اخبار داغ

دفاع مقدس سلامت؛

بسیج همگانی در مقابله با کرونا، یادگار فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس

بسیج همگانی در مقابله با کرونا، یادگار فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس
در دوران کرونایی آحاد مردم به میدان آمدند و با دوخت ماسک، ضدعفونی کردن معابر، کمک به کادر درمان، پشتیبانی مراکز پزشکی، تهیه بسته‌های معیشتی برای مشاغل آسیب دیده در شرایط کرونا و همراهی با حکومت دوباره یاد جهاد در راه خدا در دوران دفاع مقدس و در زمان اوقوع انقلاب اسلامی را زنده کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ از هشت ماه پیش جهان و ایران تحت هجوم یک ویروس قرار گرفته که تاکنون جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان گرفته است. جنگی تمام عیار که در یک طرف هشت میلیارد نفر انسان از زن و مرد و کودک و بزرگسال قرار گرفته‌اند و در طرفی دیگر ویروسی عجیب و بسیار تهاجمی به نام کرونا قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
شاید در میان تهدیدات مختلف انسانی و غیرانسانی یکی از خطرات احتمالی که کمتر ذهن کسی را به سمت خود معطوف می‌کرد حادثه‌ای همچون شیوع ویروس کرونا می‌بود. اتفاق ناگواری که رخ داد و جهانی را به چالش کشید.
,
 
,
همه کشورهای دنیا درگیر این ویروس شده‌اند اما اوضاع در برخی کشورها به مراتب سخت‌تر بود. کشوری مثل ایران که سال‌هاست تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه است و از طرفی هیچ زیرمجموعه‌ای از این کشور اعمّ از شرکت‌های دولتی و خصوصی و حتی تجار ایرانی اجازه تبادلات اقتصادی بین المللی و یا واردات کالاهای ضروری و دارو ندارند و از طرفی دیگر نفت و سایر تولیداتشان به فروش نمی‌رود و در شرایط اقصادی بدی قرار گفته‌اند با اوضاع سخت‌تر و پیچیده‌تری روبرو هستند.
,
 
,
البته این شرایط برای ایران خیلی هم جدید نبود. در دفاع مقدس نیز کرونایی نظامی در همان اوضاع تحریمی به مرزهای غربی و جنوبی کشور حمله کرده بود ولی با مدیریت جهادی و حزب اللهی، هشت سال مقاومت کار را به پیروزی رزمندگان اسلام کشاند.
,
 
,
امروز نیز هرچند نظرات دولت کنونی تا حدودی با عقاید دوران دفاع مقدس متفاوت است اما روح حاکم در کشور در مقابله با ویروس کویید 19 یادآور خاطرات دوران دفاع مقدس است.
,
 
,
این که همه اعمّ از مرد و زن وارد میدان شدند انسان را به یاد جهاد دفاع مقدس می‌اندازد. با پدیدار شدن کرونا مردم کوچه و خیابان و محلات و به ویژه بسیجیان و هیئتی‌ها بدون این که منتظر دستور یا توصیه کسی بنشینند وارد میدان شدند و اقدام به دوخت ماسک، تهیه بسته‌های موادّ ضدعفونی، گندزدایی معابر و غیره کردند.
,
 
,
مانند دفاع مقدس آحاد مردم وارد میدان شدند بلکه بالاتر از آن این حضور در شرایطی بود که امکان ابتلا به ویروس و انتشار آن بین خانواده‌های جهادگران وجود داشت و این جهادگران این خطر را به جان خریدند تا خدمتی به جامعه کنند.
,
 
,
این جهادگران حاضر شدند سلامتی خود را به خطر بیاندازند تا کمکی کنند به کادر بهداشت و درمان که این روزها به شدت درگیر شناسایی، کنترل و درمان مبتلایان به این ویروس منحوس هستند.
,
 
,
یکی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با صاحب نیوز اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تعداد زیادی از مردم با همکاران ما در سراسر استان تماس گرفته و خواستار حضور داوطلبانه در بیمارستان‌ها برای کمک به کادر درمان در مقابله با کرونا شدند.
,
 
,
 
,
 
,
کادر درمانی که به جای رها کردن عرصه و خالی کردن میدان ایستادند، شهید دادند، تلفات دادند و با وجود این که تعداد زیادی از آن‌ها بنا به گفته ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی، بیش از سه ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند حاضر نشدند بیمارستان‌ها را رها کنند و به منازل خود بروند.
,
 
,
در این ایام نیز مانند روزهای جنگ و جبهه و دفاع، بسیاری از مردم هر آن چه می‌توانستند به خط مقدم مبارزه با کرونا کمک کردند. از پشتیبانی و تهیه بسته‌های مواد غذایی میان وعده برای کادر درمان گرفته تا کمک به خرید مواد ضدعفونی برای نیروهای گندزدای معابر و تا کمک به خرید لوازم و دستگاه‌های پزشکی.
,
 
,
این بسیج همگانی ماحصل فرهنگ انقلاب بود. به پا خواستنی که امام راحل جرقه آن را زد و یک بار حکومت طاغوت را در این کشور ساقط کرد و یک بار در جنگی نابرابر، دشمنی از با یک جهان پشتیبانی را پشت سر گذاشت و به پیروزی رسید و اکنون در این کارزار به رزم آمده است.
,
 
,
برای کنترل ویروس کرونا در موج اولیه در شرایطی که هنوز اطلاعات کافی راجع به ابعاد مختلف ویروس و روش درمان آن وجود نداشت و هیچ امکاناتی برای مقابله با آن مهیا نشده بود ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصمیم بر تعطیلی عمومی حدود سه هفته‌ای کشور گرفت.
,
 
,
تعطیلی که بسیاری از کسب و کارها را متضرر می‌کرد؛ مشاغل آزاد را با مشکل روبرو می‌کرد و سفره‌های بسیاری را خالی‌تر از قبل می‌کرد. اما این بار نیز آحاد مردم به میدان آمدند یکی با بخشش اجاره خانه و مغازه، یکی با توزیع ارزان وسایل مغازه خود در این مسیر کمک کردند.
,
 
,
 
,
 
,
پویش‌های مردمی و بسیجی جمع آوری کمک برای نیازمندان شکل گرفت. طرح مواسات و طرح کمک‌های مؤمنانه در چند مرحله با کمک‌های مردمی شکل گرفت و اجازه نداد صدها هزار نفر از مردم نیازمند تحت فشار اقتصادی حاکم در اثر شرایط کشور شکسته شوند و به سختی و هرج بیافتند.
,
 
,
آری کرونا یک بلا بود اما نگاه به این حرکت‌های جهادی که یادگار امام امت و جهاد رزمندگان دفاع مقدس است، احساس غرور به آدمی می‌دهد. مشاهده جوانی که در سرمای هوا داوطلبانه در جاده‌های بین شهری حاضر شده و به ایست‌های کنترل و مراقبت کمک می‌کند و یا دیگری که آب وایتکس به صورتش پاشیده می‌شود اما پای کار ایستاده تا خیابان‌ها را ضدعفونی کند، همه و همه فرهنگی است که با انقلاب اسلامی ایران در این کشور به وجود آمد، رشد کرد و اکنون رخ نمایان کرده است.
,
 
,
این فرهنگ در دیگر حوادث نیز مشاهده می‌شد. سال گذشته در کمک به سیل زدگان گلستان، لرستان و خوزستان، سال قبل از آن در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه، سال‌های گذشته در کمک به زلزله زدگان بم، رودبار، منجیل، آذربایجان و غیره این مردم و بسیجیان بودند که وارد میدان شدند و کمک کردند تا قائله جمع شود که اگر چنین نبود دولت، هلال احمر و یا نیروهای نظامی کی قادر بودند به این سرعت این حوادث را به طور کامل جبران کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه