اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

ادعای سرقت از موزه کاظمینی در دست بررسی است

ادعای سرقت از موزه کاظمینی در دست بررسی است
فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد در خصوص سرقت از موزه کاظمینی، گفت: ادعای سرقت از موزه کاظمینی در دست بررسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص سرقت از موزه کاظمینی واقع در امامزاده جعفر یزد، گفت: دو سال پیش آقای کاظمینی در فرمانداری یزد ادعایی را مطرح و اعلام کردند که برخی از اموالشان گم شده است. با استعلامی که از اوقاف گرفته شد اعلام کردند که این ادعا درست نیست و قرار بر این شد تا آقای کاظمینی با نظارت اوقاف و فرمانداری یزد انبارگردانی کند و پس‌ازآن به ما گزارش داده شود که تاکنون چنین گزارشی داده نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه بحث انبارگردانی موزه کاظمینی و ارائه گزارش به میراث فرهنگی دو سال پیش در فرمانداری یزد مصوب شده بود افزود: الآن بعد از دو سال دوباره بحث گم شدن برخی اموال اعلام شده و با توجه به اختلافی که پیش آمده باید به شکلی عمل شود که به یک نتیجه درست دست یافت.

,

وی با تأکید بر اینکه تا انبارگردانی موزه کاظمینی صورت نگیرد نمی‌توان بر ادعای سرقت صحه گذاشت اظهار داشت: دو سال است که منتظر انبارگردانی این موزه توسط آقای کاظمینی هستیم تا تکلیف مشخص شود.

,

فاطمی با بیان اینکه بحث سرقت از موزه کاظمینی را نمی‌توانم تائید کنم، عنوان کرد: در مورد موزه‌ها زمانی مشخص می‌شود سرقتی صورت گرفته که یک شی مشخصی مفقود شود ولی اینکه اعلام شود یک میزان از موزه گم شده، شدنی نیست و اصلاً در هیچ موزه‌ای در دنیا چنین چیزی سابقه ندارد که بگوییم به این میزان سرقت انجام‌شده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد عنوان کرد: پس‌ازاینکه روز گذشته خبر سرقت از موزه کاظمینی را در فضای مجازی مشاهده کردم، با ارسال نامه‌ای به فرمانداری یزد درخواست کردیم که طبق توافق دو سال پیش برای انبارگردانی موزه اقدام و نتیجه نهایی را برای ما ارسال کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه