اخبار داغ

میرگرد بررسی جنایات امریکا در ایران؛

۶۷ سال توطئه و جنایت علیه یک ملت/ نقش پررنگ آمریکایی ها در همه اقدامات‌ دشمنان جمهوری اسلامی

۶۷ سال توطئه و جنایت علیه یک ملت/ نقش پررنگ آمریکایی ها در همه اقدامات‌ دشمنان جمهوری اسلامی
میزگردی پیرامون جنایت های آمریکا علیه ملت ایران با محوریت دفاع مقدس با حضور سردار جواد استکی و سردار اصغر عرب پور از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرمانده و جانشین قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ انقلاب اسلامی ایران یکی از موفق ترین تجارب انقلاب های دینی در تاریخ جهان است که بدون شک نقطه مقابل آن، استکبار جهانی به رهبری آمریکاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

آمریکا تا قبل از انقلاب اسلامی هرکاری که اراده می کرد در ایران انجام می داد و کسی هم مانع آن نمی شد؛ انقلاب اسلامی حقیقتی بدون وابستگی به شرق و غرب را ایجاد کرد تا دست امثال چنین کشورهایی را قطع و راه استقلال و مبارزه با استکبار و استعمار را در پیش بگیرد.

,

به همین دلیل در بیش از چهار دهه گذشته انواع و اقسام اقدامات خصمانه را از سوی آمریکا از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی شاهد بوده و هستیم. جنایاتی که چه به صورت مستقیم و چه با حمایت آمریکا علیه مردم ایران صورت گرفته است. البته جنایات آمریکا تنها به پس از پیروزی انقلاب بر نمیگردد بلکه قبل از انقلاب از سال 1332 تا پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی ها اقدامات خصمانه و جنایات کارانه ای از جمله کودتای 28 مرداد را انجام داده اند.

,

میزگردی پیرامون جنایت های آمریکا علیه ملت ایران با محوریت دفاع مقدس با حضور سردار جواد استکی و سردار اصغر عرب پور از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرمانده و جانشین قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار کردیم.

,

صاحب نیوز: در حافظه تاریخی مردم ایران جنایت های آمریکا محدود به انقلاب اسلامی نمی شود و پیش از انقلاب هم شاهد جنایت های آمریکا علیه ملت مظوم ایران بودیم؛ این جنایت های را چگونه می توان تقسیم بندی کرد؟

, صاحب نیوز: در حافظه تاریخی مردم ایران جنایت های آمریکا محدود به انقلاب اسلامی نمی شود و پیش از انقلاب هم شاهد جنایت های آمریکا علیه ملت مظوم ایران بودیم؛ این جنایت های را چگونه می توان تقسیم بندی کرد؟, صاحب نیوز: در حافظه تاریخی مردم ایران جنایت های آمریکا محدود به انقلاب اسلامی نمی شود و پیش از انقلاب هم شاهد جنایت های آمریکا علیه ملت مظوم ایران بودیم؛ این جنایت های را چگونه می توان تقسیم بندی کرد؟,

سردار استکی: برای شناخت بیشتر جنایت های آمریکا باید به اوایل انقلاب اسلامی بگردیم؛ اولین جنایت های آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تحریم های ظالمانه شروع شد.

,

تحریم ها اقتصادی، مالی و بانکی تازدگی ندارد و از همان اوایل انقلاب شروع شد؛ پس از اشغال سفارتخانه آمریکا و لانه جاسوسی، تحریم ها افزایش پیدا کرد؛ یکی از این اقدامات در حوزه جنگ نرم بحث تحریم های مالی و اقتصادی و جلوگیری از ارتباطات کشور و منزوی کردن ایران بود.

,

علاوه بر این در منطقه غرب و شمال غرب شاهد حمایت های تسحیلاتی، پشتیبانی، مالی گروهک های تروریسی توسط آمریکایی ها و اروپایی ها بودیم.

,

به اشغال لانه جاسوسی اشاره کردید در مورد اسنادی که در سفارتخانه آمریکا پیدا شد توضیح دهید.

, به اشغال لانه جاسوسی اشاره کردید در مورد اسنادی که در سفارتخانه آمریکا پیدا شد توضیح دهید., به اشغال لانه جاسوسی اشاره کردید در مورد اسنادی که در سفارتخانه آمریکا پیدا شد توضیح دهید.,

سردار استکی: اسناد لانه جاسوسی بعد از مدتی به دست دانشجویان خط امام چاپ و حدود 14 جلد کتاب شده است؛ اگر به این اسناد نگاه کنیم متوجه می شویم که آمریکایی ها از قبل از پیروزی انقلاب، مبارزات و تا شروع پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار حکومت جمهوری اسلامی ایران، توطئه ها و دشمنی ها خود را انجام می دادند.

,

اگر به همان اسناد که بنده قسمتی از آن یادداشت ها را دارم رجوع کنیم متوجه تهدیدهای نیمه سخت و سختی که توسط گروه های ضدانقلاب در سیستان و بلوچستان، کردستان و نقاط مختلف کشور انجام دادند و آمریکایی ها از آن ها حمایت و پشتیبانی می کردند، می شویم.

,

مزدوران آن ها هم در داخل کشور مانند منافقین و برخی گروه های سیاسی برای جلوگیری از استقرار، توسعه و گسترش نظام جمهوری فعالیت می کردند.

,

پیرامون قائله کرستان و جنایت های گروهک های ضدانقلاب صحبت های زیادی می شود، امریکا در این جنایات هم نقش داشت؟

, پیرامون قائله کرستان و جنایت های گروهک های ضدانقلاب صحبت های زیادی می شود، امریکا در این جنایات هم نقش داشت؟, پیرامون قائله کرستان و جنایت های گروهک های ضدانقلاب صحبت های زیادی می شود، امریکا در این جنایات هم نقش داشت؟,

سردار استکی: جنایت هایی متخلفی را که کومله، دموکرات و منافقین در سر مردم مظلوم می آوردند، به دلیل حمایت و پشتیبانی آمریکا از آن ها، پای آمریکایی ها می نویسیم؛ کتاب اوج مظلومیت که با همکاری همکاران جمع آوری کردیم گوشه ای از جنایت گروه های ضد انقلاب در کردستان را نشان می دهد که این جنایت در طول تاریخ نمونه نداشته است.

,

اگر امروز داعش سر می برد، اسرا را در دیگ آب جوش می گذارد، آن ها را می سوزاند، این ها در سال های 58 و 59 در مناطق کردنشین و کردستان انجام می دادند؛ در عروسی یک زوج کومله، 16 بسیجی، پاسدار و ارتشی که اسیر ضد انقلاب بودند،  را جلو عروس و داماد سر می بریدند.

,

ناامنی اقدامات تجزیه طلبانه، در کشور ایجاد می کردند و تعداد زیادی از شهرهای کشور را اشغال و مردم را آواره کردند که این جنایت ها قبل از جنگ تحمیلی علیه مردم ایران انجام می شود.

,

نمونه هایی از کمک های آمریکا به کروهک های ضدانقلاب و تهیج آن ها در گوشه کنار ایران را فرمودید، آیا آمریکایی ها در برابر ایران به صورت مستقیم هم وارد عمل شدند؟

, نمونه هایی از کمک های آمریکا به کروهک های ضدانقلاب و تهیج آن ها در گوشه کنار ایران را فرمودید، آیا آمریکایی ها در برابر ایران به صورت مستقیم هم وارد عمل شدند؟ , نمونه هایی از کمک های آمریکا به کروهک های ضدانقلاب و تهیج آن ها در گوشه کنار ایران را فرمودید، آیا آمریکایی ها در برابر ایران به صورت مستقیم هم وارد عمل شدند؟,

سردار استکی: حادثه طبس جنایت دیگر آمریکایی هاست و به عنوان تجاوز به یک کشور مستقل می تواند نام برد؛ آمریکایی ها نیروهای خود را در طبس پیاده کردند که به سمت تهران بروند و جاسوسان خود را آزاد کنند اما موفق نشدند.

,

حضرت امام راحل فرمودند که خداوند یاری کرد و شن ها آمریکایی ها را ناکام گذاشت؛ کوتای نوژه هم یکی دیگر از جنایت های آمریکا بود که مزدوران آن ها طراحی کردند و انجام دادند.

,

حضور و کمک آمریکا در جنگ تحمیلی خود یک پرونده مفصل است، در این رابطه کمی بیشتر توضیح دهید.

, حضور و کمک آمریکا در جنگ تحمیلی خود یک پرونده مفصل است، در این رابطه کمی بیشتر توضیح دهید., حضور و کمک آمریکا در جنگ تحمیلی خود یک پرونده مفصل است، در این رابطه کمی بیشتر توضیح دهید.,

سردار استکی: زمانی هر پدیده ای را بررسی کنیم باید که ان را ریشه یابی کنیم و جنگ تحمیلی اگر ریشه یابی شود کاملا مشخص می شود که چگونه جنگ را بر ایران تحمیل کردند؛ درست است که یک سری ریشه هایی مانند خصومت های تاریخی و همسایگی بوده است اما مهمترین آن نقش آمریکایی ها و اروپایی ها، کشورهای مترجع عربی در تحریک صدام بود.

,

محور اصلی حمله رژیم بعث به ایران آمریکایی ها بودند؛ خسارت های مالی و جانی شدید علیه ایران که قسمت عظیمی از آن قابل جبران نیست.

,

موشک باران نقاط مختلف کشور و خسارت های شدید به زیرساخت ها ایران وارد شد، صدام از بمب های شیمیایی استفاده می کرد اما هیچ صدایی از کشورهای به اصطلاح مدعی حقوق بشر بلند نشد؛ صدام به عنوان اصلی ترین فرد حمله به ایران، یک عنصر و مزدور آمریکا بود.

,

زمانی که ما خرمشهر آزاد شد و قبل از آن که حصر آبادان شکسته شد و بعثی ها نتوانستد آبادان را مانند خرمشهر اشغال کنند، آمریکایی ها برای اینکه از شکست صدام جلوگیری کنند، شورای همکاری خلیج فارس را ایجاد کردند و حکام عرب در این شورا از صدام حمایت کردند.

,

در هر مقطعی که رژیم بعث عراق شکست می خورد، آمریکایی ها به آن ها در سطح راهبری، عملیاتی و حتی سطح تاکتیکی کمک می کردند؛ به عنوان مثال سنگرهای نونی و مثلثی شکل را در شلمچه مستتقر کرده بودند.

,

سردار عرب پور: در زمان جنگ ما را تهدید به زدن بمب اتمی کردند که خیلی علنی نشد اما به صدام این بمب را دادند؛ صدام توان اینکه انرژی هسته ای داشته باشد نداشت اما قبل از اینکه آمریکایی هم به عراق حمله کنند چندین مرتبه بازرسان آژانس به عراق می روند تا ببییند صدام بمب اتم دارد یا خیر؟ این نشان می دهد که خودشان به صدام بمب اتمی داده بودند، همانطور که سلاح شیمیایی به این کشور داده و استفاده هم کرد؛ خبر داشتیم که دنبال این هستند که به صدام سلاح اتمی هم بدهند.

,

آمریکا در گسترش جنگ و خون ریزی در منطقه خاورمیانه ید طولایی دارد، در این رابطه توضیح دهید.

, آمریکا در گسترش جنگ و خون ریزی در منطقه خاورمیانه ید طولایی دارد، در این رابطه توضیح دهید., آمریکا در گسترش جنگ و خون ریزی در منطقه خاورمیانه ید طولایی دارد، در این رابطه توضیح دهید.,

سردار استکی: آمریکایی ها جنگ نفت کش ها را در حین جنگ تحمیلی، در خلیج علیه ایران شروع کردند که تا صدور نفت ایران جلوگیری کنند و باعث ناامنی خلیج فارس شدند؛ یکی از جنایت های آمریکایی ها، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران بود که مسافران در جنگ نقشی نداشتند را به شهادت رساندند و به فرمانده ناو مدال شجاعت می دادند این کار نشان می دهد که هر کسی که بیشتر جنایت انجام دهد و برای نابودی کشورهای مستقل و مردم اقدام کنند، مدال شجاعت می دهند.

,

سردار عرب پور: وقتی که داعش به کشورهایی چون سوریه و عراق حمله کرد؛ امام جمعه بغداد سخنرانی داشته که وقتی ما از آمریکایی ها برای مقابله با داعش سلاح خواستیم، امریکایی ها گفتند که شش ماه طول می کشد که در کنگره تصمیم بگیریم به شما سلاح بدهیم یا خیر؛ این در حالی بود که آمریکایی ها خودشان آمدند و حکومت عراق را بنیان نهادند؛ حتی به دولت لبنان هم که رابطه خوبی با برخی کشورها داشت باز هم به این کشور سلاح ندادند.

,

جنایت های آمریکا علیه ملت ایران آن قدر زیاد است که حتی اشاره تیتروار به آن‌ها نیز در یک میزگرد نمی‌گنجد؛ جنایت هایی همچون ایجاد گروهک هایی مانند کومله، دموکرات، پژاک و داعش، تحریک کردن صدام برای جنگ علیه ایران، شهید کردن سردار حاج قاسم سلیمانی، تحریم های پزشکی و دارویی تنها نمونه‌هایی از خباثت های آمریکا و متحدان آن از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا دوران دفاع مقدس و تا امروز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه