اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در گیلان:

زن در دوره اسلامی هویت عظیم الهی و انسانی خود را پیدا کرد/ ضرورت حضور همیشگی زن ایرانی با هویت اسلامی در عرصه‌های جامعه

زن در دوره اسلامی هویت عظیم الهی و انسانی خود را پیدا کرد/ ضرورت حضور همیشگی زن ایرانی با هویت اسلامی در عرصه‌های جامعه
نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار کمیته بانوان دفاع مقدس گیلان انقلاب اسلامی را دومین دوره ای عنوان کرد که زن توانست هویت خود را بازیابد و گفت: انقلاب اسلامی اوج شکوفایی بازیابی و بازخوانی هویت زن مسلمان است و این بازخوانی هنوز ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار اعضای کمیته بانوان دفاع مقدس استان با قدردانی از مجاهدت بانوان ایثارگر در جنگ ۸ ساله اظهار کرد: این جلسه در راستای تعظیم و تجلیل از بانوان ایثارگر دوران دفاع مقدس برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

وی در ادامه کمال انسان را در بندگی خدا عنوان کرد و افزود: رسیدن به خدا مقصد اعلای انسان محسوب می شود و در این عرصه تفاوتی بین زن و مردم وجود ندارد.

,

امام جمعه رشت با بیان اینکه پس از بعثت پیامبر اسلام(ص) زن به جایگاه رفیع خود که خدا برای او تعیین کرد رسید، تصریح کرد: در دوره اسلامی، زن هویت عظیم الهی و انسانی خود را پیدا کرد.

,

آیت الله فلاحتی، زندگی فاطمه(س) را کتابی مفصل برای انسان دانست و بیان کرد: زندگی کوتاه فاطمه(س) بهترین الگو برای تمام انسان ها است.

,

وی، انقلاب اسلامی را دومین دوره ای عنوان کرد که زن توانست هویت خود را بازیابد و گفت: انقلاب اسلامی اوج شکوفایی بازیابی و بازخوانی هویت زن مسلمان است و این بازخوانی هنوز ادامه دارد.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه فرهنگ بازیابی هویت زن با انقلاب اسلامی در دنیا تاثیرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و جامعه ایرانی تاثیر متقابل در همدیگر دارند و این امر برای قدرت های سلطه گر خطرساز شده است.

,

آیت الله فلاحتی به شعار “مرگ بر آمریکا” پس از گذشت ۴۱ سال از انقلاب اسلامی توسط مردم آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی موجب رنجش استکبار جهانی شده است.

,

وی با بیان اینکه بخش اعظم انقلاب اسلامی به عهده زنان پاک سیرت و پاک نیت بود، اظهار کرد: زنان با صورت و سیرت اسلامی در صحنه حضور پیدا کردند و این انقلاب مرهون تلاش آنها بوده است.

,

امام جمعه رشت به بازخوانی و بازنگری هویت بانوان با وقوع انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی به زن هویت داده است.

,

آیت الله فلاحتی با اشاره به ظرفیت شبکه های اجتماعی در ارسال پیام دین و انقلاب در عرصه جهانی، بیان کرد: اگرچه نتوانستیم از فضای مجازی به نحو مطلوب استفاده کنیم اما شبکه های اجتماعی موجب شد چهره و ارزش های انقلاب اسلامی به همه دنیا برود.

,

وی به حضور زنان مجاهد در کنار مردان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مادران و همسران شهدا مجاهدان تاریخ هستند.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه مجاهدت های بانوان ایثارگر در دوران دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود، خاطرنشان کرد: حضور همیشگی زن ایرانی با هویت اسلامی در عرصه میدانی ضرورت است.

,

آیت الله فلاحتی، خواستار بهره گیری از سازمان های مردم نهاد در عرصه معنوی و ارزش های الهی در جامعه شد و اظهار کرد: گروه های مردمی می توانند در ترویج ارزش های انقلاب اسلامی اثرگذار باشند.

,

گیلان ۳۴ شهیده زن دارد

, گیلان ۳۴ شهیده زن دارد,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در دیدار مذکور به وجود ۳۴ شهیده زن در این استان اشاره کرد و گفت: تعداد ۳۴۰ رزمنده بانوی گیلانی در دوران دفاع مقدس حضور پیدا کردند.

,

زهرا یعقوب نژاد با اشاره به وجود ۵۳ جانباز زن در گیلان، بیان کرد: گیلان دارای ۳ هزار مادر شهید و یک هزار و ۴۰۰ همسر شهید است.

,

رئیس کمیته بانوان دفاع مقدس گیلان به اجرای ۲۰۰ برنامه ویژه بانوان ایثارگر همزمان با هفته دفاع مقدس در این استان اشاره کرد و یادآور شد: ۴۰ بانوی پیشکسوت ایثارگر و رویشی گیلان در هفته دفاع مقدس تجلیل شدند.

,

وی، معرفی بانوان رزمنده و ایثارگر را از جمله برنامه های کمیته بانوان دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: به دنبال معرفی الگوی بانوان ایثارگر به جامعه هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه