اخبار داغ

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام :

واکسن آنفلوانزا جهت عرضه به هیچ داروخانه‌ای تحویل نشده است

واکسن آنفلوانزا جهت عرضه به هیچ داروخانه‌ای تحویل نشده است
مهناز شاهماری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: واکسن آنفلوانزا جهت عرضه به هیچ داروخانه‌ای در این استان تحویل نشده است بنابراین مردم از مراجعه به داروخانه‌ها خودداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، دکتر "مهتاب شاهماری"،  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اخباری توسط برخی کانال‌های تلگرامی منتشر شده است که مردم روز شنبه با در دست داشتن کارت ملی جهت دریافت واکسن به داروخانه‌ها مراجعه کنند که صحت ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد: مردم نباید با مراجعه برای دریافت واکسنی که هنوز موجود نیست خود را در معرض آلودگی به کرونا در مراکز درمانی و داروخانه‌ها قرار دهند.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه اولویت وزارت بهداشت واکسینه کردن گروه‌های پرخطر است، یادآور شد: واکسن آنفلوآنزا تامین شده است و طی چند مرحله بر اساس برنامه سازمان غذا و دارو توزیع و به محض تحویل واکسن به داروخانه‌ها اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

,

شاهماری افزود: رییس سازمان غذا و دارو و مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل این سازمان از ابتدای شهریور تاکنون مصاحبه‌های متعددی در خصوص برنامه‌ها و راهبردهای تامین و عرضه واکسن داشته‌اند.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: براساس همین گفته‌ها، اولویت تامین واکسن حوزه معاونت بهداشتی برای گروه‌های ویژه شامل مادران باردار، کارکنان بهداشت و درمان و بیماران خاص است.

,

 شاهماری تاکید کرد: در مرحله بعد واکسن برای سایر گروه‌ها به داروخانه‌ها تحویل خواهد شد، ضمن اینکه سهمیه واکسن به یکباره به استان تحویل داده نمی‌شود و در چند نوبت تحویل کل سهمیه انجام می‌گیرد.

,

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: پیش از تحویل سهمیه واکسن آنفلوآنزا و توزیع آن در استان، بر اساس سامانه‌های بیماران خاص و سیب در حوزه بهداشت، گروه‌های پرخطر شناسایی می‌شود و تامین واکسن این گروه‌ها در اولویت خواهد بود.

,

شاهماری با بیان اینکه قدرت انتشار و انتقال ویروس آنفولانزا به اندازه کرونا شدت ندارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی و بحران کرونا چنانچه وضعیت استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها به همین روال باشد، احتمال کاهش زمینه آلودگی به ویروس آنفلوآنزا وجود دارد، ضمن اینکه این واکسن مصونیتی در مقابل ابتلا به کرونا ایجاد نخواهد کرد.

,

وی تاکید کرد: با این وجود نباید واکسیناسیون را فراموش کرد بخصوص برای گروه‌های پرخطر، همچنین با این تعداد واکسن وارد شده واکسینه شدن همه افراد انتظاری منطقی نبوده و واقعیت این است که الزامی به واکسیناسیون تمام افراد جامعه نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه