های دستگاه های تنفسی همچنین لباس آتش نشانی مبتنی بر استانداردهای به روز جهانی را برای آتش نشانان خود خریداری کند.

,

وی افزود: هنوز باید 70 کلاه آتش نشانی را خریداری کنیم و این در حالی است که در بازار کشور این کلاه موجود نیست تا تهیه کنیم.

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد در خاتمه به انجام عملیات های آتش نشانان مرکز استان در نیمه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: طی این مدت آتش نشانان بجنورد به انجام عملیات برای اطفاء و خدمت رسانی به 272 حادثه و 449 آتش سوزی اعزام شدند.

,

وی گفت: از 272 حادثه گزارش شده، 107 مورد از آنها رفع حیوانات مزاحم، 75 مورد حبس شدگی، 44 مورد خروج از آسانسور و مابقی در زمینه چاه افتادگی، سقوط و ... بوده اند.

,

وی افزود: اغلب آتش سوزی های گزارش شده در زمینه آتش گرفتن علف های هرز پارک ها، زمین های متروکه و حیات منازل بوده و 59 مورد دیگر نیز آتش سوزی منازل مسکونی بودند.

,

وی خاطر نشان کرد: اطفاء حریق دو مورد از این آتش سوزی ها به وجود استفاده از نردبان آتش نشانی ضرورت پیدا کرد.

,

در عین حال، گریوانی یادآور شد: خوشبختانه تعداد آتش سوزی های سنگین در مرکز استان طی نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش یافت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه