اخبار داغ

انتقاد نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از طولانی‌شدن روند احداث برخی پروژه‌ها

انتقاد نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از طولانی‌شدن روند احداث برخی پروژه‌ها
حسینی گفت: پروژه‌ها نباید به نحوی باشند که در میانه راه متوقف شوند متاسفانه بسیاری از پروژه‌های ما اینگونه هستند، پروژه‌های زیادی در حوزه صنعت و حتی جاده‌سازی داریم که در وسط راه مانده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس آیت‌الله سیدنصیر حسینی در دیدار با مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از زحمات برای توسعه گردشگری و تولید سرمایه قدردانی کرد و گفت: گردشگری ظرفیت خوبی برای ایجاد شغل و درآمد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع مهم حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی استان گفت: این دو حوزه برای ما بسیار مهم است باید کارهایی انجام شود که با توضیحات مدیرکل کارهای خوبی در دست اقدام است و انتظار ما هم تحول در  این حوزه است.
,
 
,
وی با اشاره به ظرفیت خوب استان در حوزه گردشگری گفت: این چنین ظرفیتی در همه جای کشور وجود دارد اما در کهگیلویه و بویراحمد این ظرفیت به واسطه طبیعت خوب، چشمه‌، کوه‌ها، غاره‌ها، رودخانه‌ها و سایر مواهب الهی بیشتر به چشم می‌خورد که علاوه بر اشتغالی که ایجاد می‌شود شناسنامه‌ای برای استان به شمار می‌رود.
,
 
,
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۹ پروژه جهش تولید در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: پروژه‌ها به نحوی اجرا شود که منجر به نتیجه شود همیشه به مسوولان می‌گویم که اولویت‌بندی کنید و پروژه‌ها را متناسب با اعتبار انجام دهید تا به نتیجه برسد.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
وی بیان کرد:  پروژه‌ها نباید به نحوی باشند که در میانه راه متوقف شوند متاسفانه بسیاری از پروژه‌های ما اینگونه هستند، پروژه‌های زیادی در حوزه صنعت و حتی جاده‌سازی داریم که در وسط راه مانده‌اند.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین حسینی  خطاب به مدیرکل گردشگری استان گفت: ۹ پروژه این حوزه پروژه‌های حیاتی و استراتژیک و متناسب با طرح و بودجه این اداره‌کل باشند آنها را مدیریت کنید تا مستهلک نشود.
,
 
,
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: گاهی پروژه‌ای  را با زحمت کار می‌کنیم اما با گذشت زمان مستهلک و از بین می‌رود که این موضوع مدنظر باشد.
,
 وی با اشاره به اینکه بافت گردشگری مناطق استان خصوصا سی‌سخت حفظ شود، گفت: مبادا مجوز صنایع آلاینده‌ای در مناطق گردشگرپذیر استان صادر شود، پتروشیمی دهدشت سال ۸۵ کلنگ‌زنی شد و بخشی از بهترین زمین‌ها اشغال شد که اگر این زمین‌ها آزاد بودند و کشاورزی در آنها صورت می‌گرفت چندین برابر پتروشیمی برای مردم منفعت داشت.
,
 
,
وی با بیان اینکه نباید مجوز پروژه‌ای صادر شود بعد بگویم این طرح اشتباه و غلط بوده گفت: صنایع دستی یکی دیگر از ظرفیت‌های استان است اما خلاء بازار صنایع دستی احساس می‌شود در سایر استان‌ها چنین بازاری وجود دارد و صنایع دستی آن استان عرضه می‌شود اما حیف که این مورد در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.
,
 
,
نماینده ولی‌فقیه بیان کرد: البته بازارچه صنایع دستی نباید حلبی‌آباد باشد توصیه می‌کنم سازه‌ای ماندگار متناسب با صنایع دستی و میراث فرهنگی احداث شود.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با انتقاد از برخی سازه‌های بی‌کیفیت گفت: در همین استان‌های شیراز و اصفهان بناهایی تاریخی با ۵۰۰ سال قدمت با کیفیت و زیبا ساخته شده اما متاسفانه در سازه‌های کنونی فرهنگ، تاریخ، هنر و معماری دیده نمی‌شود.
,
 
,
 امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیشنهاد داده‌ام چندین بازار با معماری ایرانی اسلامی ساخته شود، حتی مساجد ما باید به همین شکل احداث شود که اگر محقق شود تحول فرهنگی بزرگی ایجاد خواهد شد.
,
 
,
پیش از سخنان نماینده ولی‌فقیه مجید صفایی به ارائه گزارشی در حوزه گردشگری پرداخت و با اشاره به ۲۸۳ مورد جاذبه گردشگری استان گفت: در سال جهش تولید ۹ پروژه در کمیته برنامه‌ریزی استان و کشور مصوب شده که سهم هر شهرستان یک پروژه است.
,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات برای این ۹ پروژه در نظر گرفته شده که ۲۰ درصد این اعتبار تاکنون اختصاص یافته است.
,
 
,
وی با اشاره به ایجاد دهکده آبی در منطقه چم‌شیر و اختصاص اعتبار ۷ میلیاردی به این طرح گردشگری گفت: ۲۵۰۰ اثر تاریخی در استان وجود دارد که ۷۷۰ مورد آن ثبت ملی شده است.
,
 
,
این مسوول به نظارت‌ها پس از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا تاسیسات گردشگری استان تعطیل و تمام نیروهای مشغول در دفاتر و تاسیسات گردشگری بیکار شدند.
,
 
,
وی با اشاره به رصد روزانه تاسیسات گردشگری گفت: یک هزار و ۶۰۰ مورد نظارت از تاسیسات و دفاتر گردشگری داشتیم، ضمن اینکه با شیوع این ویروس آسیب‌های زیادی دیدیم و در وضعیت بحرانی قرار داریم.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه