اخبار داغ

رزمنده هشت سال دفاع مقدس:

نقش مدیریت امام(ره) و امدادهای الهی در دفاع مقدس مغفول مانده است

نقش مدیریت امام(ره) و امدادهای الهی در دفاع مقدس مغفول مانده است
وفایی گفت: خوشبختانه در طول این سال‌ها کارها و اقدامات بسیار خوبی در حوزه سیره شهدا و خاطرات رزمندگان انجام شده که بسیار قابل تقدیر است ولی موضوعاتی نظیر پرداختن به نقش مدیریت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس امدادهای الهی در دفاع مقدس کمتر مورد توجه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ دومین میزگرد دفاع مقدس به همت پایگاه خبری دیارآفتاب و با حضور سه نفر از رزمندگان و فرزند شهید طالبی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

, ,

سعید وفایی رزمنده و پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس در این میزگرد با اشاره به اینکه دفاع مقدس یکی از حوادث مهم و شگفت انگیز در طول تاریخ ایران اسلامی است، گفت: حماسه های زیادی در طول این هشت سال به وجود آمده است که پرداختن به هرکدام از آنها سبب خیرات و برکات زیادی خواهد شد.

,

وی افزود: دفاع مقدس به واسطه انگیزه های ایمانی، معنوی و نوع و سبک مدیریت و فرماندهی حضرت امام(ره) در آن مقطع جنگ هشت ساله را به دفاع مقدس تبدیل کرد.

,

رزمنده هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس دستاوردهای بسیار فراوانی تا به امروز در طول این چهل سال داشته است که هرکدام از این دستاوردها شاخه های زیادی دارند و امروز هرچقدر به این دستاوردها بیشتر بپردازیم کم است.

,

وی با اشاره به اینکه در طول این چهل سال بسیاری از دستاوردهای دفاع مقدس بیان شده اما آنچیزی که امروز باید به آن بیشتر پرداخته شود دستاوردهای ناگفته و پنهان است، گفت: خوشبختانه در طول این سالها کارها و اقدامات بسیار خوبی در حوزه سیره شهدا و خاطرات رزمندگان انجام شده که بسیار قابل تقدیر است اما باید به سایر ابعاد دفاع مقدس نیز پرداخته شود.

,

وفایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که امروز باید به آن توجه بیشتر شود و مقام معظم رهبری هم به آن اشاره کردند بحث مدیریت و نقش حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس است که باید فرماندهی الهی ایشان تبیین شود.

,

وی افزود: ورود به میدان جنگ و هدایت های ایشان در هشت سال دفاع مقدس و قدرت بسیج کنندگی مردم و رزمندگان در هشت سال جنگ یک وجهه شاخص و ویژه به جنگ هشت ساله داده که آن را به دفاع مقدس تبدیل کرده و امروز نیاز داریم بیشتر بر روی آن کار کنیم و البته این موضوع تاکنون مغفول واقع شده که امیدواریم اهل فن بیشتر به آن بپردازند.

,

رزمنده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: پرداختن به نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و شیوه مدیریت و هدایت ایشان نیازمند یک عزم همگانی و اراده است که اگر به درستی به کارگیری شود قطعا عنایات خود ایشان و شهدا هم کمک می آیند و به این موضوع مغفول مانده هم پرداخته می شود.

,

وی با بیان اینکه مسئله دومی که نیاز است بیشتر به آن پرداخته شود بحث امدادهای الهی در دفاع مقدس است، گفت: به وضوح دست تقدیر الهی و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت در این هشت سال قابل مشاهده بود و به طور مثال در طول حماسه های دفاع مقدس ما حماسه هایی از جنس قیام عاشورا می بینیم که امروز بیشتر باید به آنها پرداخته شود.

,

وفایی با تأکید بر اینکه موتور محرکه انقلاب اسلامی ریشه در نهضت حسینی و قیام عاشورا دارد، گفت: اگر می بینیم در بسیاری از موارد دفاع مقدس با دست خالی مقابل دشمنان به خوبی ایستادگی کردیم اینها با لطف ،عنایات و فضل الهی بوده که اگر به درستی تبیین شود قطعا ثمرات و برکات زیادی خواهد داشت.

,

, ,

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای  دفاع مقدس تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی است،افزود: امروز به وضوح حماسه آفرینی آنها را در جبهه های مختلف مشاهده می کنیم و اگر امروز در بسیاری از حوزه ها در کشور به درجه خودکفایی دست پیدا کردیم این به برکت تفکر دفاع مقدس و تربیت نسل دفاع مقدس است که باید این تربیت نیرو استمرار داشته باشد.

,

رزمنده هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: امروز خوشبختانه به برکت فراگیری تفکر بسیجی مردم ایران در بسیاری از بحران ها راه خود را پیدا می کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری ملت ایران یکپارچه بسیجی هستند و این بدان معناست که هرکس دلش برای این انقلاب، وطن و کشور می تپد بسیجی است و این تفکر هم به برکت اندیشه دفاع مقدس است که امام خمینی(ره) به خوبی آن را پایه گذاری کرد و تا به امروز توسط خلف صالح ایشان ادامه داشته و تا برقراری ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت.

,

وی افزود: خوشبختانه امروز با ملتی مواجه هستیم که از هر زمان معتقد تر به ولایت فقیه هستند و این به برکت دفاع مقدس است و همانگونه که در دفاع مقدس رزمندگان و ملت شعار می دادند که «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» امروز هم خوشبختانه مقید به ولایت فقیه هستند و پشت علی زمان تا برقراری ظهور ایستاده اند.

,

وفایی در پایان خاطر نشان کرد: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس که امروز همه برای تحقق آن تلاش می کنیم برقراری ظهور حضرت مهدی(عج) است که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زمینه های آن را به خوبی فراهم کرده و امیدواریم که ملت همانگونه که تاکنون مجاهدت ها و ایثار و از خودگذشتگی زیادی از خود نشان داده اند در راستای تحقق این امر مهم گام بردارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه