اخبار داغ

وعده رفع مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران محقق می‌شود؟

وعده رفع مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران محقق می‌شود؟
مقرر شده بود سازمان برنامه و بودجه هزار میلیارد ریال به رفع مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران اختصاص دهد، اما این اتفاق نیفتاد تا رئیس جمهور شخصا به موضوع ورود کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از مهم‌ترین موضوعات برای جانبازان و ایثارگران بحث درمان است و با توجه به بیماری‌های مختلفی که این قشر دارند، باید شرایط درمانی خوبی برای آن‌ها مهیا باشد و در حال حاضر بحث درمان و بیمه جامعه ایثارگری  بر عهده بیمه دی است.

مدت زیادی بود به دلیل بدهی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران بیمه دی نمی‌توانست خدمات مناسبی ارائه دهد و ایثارگران هم رضایت خوبی از خدمات این بیمه نداشتند.

بیشتر مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیز قرارداد خود را با بیمه دی فسخ کرده بودند و به همین دلیل ایثارگران با چالش روبه رو شده بودند.

۲۲ مرداد سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره موضوع درمان و بیمه تکمیلی ایثارگران در جمع خبرنگاران گفته بود: متأسفانه به خاطر بدهی‌هایی که بیمه دی داشته، بسیاری از طرف‌های قرارداد بیمه، قرارداد‌های خود را فسخ کردند. خوشبختانه طبق هماهنگی‌ها، رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور داد که اعتبار مورد نیاز بیمه دی که در بودجه بنیاد شهید هم لحاظ شده حداکثر تا اوایل هفته آینده (تا ۳۰ مرداد) تأمین شود.
همچنین به گفته اوحدی با این اقدام مهمی که رخ می‌دهد، بخش مهمی از مشکلات بیمه دی حل می‌شود و بسیاری از بدهی‌ها پرداخت خواهد شد.

اما روز سوم مهرماه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در پاسخ به نامه عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به منظور رفع مشکلات بیمه دی و خدمات دهی به جانبازان و ایثارگران دستور فوری خطاب به سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران صادر کرد و خواستار حل مشکلات جانبازان و ایثارگران شد.

حالا سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به سوالی مبنی بر پرداخت هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیمه دی برای رفع مشکل بیمه ایثارگران از سوی سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: تامین اعتبار این بخش از بدهی برای بودجه در قالب اسناد خزانه اسلامی است.

معاون رئیس جمهور افزود: این اسناد تا چند روز آینده تحویل داده می‌شوند تا خدمات رسانی به جامعه ایثارگری صورت گیرد.

او گفت: در حوزه درمان بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.

گفتنی است؛ قرارداد بیمه دی تا پایان آبان ماه ۹۹ است و بعد از این مدت مناقصه جدیدی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع: باشگاه خبرنگاران

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه