اخبار داغ

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بیرجند مطرح کرد؛

وقوع بیش از 1300 حادثه و حریق/ افزوده شدن 7 دستگاه خودرو تجهیز شده به سازمان آتش نشانی

وقوع بیش از 1300 حادثه و حریق/ افزوده شدن 7 دستگاه خودرو تجهیز شده به سازمان آتش نشانی
حسینی گفت: از 7 مهرماه سال گذشته تا به امروز 1331 مورد حریق و حادثه در شهر بیرجند اتفاق افتاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی حسینی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی، اظهار کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند در حوزه عملیات، آموزش و گروه برنامه‌ریزی و پیشگیری فعالیت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی به گزارش حوزه عملیات در سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند اشاره کرد و افزود: حوزه عملیات شامل دو بخش حریق و حادثه می‌شود.

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند بیان کرد: از 7 مهرماه سال گذشته تا به امروز 1331 مورد حریق و حادثه در شهر بیرجند اتفاق افتاده است.

,

حسینی عنوان کرد: تعداد نجات یافتگان 678 مورد، متوفیان چهار و مصدومین 153 مورد بوده است.

,

وی اظهار کرد: همکاران ما در این مدت به یک هزار و 156 حریق در محدوده شهری و 175 حریق خارج محدوده شهری اعزام شدند.

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند به فراوانی موارد حریق در یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: بیشترین فراوانی حریق مربوط به اتصالات برق با 45 مورد، فضای سبز 34 مورد و ضایعات 39 مورد است.

,

حسینی عنوان کرد: فراوانی حادثه نیز طی این یکسال شامل حبس افراد 219 مورد، آسانسور 145، مار و حیوان گزیدگی 145، اقدام به خودکشی 18 و نشت گاز 35 مورد می‌شود.

,

عملکرد گروه برنامه‌ریزی و پیشگیری

, عملکرد گروه برنامه‌ریزی و پیشگیری, عملکرد گروه برنامه‌ریزی و پیشگیری,

وی به گزارش عملکرد گروه برنامه‌ریزی و پیشگیری اشاره کرد و گفت: بررسی نقشه های ساختمانی و ارائه دستورالعمل ایمنی، علت یابی حریق، بازدید ایمنی جهت صدور تاییده پایان کار، بازدید میدانی از مهدکودک‌ها و مراکز تحت پوشش بهزیستی، بازدید ایمنی از سفره‌خانه‌ها و مراکز بوم گردی، بازدید ایمنی از مراکز پرخطر و اقدام جهت ایمن سازی آنها و صدور اخطاریه پیگیری قضایی از طریق دادستان از جمله برنامه‌های انجام شده در این حوزه است.

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش اشاره کرد و افزود: امروز طی مراسمی 7 دستگاه خودرو تجهیز شده توسط پرسنل به ناوگان عملیاتی سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند افزوده شده است.

,

حسینی بیان کرد: ستاد فرماندهی و سامانه 125 ارتقا داده شده است.

,

وی از راه‌اندازی سایت اطلاع رسانی فعالیت‌های سازمان آتش‌نشانی شهرداری بیرجند خبر داد و گفت: از آغاز شیوع کرونا در شهر بیرجند با استفاده از چهار خودرو در بحث ضدعفونی معابر و مکان‌های پرخطر با مواد ضدعفونی کننده بدون این‌که آسیبی به زیرساخت‌های شهری و فضای سبز وارد شود طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت انجام شده است.

,

بازار بیرجند خیلی ایمن نیست

, بازار بیرجند خیلی ایمن نیست, بازار بیرجند خیلی ایمن نیست,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند به ایمن سازی بازار بیرجند اشاره کرد و افزود: در بحث ایمن سازی بازار بیرجند با همکاری شرکت برق اقدامات لازم در خصوص سیم‌های برق خارج مغازه‌ها انجام شده است.

,

حسینی تاکید کرد: لازم است کسبه نسبت به ایمن سازی برق رسانی و سیم‌های برق داخل مغازه‌ها برای حفظ جان و مال خود اقدام کنند تا شاهد ایمن سازی تمام بازار بیرجند باشیم.

,

وی عنوان کرد: برخی از دیوار و کفپوش‌هایی که در برخی از مغازه‌ها استفاده شده بار اشتعال دارد که لازم است نسبت به تغییر و عدم استفاده از این کفپوش‌ها اقدام شود.

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند عنوان کرد: ایمن سازی بازار بیرجند نسبی است و نمی‌توان درصدی برای ایمن و ناایمن بودن بیان کرد اما در مجموع می‌توان گفت بازار بیرجند خیلی ایمن نیست.

,

حسینی اظهار کرد: اقداماتی برای ایمن سازی بازار بیرجند انجام شده که جای تشکر دارد اما این اقدامات کافی نیست و نیاز به تقویت بیشتر است.

,

وی از آمادگی نیروهای آتش نشانی برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای کسبه خبر داد و گفت: لازم است کسبه بازار از دوره‌های برگزار شده توسط آتش نشانی و مشاوره همکاران استفاده کنند تا شاهد ایمن سازی بازار بیرجند باشیم.

,

تمام ادارات بیرجند ایمن سازی نشده است

, تمام ادارات بیرجند ایمن سازی نشده است, تمام ادارات بیرجند ایمن سازی نشده است,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند عنوان کرد: برخی از ادارات شهر بیرجند نیز در بحث ایمن سازی فضای کار اقدامات خوبی انجام دادند و شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است.

,

حسینی خاطرنشان کرد: اما برخی از ادارات نیز هستند که در بحث ایمن سازی اقدام نکردند که درخواست می‌شود قبل از این‌که حادثه گسترده‌ای اتفاق بیفتد برای ایمن سازی فضای اداره اقدام کنند.

,

وی به آغاز فصل سرد سال اشاره کرد و گفت: مردم قبل از استفاده از وسایل گاز سوز مسیرهای خروجی دودکش‌ها را مدیریت و از دودکش‌های استاندارد استفاده کنند، از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کرده، ترموکوپل و سردکن‌های خاص استاندارد CO  را داشته باشند.

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند تصریح کرد: گاز CO مرگ خاموش، انفجار و مصدومیت منجر به فوت را در پی دارد لذا از شهروندان درخواست می‌شود تمام نکات ایمنی را در استفاده از وسایل گرمایشی و گاز سوز رعایت کنند.

,

حسینی خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌شود برای گازرسانی به داخل خانه از افراد متخصص استفاده کرده، از انشعابات فرعی استفاده نکنند و کار را با نظارت شرکت گاز به افراد متخصص بسپارند.

,

وی به تجهیزات و امکانات موجود در پایگاه‌های سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند اشاره کرد و افزود: تجهیزات هر چه که داشته باشیم باز هم کم است اما در سال جاری با همکاری‌های شهردار بیرجند و اعضای شورای اسلامی شهر توانستیم مقداری در عرصه تجهیزات و خودروهای امداد و نجات و اطفای حریق سطح امکانات را افزایش دهیم.

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند گفت: امیدواریم بعدا با عملی شدن قول‌های شهردار و شورای اسلامی شهر بیرجند بتوانیم با افزایش تجهیزات بیشتر با قدرت به فعالیت ادامه دهیم.

,

کمبود نیرو در سازمان آتش‌نشانی شهرداری بیرجند

, کمبود نیرو در سازمان آتش‌نشانی شهرداری بیرجند, کمبود نیرو در سازمان آتش‌نشانی شهرداری بیرجند,

حسینی به کمبود نیرو در سازمان آتش نشانی بیرجند اشاره کرد و افزود: سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند در بحث نیرو مشکل دارد و از نظر تعداد تا استاندارد در نظر گرفته شده فاصله زیادی است.

,

وی از همکاران با اخلاص و پرتلاش در سازمان آتش نشانی بیرجند تشکر کرد و گفت: در سال گذشته دو نفر از همکاران آتش‌نشانی شهرداری بیرجند شیهد ترابی و مرحوم جلیل‌زاده معاون سازمان آتش‌نشانی را از دست دادیم که یاد و نامشان را گرامی می‌داریم.

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: نیاز است مردم در بحث ایمنی شهر مشارکت کنند چراکه شهر ایمن را با مشارکت تمام شهروندان خواهیم داشت و در این صورت نیازی به افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی، تجهیزات و نیروها نخواهد بود.

,

حسینی تاکید کرد: باید فرهنگ ایمنی با آموزش و اقدمات پیش‌گیرانه در جامعه نهادینه شود و امیدواریم روزی این فرهنگ در تمام خانه، مغازه و ادارات شهر بیرجند نهادینه و اجرایی شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه