اخبار داغ

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

نقش‌آفرینی ۴ شهید روحانی اسدآبادی در دفاع مقدس

نقش‌آفرینی ۴ شهید روحانی اسدآبادی در دفاع مقدس
در هشت سال جنگ نابرابر عراق علیه ایران، روحانیون هم نقش پررنگ و پرشوری در دفاع از میهن اسلامی داشتند که اسدآباد هم با تقدیم 4 شهید روحانی در این دفاع نقش‌آفرینی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ روحانیون یکی از اقشار مهم در جامعه اسلامی هستند که نقش مهم و اثرگذار در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارند؛ آنچنان که آنان نه تنها در قبل انقلاب بلکه در پیروزی انقلاب تا پایداری آن در طول ۴۱ سالگی انقلاب نقشی پررنگ و حساس داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

البته از نقش مهم روحانیت در ایام جنگ تحمیلی نباید غافل شد که همچون دیگر رزمندگان لباس رزم پوشیدند و از میهن اسلامی دفاع کرده و خوش درخشیدند.

,

شهرستان اسدآباد که در طول هشت سل جنگ تحمیلی نقش مهمی را در دفاع مقدس داشته، از حضور روحانیت نباید غافل شد.

,

روحانیون و طلاب در طول دوران دفاع مقدس لباس رزم برتن کرده و همپای سایر رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند و چهار نفر از این عزیزان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

,

روحانی شهید محمدجواد سعیدی پدر بزرگوارشان از روحانیون قبل از انقلاب بود. شهید سعیدی با ادامه تحصیل در حوزه های علمیه همدان و قم لباس مقدس روحانیت بر تن کرد اویل انقلاب در ۲۳ ماه رمضان سال ۵۸ در حال انجام وظیفه در کمیته انقلاب اسلامی به شهادت رسید.

,

طلبه بسیجی شهید علیرضا عسگری چندین بار در صحنه نبرد حضور یافت و سرانجام در مرحله دوم عملیات والفجر  ۸ در منطقه فاوبه آرزوی دیرینه اش رسید و شهد شیرین شهادت نوشید.

,

طلبه بسیجی شهید کیانوش قاسمپور از طلاب حوزه علمیه قم که بارها با پوشیدن لباس مقدس رزم به عنوان رزمنده بسیجی در جبهه های غرب و جنوب حضور یافت و در چندین عملیات شرکت کرد و سرانجام درعملیات بیت المقدس ۲ ماووت به شهادت رسید.

,

طلبه بسیجی شهید مرتضی یوسفی از طلاب دیار سیدجمال حوزه علمیه شهر خون قیام قم بود که در سال۶۲ به عنوان رزمنده بسیجی به جبهه های غرب کشور اعزام شد و در شهریورماه همان سال در منطقه مریوان به  شهادت رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه