اخبار داغ

پشت‌پرده نفرت‌پراکنی غرب علیه اسلام و پیامبر(ص)؛

اسلام‌ستیزی، شاخصه استیصال مکاتب غربی و اروپایی/ورشکستگان لیبرال با درمانگی کامل اهانت می‌کنند

اسلام‌ستیزی، شاخصه استیصال مکاتب غربی و اروپایی/ورشکستگان لیبرال با درمانگی کامل اهانت می‌کنند
توهین بی‌شرمانه و اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) نشان از دین‌ستیزی، اسلام‌زدایی و درماندگی سیاسی و گرفتاری در بن‌بست راهبردی در مقابله با ایران اسلامی و انحطاط هنری و سرسپردگی سیاسی و مزدوری گروهی به ظاهر اهل هنر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، امروز دیگر کسی نیست نداند که اهانت به حریم ارزش‌ها و مقدسات الهی، حرکتی شیطانی و خبیثانه بمنظور تخریب ارزش‌های انسانی و معنوی و تقویت حرمت‌شکنی‌ها و ترویج بی‌اخلاقی و فساد و فحشاء است و ریشه در عمق تاریخ تقابل خوبی‌ها با بدی‌ها و خوبان با بدان دارد.

شهادت سفیران الهی از پیامبران گرفته تا امامان معصوم علیهم‌السلام، که همه‌شان برای راهنمایی وهدایت انسان‌ها از سوی خداوند ماموریت یافتند و خود نمونه زیبایی از فرامین الهی و الگویی برای بشریت بودند، چیزی جز نیکی و دلالت به خیر و پرهیز از ارتکاب به زشتی‌ها را ترویج نمی‌کردند. خیر کامل بودند و نمونه‌های شایسته، بلکه شایسته‌ترین نمونه برای پیروی انسان‌ها، اما علی‌رغم همه وضوح دراندیشه، اعمال و رفتار سازنده و درس‌آموز آنها، دنیاپرستان زیادت‌طلب وجود گرانقدر این پیام‌آوران آسمانی را برنتافتند و ابتداء با توهین، تعدی و تخریب چهره و شخصیت آنها، اقدام به حذف فیزیکی و شهادت آنان کردند.

طاغیان و یاغیان، که به جنگ با سفیران الهی مبادرت کرده و می‌کنند، تنها به دلیل اینکه این رسولان حامل پیام خداوند در پاک بودن و عادلانه رفتار کردن، همچنین اجتناب از بدی‌ها و تعدی و تجاوز و ظلم به دیگران بودند، مورد ناجوانمردانه‌ترین اتهامات، توهین‌ها و تخریب‌ها و نهایتاً شهادت شدند و این روال تا ظهور منجی عالم بشریت ادامه دارد.

چرا توهین الآن و در این زمان؟!
اهانت و جسارت به اسلام سابقه‌ای طولانی دارد و در دوران معاصر نیز بویژه پس از انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران، مکرر غرب در ناتوانی از مصاف ایدئولوژیکی با نظام اسلامی، به شیوه توهین و جسارت روی آورد، ولی با نگاهی به پیشینه این اهانت‌ها و چرائی زمانی این جسارت‌ها به دو نکته جدی می‌رسیم. ابتداء اینکه هر وقت اسلام و نظام اسلامی به موفقیت‌های ویژه‌ای دست یافت، حجم تهاجم و راه‌اندازی موج نفرت‌آور جسارت به اصول و معاربف اسلام از سوی غرب زیاد می‌شود.



زمان دوم، هنگامی است که غرب به طلایهداری صهیونیست‌ها درصدد اجرای توطئه و جنایت جدید و فراگیر علیه جهان اسلام است، در چنین هنگامی نیز برای ایجاد انحراف افکار عمومی، اقدام به فعال‌سازی دستگاه شیطانی جسارت به مقدسات اسلامی می‌کنند.

صادق حسینی‌راد، دانش‌آموخته علوم سیاسی، می‌گوید: با بررسی زمانی این توهین‌ها علیه اسلام در غرب، به این واقعیت انکارناپذیر می‌رسیم که مدتی قبل از اجرای سناریوهای خسارت‌بار علیه مسلمانان، این موج اهانت در رسانه‌های غرب به‌خصوص اروپا به بهانه آزادی بیان راه می‌افتد تا افکار جهان اسلام را از مسیر وحدت برای تقابل با توطئه در شرف تکوین غرب منحرف کند و نخبگان جهان اسلام را به مسیرهای انحرافی بکشاند.

وی اجرای طرح صهیونیستی آشکارسازی ارتباط برخی از سران مزدور کشورهای عربی با رژیم غاصب صهیونیستی و فضاحت‌های اخیر آمریکا و شخص ترامپ در عرصه‌های داخلی و خارجی بویژه تقابل با جمهوری اسلامی ایران را عامل مهم نفرت پراکنی اخیر غرب علیه اسلام و پیامبر رحمت و فضیلت اسلام ذکر کرد.
 
توطئه‌های بی‌پایان غرب علیه اسلام
جوامع غربی بخوبی می‌دانند که بیداری امت اسلامی جز با تمسک مسلمانان به مرجعیت دینی و هویت اسلامی امکان‌پذیر نیست و آنها همیشه از بیداری اسلامی می‌ترسند و رویای تسلط و حاکمیت بر جهان را در سر می‌پرورانند.

 

امروز دیگر نمی‌توان توهین به اسلام با بهانه آزادی بیان در جوامع غربی را یک روش معمول تلقی کرد؛ چرا که بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران بر این باورند که این اقدامات کاملاً هماهنگ و نشأت گرفته از جهل و کینه غرب نسبت به تعالیم اسلام و آموزه‌های قرآنی است.

جوامع غربی در جهت اسلام‌ستیزی تنها به توهین به تعالیم دین اسلام اکتفا نکردند، بلکه قرآن کریم، پیامبر گرامی اسلام (ص)‌ و شعائر دینی مانند حجاب و روزه را نیز مورد اهانت قرار داده‌اند.

نقض حرمت قرآن کریم و پاره کردن آن در مقابل دیدگان مسلمانان در زندان گوانتانامو و زندان‌های رژیم صهیونیستی و انتشار مطالبی در روزنامه هلندی «فلکسر اکنت» با موضوع منع انتشار قرآن در جامعه هلند و تعبیر از قرآن به عنوان یک کتاب فاشیستی توسط گرد ویلدرز، رئیس حزب آزادی هلند از جمله اهانت‌های غرب و رژیم صهیونیستی به کتاب آسمانی مسلمانان است.

انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز از پیامبر (ص)‌ در روزنامه‌های دانمارک، سوزانیدن، همچنین ارائه مقاله‌های کینه‌توزانه در زمینه شیوه زندگی پیامبر (ص)‌ نیز از دیگر نمونه‌های اهانت به مسلمانان در مطبوعات کشورهای اروپایی است.

در پی حادثه 11 سپتامبر در امریکا، نسبت دادن اسلام به تروریسم از سوی احزاب راستگرای جوامع اروپایی جامعیت یافت و نمایندگان این احزاب، اخراج مسلمانان از جوامع اروپایی را خواستار شدند و همزمان پاپ بندیکت شانزدهم نیز در سخنانی مدعی شد که دین اسلام با خشونت و زور شمشیر گسترش پیدا کرده است.

لکه ننگ دیگری بر کارنامه استعماری فرانسه
امید طاهرنژاد مدرس دانشگاه ضمن محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام گفت: علی‌رغم پنهان شدن فرانسوی‌ها در پشت کت‌وشلوار اتوکشیده خود و بازنمایی انحصاری نقاط مثبت آن‌ها توسط امپراتوری رسانه‌ای اروپا و غرب، اینان در حافظه تاریخی سایر ملت‌های  جهان  یک کشور استعمارگر هستند. جالب است بدانید فرانسه در ذهن گردشگران خارجی نیز اولین کشور بی‌اخلاق جهان است.

وی با بیان اینکه فرانسه از جمله کشورهای ظالم و ستم‌پیشه در جهان است؛ ادامه داد: با این سابقه ستمگری، اخلاق استعمارگری فرانسه در گوشت و پوست سیاست‌مداران آن وجود دارد و بر اساس داده‌های تاریخی، استعمار فرانسه در غرب آسیا از آمریکا هم باسابقه‌تر است.

طاهرنژاد گفت: جالبی ماجرا آنجاست، کشوری که سال‌های طولانی حاصل دست رنج سایر ملل را به نفع خودش به یغما برده و نظامیان آن در خلق‌وخویی داعش مآبانه، انواع عکس‌های یادگاری با سرهای مبارزان و استقلال خواهان کشورهای تحت مستعمره دارند، یکی از چند کشور انگشت‌شمار دارای حق «وتو» در سازمان ملل است. حق «وتویی» که از اساس بر بنای ظلم و ستم بر سایر کشورها بنا نهاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: فرانسوی‌های استعمارگر، رتبه نخست گستاخی و بی‌ادبی، خصوصاً نسبت به گردشگران خارجی که میهمانان آن‌ها هستند و به چرخ اقتصاد آن کشور رونق می‌بخشند را به خود اختصاص داده است.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: حکایت کمک فرانسوی‌ها به داعش، صادرات فرآورده‌های خونی آلوده به ایران و بازی در زمین آمریکا در قضیه برجام و عدم پایبندی به تعهدات خود نیز از ناگفته‌هایی است که نمی‌توان به آن بی‌توجه بود.



وی در ادامه اظهار داشت: از چنین کشوری با چنین پیشینه‌ای، توهین به پیامبران الهی دور از انتظار نیست. با این سابقه تاریخی است که یک نشریه فرانسوی بر این بی‌اخلاقی خود تأکید می‌کند و کار ناپسند چند سال پیشش را تکرار!

تمدن فرانسه روی جمجمه‌های مبارزان مسلمان الجزایری بنا شده است

طاهرنژاد با بیان اینکه ساحت مبارک و مقدس انبیای الهی خصوصاً خاتم انبیا و سرور اولیا و پیامبر اعظم(ص) از این جسارت‌ها مبری و منزه است اما فرانسوی‌ها با این کار لکه ننگ دیگری بر پیکره استعماری خود افزودند، عنوان داشت: یکی از راه‌های مقابله با چنین گستاخی‌هایی، قدرت گرفتن مسلمانان در جهان با عنصر «اتحاد» و «همدلی» است که دست خدا هم با جماعت است.

وی گفت: فراموش نکنیم تا زمانی که همه مسلمانان حول ریسمان الهی، گرد نیایند و پیروی از ثقلین را سرمشق خود قرار ندهند، ظلم و ستم و جنایت در جهان ادامه خواهد یافت.
 
اسلام‌ستیزی، شاخصه استیصال مکاتب غربی و اروپایی

 طاهره افشین زاد، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س)، توهین بی‌شرمانه و اهانت به ساحت مقدس آخرین پیامبر آسمانی، حضرت محمد(ص) و چاپ کاریکاتورهای موهن در نشریه شارلی ابدو فرانسه را نشان از دین‌ستیزی، اسلام‌زدایی و درماندگی سیاسی و گرفتاری در بن‌بست راهبردی در مقابله با ایران اسلامی و انحطاط هنری و سرسپردگی سیاسی و مزدوری گروهی به ظاهر اهل هنر است دانست.

وی افزود: بی‌تردید این گونه اقدامات مذبوحانه که در راستای پروژه اسلام‌ ستیزی و ایجاد شکاف و اختلاف میان پیروان ادیان الهی هر از چند گاهی توسط استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار و صهیونیسم بین‌الملل طراحی و اجرا می‌شود، گواه آشکاری بر ترس و واهمه بیش از پیش دشمنان از موج گسترده بیداری اسلامی در منطقه و جهان و استیصال و درماندگی آنها در برابر منطق همیشه جاودان و به حق اسلام است.


افشین زاد اضافه کرد: اهانت به مقدسات و پیامبر اکرم (ص) به بهانه آزادی بیان یک خیانت و جنایت محسوب می‌شود و بدون شک با هوشیاری امت اسلام و مسلمان ، برای آنان نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت.

وی سکوت و بی‌تفاوتی مسلمانان در قبال اهانت به ساحت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) را موجب جسارت و گستاخی بیشتر دشمنان و در صدر آنها کشورهای اروپایی و آمریکا برشمرد و از ملت مسلمان ایران به ویژه اساتید و نخبگان حوزه علمیه خواست ‌در مقابل این اهانت ساکت ننشسته و ‌انزجار خود را از غرب و سران کشورهای استکباری اعلام نمایند.
وی در پایان با قرائت شعری، فضاحت فرهنگ دین‌ستیزانه غرب را موجب شناخت هرچه بیشتر و رشد اسلام‌گرایی در میان مردم این کشورها دانست و گفت: سنگ بدگوهر اگر کاسه زرین بشکست / قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود
 
اهانت، آزادی نیست؛ بی‌ادبی و بی‌فرهنگی است
حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار درخصوص اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبراسلام(ص) خاطرنشان کرد: این اقدام که برای چندمین بار اتفاق می‌افتد نشان از توطئه‌های کشورهای غربی علیه مسلمانان دارد که در سایه آزادی بیان انجام می‌شود و هدف آن‌ها این بار برای انحراف افکار عمومی از توافق عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی نصیری استاد درس خارج فقه و تفسیر حوزه علمیه قم و بنیان گذار مؤسسه معارف وحی و خرد است که در پاسخ به مسئله توهین به ساحت مقدس حضرت ختمی مرتبت (ص) واکنش نشان داد.
 وی در پیامی ضمن محکومیت توهین وقیحانه یک مجله فرانسوی به ساحت رسول گرامی  اسلام(ص)، به ابعاد توهین مجله شارلی ابدو پرداخته و نوشته است: این روزها شاهد هستیم که یک هفته نامه فرانسوی به‌نام «شارلی ابدو» برای چندمین بار با انتشار کاریکاتور مضحکی از وجود تابناک پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) باعث جریحه دار شدن احساسات  مسلمانان شود.

تاریخچه هفته نامه شارلی ابدو
اولاً: هفته نامه «شارلی ابدو» یک مجله فکاهی چپ‌گرای فرانسوی است که بانیان آن عملاً و رسماً هیچ اعتقادی به مسأله مذهب ندارند اینان هم یهودیت را و هم کاتولیک را در فرانسه به تمسخر می‌گیرند.

این هفته نامه پیشینه پرماجرایی هم دارد که از سال ۱۹۶۰ میلادی شروع می‌شود و در همان سال‌ها که به ارزشهای ملی فرانسه اهانت می‌کند و بسته می‌شود. دوباره در سال ۱۹۷۰ به ژنرال دوگل اهانت می‌شود که منجر به تعطیلی مجدد می‌شود. در سال ۱۹۸۰ گویا فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرد و از ۱۹۹۲ تقریباً جدی تر می‌شود و پیوسته هم با انتقاداتی هم روبرو بود. در ۲۰۱۱ عده‌ای با کوکتل مولوتف به دفتر این هفته نامه هجوم آوردند. با این وجود، عمده اتفاقی که افتاده در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۱۵ یک حمله مرگباری روی داد و دست کم ۱۲ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند. حمله کنندگان دو برادر بودند که ادعا شده بود که منتسب به داعش هستند و هنگام خروج از دفتر، فریاد الله اکبر سر داده بودند. بعد از چند روز این دو نفر در درگیری با پلیس کشته شدند. بعد از آن حمایت گسترده‌ای از این هفته نامه شد با تیراژ چند صد هزار و مجدداً انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز را از سر گرفتند تحت عنوان دفاع از آزادی بیان.

لیبرال دموکراسی، اوج ستیز با خداوند
این یکی از تلخ‌ترین برآیند عصر مدرنیته از نظام‌های لیبرال دموکراسی است، که مدعی حقوق انسان، حقوق بشر و آزادی هستند و آزادی را در این سطح بردند. آزادی در مسائل جنسی که بی پرواترین مباحث، عکس‌ها، تصاویر و فیلمها را باید منتشر کنند، ساختمان ۱۲ طبقه در آلمان به عنوان خانه فحشاء بسازند و ۱۰۰۰ زن را مقابل دیدگان دنیا در آنجا ببرند و در آمستردام هلند یک خیابان عریض و طویل را تجهیز کنند برای فحشاء. در بُعد مباحث فکری هم یک هم چنین آزادی قائل هستند که هیچ حریمی نمی‌شناسند و خدا و پیامبر و پیامبران دینی و همه ارزشهای دینی را مورد تمسخر قرارمی‌دهند و در مقابل نیز خیلی از افراد، شانه‌هایشان را بالا می‌اندازند و با لباس‌های شسته و رفته می‌گویند: اینها همه اش آزادی است. باید با تلخی و تأسف یاد کنیم و از خدا بخواهیم که این مغزهای بیمار و تاریک را هدایت کند یا آنها را از هستی محو کنند.

برخورد پیامبر اسلام (ص) با هجوکنندگان 
هیچ‌گاه منطق در مقابل منطق, متوسل به اهانت و جسارت نمی‌شود، آنانی که توهین و هجو می‌کنند، با دفتار خود به بی‌منطقی و استیصال خود اعتراف می‌نمایند. منطق برخورد با هجوکننده‌ها بویژه آنانی که بدون هیچ استدلال عقلاپسندی جسارت و هجو می‌کنند، برخورد قضایی وفق موازین دین و شریعت است.


می‌دانیم پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) وقتی مکه را فتح کردند تقریباً همه را بخشیدند مگر تعداد ۷ یا ۸ نفر را. فرمودند اینها اگر به پرده کعبه هم آویخته شوند باید اعدام شوند. آنها یک ویژگی مشترک داشتند با اینکه برخی از اینها زن و عمده از مردان بودند. اینها با اشعار و خطابه‌های‌شان پیامبر را هجو می‌کردند. پیامبر به خانه ابوسفیان اعلام کرد که اگر کسی به این خانه پناه ببرد در امنیت است. این چند نفری را که هجو و اهانت می‌کردند گفتند که اینها هر جا باشند باید کشته شوند. البته یک نفر از این افراد با وساطت عثمان نجات پیدا کرد. مسأله هجو و اهانت به پیامبر یک مسأله کوچکی نیست.

وقتی امام (ره) فتوای معروف را علیه سلمان رشدی صادر فرمودند به رغم همه مخالفت‌ها و کینه توزی‌های کشورهای اسلامی، همین کشورها در کنفرانس اسلامی که در همان سال برگزار شد، گفتند ما هم می‌پذیریم چون مسأله اهانت به پیامبر به فتوای همه مذاهب فقهی اسلامی، کار حرام است و هر کسی این کار را انجام بدهد محکوم به مرگ است.

از طرف دیگر باید پرسید که شما چه چهره‌ای از پیامبر می‌سازید. اگر به کاریکاتورها نگاه کنید یک چهره کریه و مربوط به عصر پیش از جاهلیت ترسیم می‌کنند با یک ریش و محاسن نامناسب، عمّامه بی ترکیب. آن کاریکاتوری که در دانمارک منتشر شده بود، بالای عمّامه نارنجکی گذاشتند که در واقع پیامش این می‌تواند باشد که ایشان آمده جهان را منفجر کند. بعد هم زنانی در کنار ایشان ایستاده‌اند. یک دشنه هم در کمرش هست؛ اینها یعنی یک چهره جنگی و خون ریز و یک چهره‌ای به هیچ وجه به درد دوران ما و عصر مدرنیته نمی‌خورد و العیاذ بالله به تاریخ سپرده شود.
این عرصه و میدان برای اینها باز است و جسارت کردند و گویا همچنان ادامه خواهند داد. شاید بر افراد عادی کوچه و بازار تأثیرگذار باشد، ولی در محافل علمی چه می‌گذرد؟.

معرفی پیامبر اسلام (ص) توسط اندیشمندان غربی
در اینجا به سه کتاب درباره شخصیت و عظمت پیامبر گرامی اسلام(ص)اشاره می‌شود که تاکید بر مطالعه آنهاست. این کتاب‌ها در همین دنیای غرب منتشر شده است.
 
اولین کتاب، «محمد رسول خدا» نویسنده آن، آنه ماری شیمل، آلمانی که به هفت - هشت زبان مسلط بود و مطالعات گسترده‌ای داشت. در حدود دهه ۸۰ به ایران آمد و از ایشان تجلیل به عمل آمد. یک شخصیت عاشق اسلام و پیامبر است. انصافاً کتاب فوق العاده ای نوشتند که خیلی هم سر و صدا کرده و به چند زبان دنیا ترجمه شده و آقای لاهوتی هم در ایران آن را به زبان فارسی ترجمه کرده است. ایشان شیفتگی و عشق به پیامبر داشته و معروف است که بر سر قبرش فرمایش حضرت امیر (ع) «الناس نیام و اذا مات انتبهوا» نوشته شده است.

کتاب دوم، «محمد (ص) براساس کهن‌ترین منابع» نوشته شده است. نویسنده آن مارتین لینگز قبلاً مسیحی بوده و تحت تأثیر رنه گنون مسلمان می‌شود.

عشق فوق‌العاده عجیبی به اسلام پیدا کرده است. مترجم می‌گوید به ویلای او در انگلستان رفتم. ایشان عاشق سه چیز است: گل، ذکر الهی و عشق به پیامبر. ایشان از پیامبر دفاع بسیار جالبی کرده که فوق العاده خواندنی است.

کتاب سوم، محمد در اروپا نام دارد که نوشته خانم مینو صمیمی است که پیش از انقلاب با دستگاه پهلوی همکاری داشته، گویا در سوئیس کتابی نوشته بود تحت عنوان «پشت پرده تخت طاووس». بسیاری از اسرار پهلوی را فاش کرد. بعد از انقلاب به ایران می‌آید و چند ماه در زندان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
, چرا توهین الآن و در این زمان؟!, چرا توهین الآن و در این زمان؟!,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
, توطئه‌های بی‌پایان غرب علیه اسلام, توطئه‌های بی‌پایان غرب علیه اسلام,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, لکه ننگ دیگری بر کارنامه استعماری فرانسه, لکه ننگ دیگری بر کارنامه استعماری فرانسه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
, تمدن فرانسه روی جمجمه‌های مبارزان مسلمان الجزایری بنا شده است, تمدن فرانسه روی جمجمه‌های مبارزان مسلمان الجزایری بنا شده است,
,
,
,
,
,
, اسلام‌ستیزی، شاخصه استیصال مکاتب غربی و اروپایی, اسلام‌ستیزی، شاخصه استیصال مکاتب غربی و اروپایی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اهانت، آزادی نیست؛ بی‌ادبی و بی‌فرهنگی است, اهانت، آزادی نیست؛ بی‌ادبی و بی‌فرهنگی است,
,
,
,
,
,
, تاریخچه هفته نامه شارلی ابدو, تاریخچه هفته نامه شارلی ابدو,
,
,
,
,
, لیبرال دموکراسی، اوج ستیز با خداوند, لیبرال دموکراسی، اوج ستیز با خداوند,
,
,
, برخورد پیامبر اسلام (ص) با هجوکنندگان  , برخورد پیامبر اسلام (ص) با هجوکنندگان  ,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
, معرفی پیامبر اسلام (ص) توسط اندیشمندان غربی, معرفی پیامبر اسلام (ص) توسط اندیشمندان غربی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

بعد از آزادی، از ایران می‌رود و در اروپا فعالیت‌های فکری و فرهنگی زیادی انجام می‌دهد. با اینکه در دستگاه پهلوی بوده و از جمهوری اسلامی هم به دل داشته، با این وجود بنیه دینی و اعتقادی به او اجازه نمی‌دهد وقتی که در اروپا می بیند در کتاب‌ها به پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده‌اند، احساس مسئولیت کرده که دفاع کند. ظاهراً پنج سال برای این کتاب زحمت کشید. از یکی از اساتید برجسته دانشگاه آکسفورد می‌خواهد یک مقاله مفصلی در معرفی پیامبر (ص) بنویسد در واقع بخش اول کتاب، مقاله این استاد است.

فصل بعدی بیشتر دوران قرون وسطی و دوران جنگ‌های صلیبی و جنگ با امپراتوری عثمانی مطرح می‌شود، در آنجا اشاره می‌کند که چقدر به پیامبر حمله کردند و ایشان را به عنوان شخصیت العیاذ بالله به عنوان دیو، شیطان و حتی بُتی است که عرب‌ها او را می‌پرستند و ادعای وحی دروغ است.

,
,
,

بعد وارد فصل اصلی کتاب می‌شود که در این ۱۰۰ سال اخیر بلکه ۲۰۰ سال اخیر یعنی از سده نوزده به بعد نگاه جهان به پیامبر (ص) عوض می‌شود. از او به عنوان پیامبر بسیار مهربان، بسیار مؤدب به اخلاق، بسیار حکیم، بسیار اندیشمند، بسیار خیررسان و مصلح اجتماعی یاد می‌شود. این بخش کتاب هم فوق العاده و خواندنی است.

البته در آن بخش مکرر از "توماس کارلایل" به عنوان کسی که پایه گذار دفاع از پیامبر (ص) است، یاد می‌شود، حتی نوشته بودند که مسلمانان به هر شهری مجسمه او را درست کنند، شایسته است. این را بدانیم که اگر در بستر رفتار عامه پسندانه اقدامی علیه پیامبر انجام می‌شود، با آنچه در محافل علمی در مقالات، کنفرانس‌ها و کتاب‌هایشان بازتاب می‌یابد، متفاوت است. یعنی فهمیده‌اند این نسبت‌ها نارواست، سیاستمداران فاسد و باندهای ثروت و قدرت غرب و اروپا پیامبر(ص) را اهل جنگ و شمشیر و آدم کشی (العیاذبالله) معرفی می‌کنند که هیچکدام از این تهمت‌های ناروا با واقعیت‌های تاریخی مسلّم سازگاری ندارد.

علمای اهل سنت گلستان: دست شیطان بزرگ از آستین نشریه فرانسوی بیرون زد
 
شورای افتای اهل سنت استان گلستان در پیامی اقدام موهن و شرم‌آور اخیر نشریه فرانسوی  در اهانت به پیامبر اسلام(ص) را محکوم و تاکید کرد این بار هم دست شیطان بزرگ به سرکردگی آمریکا این بار از نشریه فرانسوی بیرون زد.
براساس این گزارش ، شورای افتای اهل سنت استان گلستان در پیامی ضمن محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی نسبت به پیامبر اکرم(ص) تاکید کرد این اقدام اهانت‌آمیز وحدت مسلمانان را بیشتر خواهد کرد.


در این پیام آمده است؛ "ما اعضای شورای افتای اهل سنت استان گلستان اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) را محکوم کرده و به دشمنان اسلام اعلام می‌کنیم با اهانت این نشریه به پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) نه تنها مسلمانان تضعیف نمی‌شوند بلکه عهد و پیمانشان به راه و روش نبی اکرم(ص) محکم‌تر شده و روز به روز اتحاد و وحدت مسلمانان بیشتر و بیشتر می‌شود و ایمانشان نسبت ‌به رسول اکرم(ص) افزایش می‌یابد".

این بیانیه تصریح می‌کند؛ "بار دیگر دست شیطان بزرگ به سرکردگی آمریکای جنایتکار، استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب از آستین یک نشریه فرانسوی بیرون آمد و احساسات دینی مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرد. مسلمان جهان انزجار و تنفرشان را از اهانت این نشریه به جهان اسلام و بشریت اعلام می‌کنند و ما نیز از خدای متعال پیروزی و نصرت اسلام و مسلمین را خواهانیم.

دشمنان قسم ‌خورده اسلام و قرآن باید بدانند که قرآن و پیام‌آوران حضرت ختمی مرتبت (ص)، شجره طیبه‌ای هستند که آنان هرگز نمی‌توانند از نورانیت آن در جهان ذره‌ای بکاهند چرا که خود قرآن فرموده است «إِنّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنّا لَهُ لَحافِظُونَ؛ ما خود، ذکر [قرآن] را فرو فرستاده، خود نگهبانان آن هستیم".
در ادامه این پیام همچنین آمده است؛ "در این برهه خطیر ما اعضای شورای افتای اهل سنت استان گلستان ضمن تجدید بیعت با رسول‌الله(ص) به استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب اعلام می‌کنیم که تا پای جان در حمایت از دین مبین اسلام و پیامبر اعظم(ص) و کتاب آسمانی عزیزمان قرآن کریم می‌ایستیم و تا نابودی دشمنان دین و قرآن از پای نخواهیم نشست".
 
آماده‌شدن سند جامع مقابله با اسلام هراسی و قرآن سوزی
 حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی در نشست جامعه قرآنی استان قم که به منظور محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، توهین و جسارت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را اقدامی برنامه ریزی شده دانست و اظهار کرد: سند جامع مقابله با اسلام هراسی و قرآن سوزی با بیش از 100 راهبرد و راهکار در شورای توسعه فرهنگ قرآنی تدوین شده که تمام سازوکارهای مواجهه با این اقدامات را پیش‌بینی کرده است.

وی تاکید کرد: کار تدوین این سند پس از دو سال تلاش به پایان رسیده و به زودی در شورای مرکزی مطرح می‌شود. به گفته حجت‌الاسلام محمدی، اگرچه اهانت به پیامبر اسلام(ص) سابقه دیرینه دارد ولی اقداماتی که در دوره اخیر صورت می‌گیرد کاملاً برنامه ریزی شده و بر اساس اصولی است که در مواجهه دو جریان کفر و ایمان طراحی شده است.



وی افزود: جهان غرب از یک سو در مواجهه منطقی با اسلام ناب ناتوان است و از سوی دیگر رشد سریع و پربرکت اسلام در سراسر جهان آن‌ها را کلافه کرده است. آن‌هایی که در اتاق‌های فکر، طراحی می‌کنند اگر این بستر را رها کنند در آینده نزدیک با پیوستن حجم عظیمی از مردم غرب به اسلام ناب مواجه خواهند بود، بنابراین در راستای بدنام کردن اصل اسلام، اسلام وهابی با مدل قرائت عربستان سعودی که نماد آن داعش است را به عنوان اسلام ترویج می‌کنند، یا اسلام متجدد از نوع اسلام ترکیه که تحریف شده است و هیچ خاصیتی در مقابله با نظام سلطه ندارد را رواج می‌دهند. در حالی که روح حقیقی اسلام در این دو نوع اسلام وجود ندارد.

وی با بیان این که پیامبر اسلام(ص) نقطه اصلی و طلایی اسلام هستند، گفت: پیامبر هراسی، اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی از مهم‌ترین راهبردهای جریان غرب است. بنابراین در مقابل جریان کفر و نفاق باید استقامت و صبر فردی و اجتماعی داشت و از تمام ظرفیت‌های جامعه اسلامی برای مقابله عظیم با کفر استفاده کرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی، نیز ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام گفت: دشمنان چون نمی‌توانند ریشه‌های حرکت اسلام ناب را از بین ببرند، دستاویز اقدامات سخیفانه و اهانت آمیز می‌شوند. این مسأله نشان دهنده نقطه قوت مکتب نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام و نقطه ضعف جریان کفر است.

,
,
,
,
, علمای اهل سنت گلستان: دست شیطان بزرگ از آستین نشریه فرانسوی بیرون زد, علمای اهل سنت گلستان: دست شیطان بزرگ از آستین نشریه فرانسوی بیرون زد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آماده‌شدن سند جامع مقابله با اسلام هراسی و قرآن سوزی, آماده‌شدن سند جامع مقابله با اسلام هراسی و قرآن سوزی,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,

وی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های مجاهدانه و همت مضاعف خادمان قرآن و عترت در بیان و نشر حقایق اسلام ناب، بیش از پیش جلوه گری کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه