اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان:

درباره احداث مراکز نگهداری از معتادان، حق مردم استان ضایع شده است/ از هر نهادی انجام وظیفه‌ای را طلب می‌کنیم، می‌گویند پول نداریم

درباره احداث مراکز نگهداری از معتادان، حق مردم استان ضایع شده است/ از هر نهادی انجام وظیفه‌ای را طلب می‌کنیم، می‌گویند پول نداریم
ابراهیمی گفت: ما از نهادی که انجام وظیفه‌ای را طلب می‌کنیم، می‌گویند پول نیست؛ پس بودجه‌هایی که هر سال تصویب می‌شود، کجا می‌رود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، دومین جلسه ستاد جرائم خاص استان سمنان، امروز به ریاست دادستان سمنان و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

شریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در این نشست با تأکید بر ضرورت آگاهی‌رسانی به عموم مردم و با زبان مردم درباره جرائم و کلاهبرداری‌های خاص از جمله جرائم اینترنتی گفت: آگاهی‌بخشی‌های مرتبط با این موضوع باید به صورت مستمر و در قالب‌های تصویری که مورد علاقه مردم است صورت بگیرد؛ گاه یک تصویر یا فیلم کوتاه می‌تواند چندین برابر یک متن اثرگذار باشد.

,

شریف ابراهیمی در ادامه با بیان این که در خصوص کمپ‌های ترک اعتیاد، حق مردم استان ضایع شده است گفت: به هر نهادی که کاری را واگذار می‌کنیم، می‌گویند پول نیست! پس بودجه‌هایی که هر سال تصویب می‌‌شود کجا می‌رود؟ اگر واقعا پول نیست و نمی‌توانید کاری انجام دهید، در سازمان‌ها را ببندید.

,

وی افزود: وظایف تمامی نهادهای دخیل در موضوع سوءمصرف مواد مخدر باید احصاء شود و چنان‌چه ترک فعل صورت گرفته باشد، نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در ادامه و در جریان مطرح شدن موضوع فقدان گرمخانه در مرکز استان، با ابراز گلایه‌مندی از عدم حضور شهردار و برخی دیگر از مدیران در نشست شورای جرائم خاص گفت: من خودم شخصا در این جلسات حضور پیدا می‌کنم تا مسئولان ذی‌ربط خودشان- و نه نماینده آن‌ها- حضور پیدا کنند تا بتوانیم سهل‌تر به تصمیم برسیم؛ وقتی مدیری در جلسات شرکت نمی‌کند، در واقع نشان می‌دهد که این مسائل برایش چندان مهم نیست.

,

اجرای بسیاری از وظایف نهادها بر زمین مانده است

, اجرای بسیاری از وظایف نهادها بر زمین مانده است, اجرای بسیاری از وظایف نهادها بر زمین مانده است,

شریف ابراهیمی گفت: این جلسات برای مردم است و انجام بسیاری از وظایف بر زمین مانده است؛ یا قانون لغو است که مجلس باید آن را کنار بگذارد یا اگر قانون لغو نیست، باید اجرا شود.

,

جاویدپور، نماینده نیروی انتظامی در این نشست، با اشاره به افزایش آمار قمار در استان سمنان گفت: در سال جاری، 14 پرونده در استان در این خصوص تشکیل شده و 27 پرونده مربوط به استان‌های دیگر شناسایی و ارجاع شده است؛ علت این افزایش، عمدتا نابسامانی وضعیت اقتصادی است و مطابق بررسی‌ها اغلب قشر ضعیف و دانشجویان گرفتار قمارآنلاین می‌شوند.

,

وی همچنین از کاهش 80 درصدی پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری اینترنتی به واسطه الزامی شدن استفاده از رمز یک‌بار مصرف خبر داد.

,

جاویدپور همچنین از الزامی شدن احراز هویت در سایت‌های شیپور و دیوار از ابتدای ماه جاری ابراز خرسندی و این امر را موجب کاهش پرونده‌های کلاهبرداری عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه