اخبار داغ

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تصمیم کاهش مدت روادید تحصیلی از سوی ترامپ ناشی از نگاه نژادپرستانه وی است

تصمیم کاهش مدت روادید تحصیلی از سوی ترامپ ناشی از نگاه نژادپرستانه وی است
عباس گلرو, رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصمیم کاهش مدت روادید تحصیلی از سوی ترامپ را نگاه نژاد پرستانه و برای دانشجویان خارجی عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس گلرو در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، درباره تصمیم ترامپ مبنی بر کاهش مدت روادید تحصیلی دانشجویان خارجی اظهار داشت:  اگرچه هنوز تصویر روشنی از این وضعیت وجود ندارد اما آنچه مشخص است این تصمیم ترامپ برای دانشجویان خارجی است.

وی افزود: بخش اعظمی از این تصمیم به دانشجویان چینی که شمار زیادی از دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در آمریکا را شامل می شود به خود اختصاص می دهد و در واقع تنها منحصر به کشور ایران نیست.

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این تصمیم به نوع نگاه نژادپرستانه ترامپ مربوط می‌شود که در سنوات گذشته خود را نشان داده است.

وی بیان داشت: از جمله این اقدامات نژادپرستانه ترامپ می‌توان به ممانعت از ورود مهاجران مکزیکی به آمریکا و دیوار کشیدن در مرز مکزیک اشاره کرد و  از سوی دیگر ممنوع کردن ورود دانشجویان خارجی و محدود کردن سنوات اقامت آنها همگی ناشی از نوع نگاه ترامپ است.

گلرو خاطر نشان کرد: همچنین این موضوع به نوع سیاست ترامپ در ستیز با فرهنگ ها و تمدن های مختلف و در بعد اقتصادی و سیاسی منازعه ای که با جمهوری اسلامی ایران، چین و بسیاری از کشورهای دیگر دارد، مربوط می شود.

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این محدودسازی مختص دانشجویان ایرانی نیست بلکه مختص همه کشورهایی است که آمریکا با آنها منازعه سیاسی، اقتصادی و نظامی دارد.

گلرو بیان کرد: بر اساس آنچه مشخص است این بخشنامه هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، بلکه تصمیمی است که قرار است تا ژانویه اعلام شود.

وی افزود: البته دانشجویان ایرانی قبلا هم محدودیتهایی در آمریکا داشته اند.

آمریکا با این تصمیمات نشان داده که نه تنها با کشور ایران که دشمنی دیرینه دارد بلکه با کشورهایی که رابطه دارد نظیر چین نیز روابط خصمانه برقرار کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه