اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی خبر داد؛

بهره‌برداری از ۲۱۲ پروژه گردشگری تا پایان دولت در خراسان رضوی

بهره‌برداری از ۲۱۲ پروژه گردشگری تا پایان دولت در خراسان رضوی
مکرمی‌فر گفت: تا پایان دولت دوازدهم ۲۱۲ پروژه گردشگری در استان به بهره‌برداری می‌رسد که شامل خانه‌های صنایع دستی، میراث فرهنگی و تاسیسات گردشگری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ابوالفضل مکرمی‌فر مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی صبح امروز در آیین افتتاح دفتر خدمات گردشگری آرنیکا سفیر توس در تربت‌ حیدریه اظهار کرد: برنامه کاری ما افتتاح ۵۰ پروژه بومگردی تا پایان سال جاری است، اما در هفته گردشگری ۶ تا ۱۲ مهرماه ۹ پروژه بومگردی و ۶ خانه صنایع دستی به بهره برداری می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه تا پایان دولت دوازدهم ۲۱۲ پروژه گردشگری در این استان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این پروژه‌ ها در تمام حوزه‌ها شامل خانه‌ های صنایع دستی، میراث فرهنگی و تاسیسات گردشگری هستند.

,

مکرمی فر در ادامه با اشاره به افتتاح پنج پروژه هتل و تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان در استان، افزود: این پروژه‌ ها توسط ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت در قالب ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید و بقیه که عمدتا تاسیسات اقامتی هستند، در دهه فجر افتتاح خواهند شد.

,

 معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه نیز گفت: در حالی که عمر گردشگری در جهان ۲۰ سال است، این رقم در ایران ۱۰ و در خراسان رضوی پنج سال و در تربت‌ حیدریه تنها ۲ سال مفید دارد.

,

علی رستمی افزود: این بدان معناست که صنعتی گردشگری بسیار جوان و ما هنوز فرصت‌ های خوبی برای معرفی داشته‌ های تاریخی و فرهنگی این خطه در اختیار داریم زیرا با کمک این صنعت تبادلات فرهنگی رونق گرفته و در نتیجه دست اندرکاران آن به سوآوری بسیار بالا می‌رسند.

,

وی با انتقاد از بلااستفاده ماندن کارخانه گلوبال زعفران تربت‌ حیدریه گفت: نباید فراموش کنیم گلوبال نماد تعطیلی صنعت فراوری زعفران این شهرستان می‌باشد زیرا سرحلقه اصلی بهره‌برداری آن در آنسوی آب‌ها است.

,

رستمی با بیان اینکه آن‌هایی که این ساختمان را بنا کردند، هدفشان ساخت ماکتی بود که به ما بفهمانند نباید در حوزه زعفران اقدامی بکنیم، افزود: گلوبال هم مثل مجوزهای احداث کارخانه فولاد این خطه است که هنوز یک واحد آن هم افتتاح نشده‌است.

,

وی در بخش دیگری گفت: اگر تنها همین زعفران و صنعت گردشگری را فعال کنیم، نیازی به احداث کارخانه نداریم، زیرا این بخش با سرمایه‌ گذاری اندک، آورده بی‌نهایت با خود به همراه دارد.

,

رستمی با بیان اینکه باید محور گردشگری این شهرستان را بر "تربتی محور" قرار بدهیم، افزود: تاکنون مردم این خطه از داشته‌ های خود نتوانسته‌اند درست استفاده کنند و هر چند برایشان آبرو به همراه داشته، ولی سودآور نبوده و گواه این ادعا آن است که شهر بایگ همان جایی که افتخارش تولید ۸۵ درصد ابریشم جهان است، فقیرترین مردم این شهرستان را هم دارد و این برازنده این شهرستان کهن نیست.

,

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌ حیدریه نیز گفت:  امروز همزمان با افتتاح این دفتر خدمات 
گردشگری توسط بخش خصوصی، چهار اقامتگاه بوم‌گردی به بهره‌برداری می‌رسد.

,
,

علی محمدی افزود: این اقامتگاه‌ها شامل: بوم‌گردی همایون شهر در روستای صنوبر، اقامتگاه بوم‌گردی سنا گل در روستای بیسقفیزن، اقامتگاه بوم‌گردی خوش‌نشین‌ها در روستای رودمعجن و اقامتگاه بوم‌گردی در روستای بکاول است.

,

وی با بیان اینکه با افتتاح پروژه‌ها تا حد زیادی کمبودهای زیرساختی حوزه گردشگری شهرستان به ‌ویژه در حوزه اقامتی رفع شد، گفت: اکنون در این شهرستان بیش از ۱۷ نوع تأسیسات گردشگری شامل مجتمع گردشگری، واحدهای اقامتی، رستوران‌های بین‌راهی، سفره‌خانه سنتی فعال و دارای مجوز وجود دارد.

,

محمدی در بخش دیگری با بیان اینکه شهرستان تربت‌ حیدریه دارای ۳۲۰ جاذبه گردشگری  و ۵۲ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده دارد، گفت: در هفته گردشگری برنامه‌هایی چون برپایی کارگاه‌ آموزشی، نمایشگاه صنایع‌دستی و تورهای تربت گردی انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه