اخبار داغ

نیروهای خدماتی مدارس در وادی فراموشی؛

دغدغه باباهای مدرسه پایان ندارد/ حل مشکلات خدمتگزاران در انتظار تصمیمات دولت

دغدغه باباهای مدرسه پایان ندارد/ حل مشکلات خدمتگزاران در انتظار تصمیمات دولت
بیشتر نیروهای خدماتی در مدارس با حداقل حقوق و مزایا، قادر به تأمین معاش زندگی خود نیستند و سوال اینجاست که چرا مسئولان آموزش و پرورش به فکر این قشر زحمتکش جامعه نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سرایدار یا بابای مدرسه یکی از مشاغلی است که تمام افراد از کودکی با آن آشنا هستند و از نزدیک سختی و مشقت این شغل مقدس را درک کرده ایم. اما در گذشته مستخدم یا سرایدار اکثرا فردی بود بی سواد و یا با سواد کمتر از دیپلم که بر اساس نیاز مدارس در آموزش و پرورش جذب و استخدام می شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

بیشتر نیروهای خدماتی در مدارس با حداقل حقوق و مزایا، قادر به تأمین معاش زندگی خود نیستند و آن دسته از سرایدارانی که در مدارس سکونت دارند، تا لب به گلایه از اوضاع معیشتیشان می‌زنند، با سپر فولادی استفاده از مسکن رایگان در مدارس، محکوم به سکوت می‌شوند.

,

, ,

یکی از مخاطبان با ارسال پیامی به سامانه دریافت سوژه های مردمی صبح توس خواستار پیگیری مشکلات نیروهای خدماتی در آموزش و پرورش خراسان رضوی شد و مدعی شد: همانطور که اطلاع دارید مدت ۷سال است، دربحث جذب نیروی خدماتی هیچ گونه استخدامی از طرف دولت انجام نشده، هرساله تعدادی از همکارانمان بازنشست شده ، واین خروجی های بدون ورودی جدید باعث ایجاد فشار کاری بیش از حد به سایرین شده ،  برای نمونه  مدرسه ای دوشیفته با ۶۰۰ دانش آموز دست کم به چهارنفر نیروی خدماتی نیاز دارد، اما متاسفانه به جای ۴نفر ۲نفرانجام وظیفه میکنند، پیامد این فشارکاری امراضی مانند دیسک کمر، دیسک گردن و بیماریی های ریویی برای این افراد است.

,

در بحث مسائل مالی و حقوقی نیروهای خدماتی به شدت در سختی هستند، می شود گفت، این نیروها و خانواده های آنان فراموش شده هستند.

,

 در خبرها اعلام شد که حقوق نیروهای قراردادی کارمعین تا سقف ۸۰٪معادل نیروهای همتراز پیمانی افزایش می یابد، اما متاسفانه این فرمول به ضرر ما تمام شد، چون ۸۰٪ یعنی دو میلیون و هشت صد هزار تومان ، الان همکاران مجرد با افزایش ۷۰۰هزار تومانی رسیدن به دو میلیون و هشت صد هزار تومان و سایرین که متاهل و بچه دار هستند با افزایش ۳۳۰هزار تومانی رسیدن به دو میلیون و هشت صد هزار تومان در ماه.

,

نیروهای خدماتی قراردادی "کارمعین" سال ۹۸براساس قانون کار حقوق می گرفتیم ، که بهتر بود، اما با اعمال این روش ۸۰٪ عملا از قانون کار خارج شدیم، با حقوق قانون کار الان باید با چندفرزند حدود سه میلیون و هشت صد هزار تومان حقوق میگرفتیم.

,

, ,

 با این اوضاع همکاران ما روحیه کاری شان تضعیف شده، چرا که همانگونه که همکاران آموزشی در تعلیم و تربیت بچه های این کشور نقش اساسی دارند، نیروهای خدماتی هم سهیم هستند.

,

نیروی خدماتی یک ساعت پیش از نیروهای آموزشی در محل کار حاضر میشوند، دوساعت پس از کادر آموزشی ،محل کار را ترک میکنند.

,

 الان اختلاف حقوق کارکنان قراردادی «کارمعین» با عوامل آموزشی حدود۶میلیون تومان هست، اونا خانواده و مخارج روزانه دارند، نیروهای خدماتی هم همین طور، اگرروزی یکی از اعضای خانواده نیروهای خدماتی مریض شود، یابیماری  صعب العلاج داشته باشند. آنها توانایی مخارج پزشکی رو ندارند، درخواست این دسته از شاغلین آموزش و پرورش از دولت و مسئولین محترم آموزش و پرورش این است، که در راستای پیگیری و بهبود وضعیت معیشت نیروهای خدماتی قراردادی و کارمعین قدمی بر دارند تا از این بیشتر شرمنده خانواده های خود نشوند.

,

در پایان خواسته های نیروهای خدماتی آموزش و پرورش از مسئولین به شرح زیر است: ۱.اعمال افزایش ۵۰٪امتیازات فصل دهم ۲.اعمال رتبه بندی برای نیروهای خدماتی ۳.پرداخت حق سرایداری ۴.پرداخت حق لباس و کفش ۵.پرداخت حق سنوات و مرخصی ۶.پرداخت ۱۲۰  ساعت اضافه کاردر ماه ۷.تبدیل وضعیت از قراردادی‌ و پیمانی به رسمی ۸.باتوجه به حجم سنگین کار و مشکلات جسمانی ناشی از کارهای  خدماتی ، این نیروها را جز مشاغل سخت و زیان آور محسوب کنند.

,

, ,

مهدی مجیدی فر، مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون پیگیری مشکلات نیروهای خدماتی مدارس اظهار کرد: مشکلات نیروهای خدماتی فعال در آموزش و پرورش خراسان رضوی، مشکلی است که تمامی نیروهای خدماتی فعال در آموزش پرورش کشور با آن مواجه هستند و مختص خراسان رضوی نیست.

,

شرایط به‌کارگیری نیروهای خدماتی از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود

,

وی با تأکید بر اینکه متن قرارداد و جزئیات به‌کارگیری نیروهای خدماتی از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می شود، افزود: مشکلاتی همچون عدم رتبه بندی برای نیروهای خدماتی، عدم پرداخت حق سرایداری، عدم پرداخت حق لباس و کفش و یا عدم تبدیل وضعیت از قراردادی‌ و پیمانی به رسمی به دلیل نوع و جزئیات قراردادهای این نیروها است که از تهران به ما ابلاغ می‌شود.

,

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطر نشان شد: تاکنون مکاتبات فراوانی از سوی آموزش و پرورش خراسان رضوی با وزارت جهت رفع مشکلات نیروهای خدماتی انجام شده است ولی تاکنون هیچ پاسخی از سوی وزارت آموزش و پرورش به دست ما نرسیده است.

,

مجیدی فر تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش خراسان رضوی پیگیر حل مشکلات نیروهای زحمتکش خدماتی هستیم اما همان‌طور که پیش از این اشاره کردم، این مشکلات باید از سوی وزارت آموزش و پرورش حل و فصل شود و از دست اداره کل آموزش و پروش خراسان رضوی خارج است.

,

با این وجود این سوال در ذهن افراد ایجاد می شود که چرا مسولان آموزش و پرورش به فکر این قشر زحمتکش جامعه نیستند و قدمی در رفع مشکلات معیشتی آن ها بر نمی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه