اخبار داغ

جزئیات جلسه وبینار شورای شهر تبریز؛

ورود به حریم اعضای شورا، ممنوع!/ درآمد پایدار از حفاری‌های ایرانسل

ورود به حریم اعضای شورا، ممنوع!/ درآمد پایدار از حفاری‌های ایرانسل
جلسه شورای شهر تبریز با بررسی تجویز انعقاد قرارداد بـا موسسه عاشورا برای اجرای طرح پروژه حفاظت و توسعه پارک بزرگ تبریز به صورت وبینار برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محمدباقر بهشتی در جلسه شورای اسلامی شهر که به صورت وبینار برگزار شد در خصوص دستور اول جلسه یعنی بررسی لایحه شـهرداری تبریز مبنی بر اصلاح تبصره ۸۵ از تبصره‌های دائمی بودجه مصوب سـال ۹۹ و تجویز انعقـاد قرارداد بـا موسسه عـاشورا برای اجرای طرح پروژه حفاظت و توسعه پارک بزرگ تبریز از محل قطعات شهرک طلائیه با قید ضرورت یک فوریت بود گفت: این لایحه در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد و لایحه شهرداری بدین شکل است که این تبصره استناد کرده که به شهرداری اجازه داده می‌شود برای تامین منابع مالی احداث و توسعه پارک بزرگ پس از اخذ مجوزهای قانونی تا سقف دو هزار میلیارد ریال اقدام کند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه شهرداری در این لایحه خواستار افزایش این مبلغ است تا بتواند قرارداد ببندد، عنوان کرد: انتخاب پیمانکار با تصویب شورا نیست و ما فقط باید اعتبار تصویب کنیم که با استناد به تبصره ای که برای پارک بزرگ تصویب کردیم با این لایحه خواستار افزایش مبلغ هستند تا در سال‌های آتی اعتبار تامین شود.

,

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص امکان افزایش میزان مبلغ تصویب شده یادآور شد: سقف بودجه ما به طوری است که در سال جاری نمی‌توان بدون داشتن درآمد، سقف بودجه را افزایش دهیم. ما یک برنامه پنج ساله تهیه کرده‌ایم و به استناد این برنامه اهداف کمی بودجه سال  ۱۴۰۰ تعیین می‌شود.

,

وی با بیان اینکه معاون عمرانی شهردار تبریز باید اعلام کند تا بر اساس کدام اهداف کمی در سال های بعدی این میزان پول لازم است، گفت: ما بر اساس این برنامه در سال‌های آتی می‌توانیم این لایحه را محقق کنیم و بدون این موارد بیش از سقف بودجه هیچ مبلغی قابل افزایش نیست.

,

نمی‌توان سقف بودجه مصوب را تغییر داد

, نمی‌توان سقف بودجه مصوب را تغییر داد,

سونیا اندیش رئیس کمیسیون عمران نیز در این جلسه در واکنش به این لایحه شهرداری اظهار داشت: سوالی برای من ایجاد شده که آیا این موضوع مصوب نشده و چرا برای بار دوم مقرر کردید که این موضوع مصوب شود؟ مشکل موجود مشکل اعتبار است یا پیمانکار.

,

وی با اشاره به اینکه این قرارداد باید به مبلغ  یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بسته می‌شد نه دو هزار میلیارد ریال، عنوان کرد: باید به این نکته نیز توجه کرد که امسال بودجه سقف مشخصی دارد و نمی‌توان در آن تغییر ایجاد کرد مگر اینکه در شاخص‌های کمی برنامه به این موضوع اشاره می‌شد تا معضل براحتی حل شود.

,

بهشتی با بیان‌ اینکه در طرح، موافقت نامه باید به استناد احکام برنامه مشخص شود و بنده با تصویب خارج از برنامه بسیار مخالف هستم، ادامه داد: به استناد برنامه پنج ساله تعهدات شهرداری می‌تواند در قالب آیین نامه مالی باشد، بنابراین باید این موضوع به استناد کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون عمران آنالیز شود و شورای شهر به استناد برنامه پنج ساله این موضوع را تایید کند و پیمانکار نیز در قالب آیین نامه مالی تعیین شود.

,

 اندیش با اشاره به اینکه مشکل آنجاست که در بحث پروژه پارک بزرگ هیچ موضوعی مشخص نبود، افزود: باید در خصوص مشخص شود که طرح چیست، چه کاری مقرر است انجام شود شفاف سازی شده و فاز به فاز مشخص شود و طی سال های آتی اعتبار لازم مشخص شود.

,

وی با پیشنهاد اینکه موضوع به کمیسیون عمران ارجاع شود تا کمیسیون عمران این موضوع را مشخص کنند، گفت: سال گذشته این توافق نامه به تصویب شورا رسید و موضوع تفاهم نامه نیز سال گذشته مطرح شد و در صحن تصویب شد.

,

درخواست تشکیل جلسه حضوری

, درخواست تشکیل جلسه حضوری,

شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه موضوع مشخص است و در احکام برنامه پنجم نیز به این امر اشاره شده است،اظهار داشت: پیش از این شهرداری اعتباری برای قرارداد مشخص کرده بود و امروز شهرداری می‌خواهد با مبلغ مشخص این قرار داد را منعقد کند که امروز باید این طرح برای مشاور ارسال شود‌.

,

وی بابیان اینکه پس از مشخص شدن طرح امکان فاز بندی وجود خواهد داشت، افزود: شهرداری با این مجوز می‌تواند این پروژه را آغاز کند. اهداف کمی تصویب شده است و کمیسیون ها به صورت کتبی نظرات اصلاحی خود را ارائه دهند. 

,

فریدون بابایی اقدم رئیس‌ کمیسیون معماری و شهرسازی با انتقاد از عدم نتیجه‌ گیری مناسب در خصوص دستور اول جلسه گفت: بنظر می آید جلسه به صورت مثبت و با شنیدن نکته نظرات جلو نرفت که پیشنهاد می‌کنم اگر مقدور باشد این موارد را به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی بررسی کنیم.

,

وی با اشاره به لزوم برگزاری جلسات حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: ما به نفس موضوع شک نداریم که اگر مقدور باشد موضوعات با اهمیت را در جلسه حضوری بررسی کنیم.

,

رسانه‌ها به مسائل خصوصی ما ورود نکنند!

, رسانه‌ها به مسائل خصوصی ما ورود نکنند!,

محرم محمد زاده دیگر عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه برای وقت همکاران احترام قائل باشیم و موضوعات به صورت تخصصی بررسی شود گفت: این جلسه خروجی مناسبی در این موضوع نداشته است.

,

وی با انتقاد از عدم رعایت حریم خصوصی اعضای شورای شهر از سوی برخی رسانه‌ها گفت: عدم توجه به حریم خصوصی اعضای شورا از موضوعات مورد اعتراض من است که متاسفانه برخی از رسانه‌ها بدون توجه به این موضوع در زندگی خصوصی اعضا دخالت می‌کنند.

,

این عضو شورای شهر ضمن اشاره به اینکه آسفالت شهری موضوعی است که همه عزیزان در این خصوص زحمت می‌کشند، عنوان کرد: اما این موضوع وظیفه شهرداران است و نباید با بنر این موضوع را در محلات تبلیغ کرد چراکه این حرکت‌ها شان شهرداری و شورا را پایین می آورد. تقدیر و تشکر برای اجرای وظایف بسیار کار نادرستی است که در این خصوص باید اقدامات برابر قانون انجام شود.

,

نائب رئیس کمیسیون عمران با اشاره به اینکه با اصلاح لایحه در هفته آتی این دستور جلسه برای بار دوم مورد بررسی قرار گیرد از اعضای شورای شهر خواست به صورت مجدد این موضوع بررسی شود تا کارایی آن برای شهر  مناسب باشد.

,

با تصمیم اعضای شورای شهر لایحه  شـهرداری تبریز مبنی بر اصلاح تبصره ۸۵ از تبصرههـای دائمی بودجه مصوب سـال ۹۹ و تجویز انعقـاد قرارداد بـا موسـسات عـاشورا برای اجرای طرح پروژه حفاظت و توسعه پارک بزرگ تبریز از محل قطعات شهرک طلائیه با قید ضرورت یک فوریت رای نیاورد و مقرر شد این موضوع در جلسه آتی به صورت بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری شود.

,

درآمد پایدار از حفاری‌های ایرانسل

, درآمد پایدار از حفاری‌های ایرانسل,

دستور دوم جلسه لایحه شـهرداری تبریز مبنی بر صدور مجوز حفاری جهت ایجاد بستر فیبر نوری در قالب اعتبارات بودجه مصوب سالجاری با قید یک فوریت بود که بهشتی در این خصوص گفت: طرح با حضور کارشناسان بررسی شده است و این قرارداد دو قسمت دارد، در یک قسمت مجوز حفاری به ایرانسل، به متراژ ۱۸۰ کیلومتر داده می‌شود و در قسمت دوم نیز  حفاری مابقی ۲۲۰ کیلومتر برای اجرای شهر هوشمند با بررسی شرکت های fcp  است.

,

اندیش با بیان اینکه این موضوع یک موضوع ساده حفاری نیست و ایرانسل از این محل درآمد دارد، یادآور شد: ایرانسل بخش خصوصی است و با ترک تشریفات این کار را نکنیم چراکه این موضوع می‌تواند به یک درآمد پایدار تبدیل شود، از اعضای شورا و شهرداری می خواهم موضوع را به حفاری تقلیل ندهیم چراکه این موضوع بسیار مهم است.

,

وی با بیان اینکه چرا این موضوع به کمیسیون عمران ارجاع نشده است گفت: موضوع متاسفانه ضد و نقیض ارائه شد که لازم است یکبار دیگر  به صورت شفاف و مشخص توضیح داده شود.

,

ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند با مجوز به ایرانسل

, ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند با مجوز به ایرانسل,

محمدزاده با اشاره به اینکه امروز ما از کمترین امکانات نمی‌توانیم استفاده کنیم و دلیل آن نبود زیر ساخت‌ها است، توضیح داد: زیر ساخت‌های فیبر نوری در کشورهای توسعه یافته وجود دارد و تمامی مشکلاتی که ما با آن سروکار داریم حل شده است.

,

وی با بیان اینکه امروز دیگر شرکت‌های مخابراتی نیز می‌توانند این فیبرهای نوری را مانند ایرانسل به کشور وارد کند، گفت: از این موضوع می‌توان برای دیگر موارد نیز استفاده کرد، اولین امکانات به دلیل همکاری ایرانسل با کشورهای خارجی وارد می‌شود نباید مقابل این موضوع مخالفت کرد.

,

دبیری در این خصوص با اشاره به اینکه در کنار مجوز به ایرانسل جهت حفاری، زیر ساخت های ایجاد شهر هوشمند را محیا می‌کنیم، عنوان کرد: در شهرهای مختلف این اتفاق افتاده است و مبلغ قرارداد نیز مقدار قابل توجهی است. ۱۸۰ کیلومتر توسط ایرانسل با ارایه یک داکت ۷ کاناله  ایجاد خواهد شد و ۲۲۰ کیلومتر دیگر توسط شرکت‌های متخصص و مرتبط با این موضوع.

,

در پایان جلسه اعضای شورای شهر تصمیم گیری در این خصوص را به علت تمام وقت جلسه به جلسه آتی موکول کرده و تصویب آن را نیازمند بررسی های بیشتر دانستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه