اخبار داغ

برنامه‌های نامزد‌‌های ریاست جمهوری باید قابل ارزیابی کمی و کیفی باشد

برنامه‌های نامزد‌‌های ریاست جمهوری باید قابل ارزیابی کمی و کیفی باشد
کارشناس پژوهشکده شورای نگهبان با بیان اینکه برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نباید کلی باشد، تأکید کرد: برنامه‌های نامزد‌‌های ریاست جمهوری باید از سوی شورای نگهبان قابل ارزیابی کمی و کیفی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینی‌پور کارشناس پژوهشکده شورای نگهبان عصر امروز در جلسه استماع نخبگانی مرکز پژوهش‌های مجلس با موضوع طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: براساس اصل 115 قانون اساسی شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری مشخص و اعلام شده که تعیین کننده صلاحیت آن‌ها با شورای نگهبان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود:‌ حداقل سه نوبت در ادوار مختلف مجلس نسبت به ارائه معیارهای رجل سیاسی و مذهبی تلاش شده که در نهایت با ایراد شورای نگهبان مواجه شده است. 
,
 
,
این کارشناس پژوهشکده شورای نگهبان  گفت: سیاست‌های کلی انتخابات همواره ناظر بر چالش‌هایی که در حوزه‌های انتخابات با آن مواجه بوده‌ایم ابلاغ شده است و این سیاست‌های کلی عملاً برای حل اختلافات بوده است.
,
 
,
حسینی‌پور خاطرنشان کرد: وقتی مدرک و اسنادی را برای ثبت‌نام نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری مطالبه می‌کنیم قطعاً این کار موجب کاهش تعداد افراد ثبت‌نام کننده خواهد شد.
,
 
,
وی افزود: براساس اصلاح جدید صورت گرفته در قانون انتخابات ریاست جمهوری نباید برنامه‌های نامزدها کلی باشد بلکه نامزد داوطلب باید  بگوید که قدم به قدم از نظر کمی و کیفی این برنامه‌‌ها چگونه جنبه اجرایی پیدا خواهد کرد و برهمین اساس است که شورای نگهبان می‌گوید این برنامه‌ها باید قابل ارزیابی کمی و کیفی بوده و کلی نباشد.
,
 
,
این کارشناس پژوهشکده شورای نگهبان گفت:‌ در مجلس دهم اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری با طرح استانی شدن انتخابات مجلس به محاق رفته و شفافیت آرای نمایندگان از دل آن بیرون آمد و در نهایت هم تصویب شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه