اخبار داغ

نشست نمایندگان مجلس با روسای فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد

پیشنهاد تغییر فدراسیون های ورزشی از نهاد عمومی غیردولتی به سازمان‌‎های مردم نهاد

پیشنهاد تغییر فدراسیون های ورزشی از نهاد عمومی غیردولتی به سازمان‌‎های مردم نهاد
روسای فراکسیون‌های ورزشی با حضور در هیات رئیسه مجلس پیشنهاد خروج آنها از وضعیت نهاد عمومی غیردولتی و تبدیل آنها به سازمان‌‎های مردم نهاد را ارائه دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز 7 مهر ۹۹ نشست علی‌کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه مجلس با جمشید تقی‌زاده معاون وزیر ورزش و جوانان وروسای فدراسیون های ورزشی اعم از والیبال، سوارکاری، هندبال، تکواندو، کشتی، جودو، گلف... در محل هیات رئیسه مجلس برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
علی کریمی فیروزجایی با اشاره به اینکه این چهارمین نشست مشورتی نمایندگان مجلس با روسای فدراسیون‌های ورزشی است که در این دوره از مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، گفت: قرار است در این نشست ها مسائل و مشکلات کلان ورزش کشور با تعامل با وزارتخانه ورزش و جوانان پیگیری و رفع شود. همچنین نحوه تعامل فدراسیون‌های کشور با فدراسیون‌های جهانی که در سال‌های اخیر دستخوش چالش‌هایی شده است، از دیگر موضوعاتی است که در این نشست‌ها مورد بررسی قرار گرفته و در جاهایی که نیاز به اصلاح قوانین باشد، مجلس از طریق مشورت با این افراد که سال های در حوزه کشور در قالب رئیس فدراسیون یا قهرمان های ورزشی خدمت کرده اند، ورود پیدا کرده تا اداره ورزش کشور تسهیل شود.
,
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم این اتفاقات در ماه‌های آینده رخ بدهد و ماحصل این جلسات و مشورت‌های صورت گرفته به کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی که در این زمینه کمیسیون‌های ذیربط محسوب می‌شوند، جهت اصلاح برخی از قوانین گذشته انتقال داده خواهد شد.
,
 جمشید تقی‌زاده معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه فدراسیون‌های ورزشی باید از حالت نهاد عمومی غیردولتی خارج شده و به سمت خصوصی‌سازی حرکت کنند، تاکید کرد: در این زمینه می‌توان از کشورهای موفقی همچون آلمان به عنوان الگو استفاده کرد.
,
وی یادآور شد: وزیر ورزش و جوانان این آمادگی را دارد که برای ارائه این موضوع در قالب لایحه ورود کند تا در ماه های پایانی این دولت اصلاحات لازم در این خصوص صورت بگیرد.
,
معاون وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از اینکه اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان باعث خروج تعدادی از مدیران توانمند از چرخه فعالیت حوزه ورزش کشور شده است، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت مطلوبی که در این دوره از مجلس برای اصلاح حوزه ورزش وجود دارد، کما اینکه لایحه اخلاق ورزشی در یک جلسه تصویب شده و این اتفاقی بود که بعد از ۵۱سال در حوزه تقنین کشور رخ داد، می توان نسبت به اصلاح قوانین در حوزه ورزش امیدوار بود.
,
در ادامه روسای فدراسیون‌های حاضر در این نشست پیشنهاد ارائه طرحی برای خروج فدراسیون های ورزشی از حالت نهادهای عمومی غیردولتی و تبدیل آنها به سازمان های مردم نهاد را ارائه دادند.
,
تبدیل فدراسیون‌های ورزشی به سازمان مردم نهاد راهکار مناسبی نیست
,
سیداحسان قاضی زاده هاشمی نماینده فریمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست در مخالفت با تغییر اساسنامه فدراسیون های ورزشی افزود: قانون منع بکارگیری بازنشستگان ماحصل جلسات مشترکی بود که با دستگاه‌های نظارتی متعدد اعم از دیوان محاسبات، دیوان عدالت اداری، دادستان کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و معاونت حقوقی ریاست جمهوری برگزار شد، ضمن اینکه شورای نگهبان در این زمینه دو کنفرانس علمی و پژوهشی برگزار کرد.
,
وی تصریح کرد: براساس گزارش‌ها بسیاری از مدیران فدراسیون ها هنوز بازنشست نشده اند، ضمن اینکه شرط بازنشستگی در این حوزه را قوانین مدیریت خدمات کشوری و اداری و استخدامی کشوری تعیین می‌کند و راه برون‌رفت از مشکلات این بخش تصویب طرح اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری است که با محوریت کمیسیون اجتماعی انجام می‌شود.
,
این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: اینکه فدراسیون‌های ورزشی نهادهای عمومی غیردولتی هستند بدین معناست که هم از حمایت‌های حاکمیتی بهره‌مند می‌شوند، و غیردولتی بودن آنها انحصار ایجاد می‌کند، اما از ردیف بودجه خاصی نیز بهره‌مند نمی‌شوند. از سوی دیگر اساسنامه شما به معنای این است که هم به امور داخلی بپردازید و هم با نهادهای بین‌المللی ارتباط برقرار کنید.
,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ساختار فدراسیون‌های ورزشی برنامه‌ریزی و هدایت است، اما تبدیل آنها به سازمان‌های مردم نهاد راه حل مناسبی نیست، چرا که اگر تصویب هم بشود، به طور قطع مورد تایید قرار نمی‌گیرد. ضمن اینکه تحقق این امر باعث ایجاد حساسیت‌هایی نیز خواهد شد.
,
تبدیل فدراسیون‌های ورزشی به نهاد عمومی غیردولتی مانع محرومیت آنها از یکسری مزایا شد
,
در ادامه مصطفی میرسلیم با اشاره به اینکه تبدیل فدراسیون‌های ورزشی به نهاد عمومی غیردولتی از زمان دولت پنجم صورت گرفته، در بیان دلایل آن افزود: ما در آن زمان به این نتیجه رسیدیم که این فدراسیون‌ها مستقل باشند و دولتی نشوند، به همین دلیل به نهاد عمومی غیردولتی تبدیل شدند تا از یکسری مزایا محروم نشوند.
,
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: متاسفانه یکسری مداخلات در دولت‌های نهم و دهم مشکلاتی را در این بخش ایجاد کرد، اما باید توجه شود که دولت فقط در محدوده‌ای که به فدراسیون های ورزشی کمک شود، حق نظارت دارد، در غیر این صورت تخلف کرده است.
,
میرسلیم یادآور شد: اگر اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی تغییر کند، باعث تضعیف آنها شده و جایگاهی که در سطح بین‌المللی دارند را از دست خواهند داد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه