اخبار داغ

قادری در گفت‌وگو با دانا:

دولت از سرعت تحولات اقتصادی عقب است/ مالیات جدی به بخش مسکن که نقدینگی را در خود حبس می‌کند، تعلق گیرد

دولت از سرعت تحولات اقتصادی عقب است/ مالیات جدی به بخش مسکن که نقدینگی را در خود حبس می‌کند، تعلق گیرد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیستم اداری از سرعت تحول در بخش های اقتصادی عقب است گفت: به مدیران جسوری نیاز داریم که بتوانند کلاف در هم ریخته اقتصاد را باز کنند.
[

«جعفر قادری»، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به افسارگسیختگی قیمت ارز در کشور گفت: به نظر می رسد تنها راه برای مهار روند صعودی قیمت ارز در کشور این است که راه ورود نقدینگی به بخش های تولیدی باز شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه باید محدودیت ها در بخش مسکن و بخش های تولیدی و کشاورزی برداشته شود ادامه داد: رفع موانع و محدودیت ها در بخش های مختلف زمینه ساز این خواهد شد که نقدینگی از تمرکز در بخش دلار و سکه به سمت بخش های دیگر سوق داده شود.

,

این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت بهبود فضای کسب و کار در کشور عنوان کرد: علاوه بر آنکه باید زمینه ای فراهم شود که منابع به بخش های تولیدی سوق داده شود، هزینه های تولید باید کاهش یافته و فضای کسب وکار با امنیت بیشتر توام شود تا ریسک سرمایه گذاری در بخش های مختلف کاهش پیدا کند.

,

قادری با اشاره به اینکه به منظور رشد صادرات باید موانع موجود یکی پس از دیگری حذف شود تصریح کرد: ارز حاصل از صادرات باید در بخش های مختلف گره گشایی کند.

,

وی با بیان اینکه سیاست بانک مرکزی مبنی بر اینکه باید ارز واردات مشخص باشد غلط است ادامه داد: اصرار بر این سیاست نه تنها مشکلات موجود را حل نمی‌کند بلکه مشکلات را بیشتر خواهد کرد. باید زمینه ای فراهم شود تا منابع ارزی برای سرمایه گذاری وارد کشور شود.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس وضع عوارض در حوزه هایی که در آن احتکار وجود دارد را راهکار دیگر خروج از وضع فعلی دانست و تصریح کرد: باید به بخش مسکن که نقدینگی را در خود حبس می کند مالیات جدی تعلق گیرد.

,

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به اینکه باید ظرفیت های خالی در بخش تولیدی باید تکمیل شود تا امکان تولید فراهم بیایدادامه باید: باید در بازار ثباتی به وجود آید که اطمینان از کسب و کار حاصل شود.

,

وی با بیان اینکه سیستم اداری در کشور لخت و تنبل است گفت: تا زمانی که سیستم اداری سرعت نگیرد، راه به جایی نخواهیم برد.

,

قادری با اشاره به اینکه سیستم اداری از سرعت تحول در بخش های اقتصادی عقب است گفت: قوانین لازم برای اجرای تمام راهکارهای مطرح شده وجود دارد، تنها به مدیران جسوری نیاز داریم که بتوانند از این امکانات استفاده کرده و کلاف در هم ریخته اقتصاد را باز کنند.

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس در حوزه های مختلف از جمله مسکن و تولید برنامه هایی برای اجرا دارد ادامه داد: البته به نظر می رسد که مجلس هم با کندی عمل می کند؛ اگر قرار باید هر طرح و موضوعی در صحن مطرح شده و برای آن زمان هنگفت صرف شود، مشکلات حل نخواهد شد باید سرعت تصمیم گیری‌ها بیشتر بوده در عین حال تصمیمات پخته و قابل اعتنا باشد.

,

انتهای پیام/ک 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه